Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

DFS

Dat is helaas de typische waas van de secondelijm, en helaas is de vooruit nog losgekomen ook...

Chrisrail

#46
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

DFS

Citaat van: Chrisrail op 18 januari 2018, 15:24:48 PM
Raampjes in voertuigen altijd vastzetten met houtlijm
anders precies bestuurder met astma.

Zelfde voor ramen in huisjes,
tenzij het voor een badkamer moet doorgaan.

;)

Ja normaal plak ik vensters met crystal clear, maar toen zat ik ergens op hotel, had ik enkel super glue mee en geen geduld  ;)

DFS

Ondertussen een tipje van de sluier van het volgende projectje, Al even mee bezig eigenlijk,

Ik vertel er binnenkort meer over

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr

Groeten

DFS

Een tijd geleden 3 Marklin veewagens (UP) gekocht, als ook een oude Athearn veewagen (ATSF).

Vandaag de tijd genomen voor wat basis weathering,

Eerst de 'before' foto:

IMG_3041 by Sven De Fruyt, on Flickr

De bedoeling is/was een lichte weathering omdat de wagens nog niet lang in dienst zijn in mijn tijdsperiode

IMG_3059 by Sven De Fruyt, on Flickr

IMG_3058 by Sven De Fruyt, on Flickr

IMG_3056 by Sven De Fruyt, on Flickr

IMG_3054 by Sven De Fruyt, on Flickr

Een van de komende dagen nog met de airbrush een fijne laag onderaan van "dirt" aanbrengen, en de daken wat bijwerken met "roetneerslag"

Tot devolgende!

sdz1976

Die lok is crimineel schoon gedaan  8) 8) 8)


Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Citaat van: sdz1976 op 29 januari 2018, 14:41:53 PM
Die lok is crimineel schoon gedaan  8) 8) 8)


Grtz,

samuel.

Bedankt Samuel, Ik heb er nog een beetje werk aan, o.a. een van de bogies terug hangen, wat kleur bijwerken en tot slot de weathering.

DFS

Vanavond de airbrush wat over uren laten doen, terwijl de veewagens afgewerkt met een laagje "dirt"

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

De achtergrond is trouwens een experiment voor mijn "kijkdoosbaan" de bedoeling is een subtiele achtergrond die de aandacht niet doet afleiden van de toekomstige half reliëf gebouwen...

Tussendoor ook verder gewerkt aan de GP7 'rebuild' Ik was niet tevreden over de look rond de treden, dan maar gewaagd een gelijkaardig kleur te mixen voor UP Armour Yellow. Niet 100% geslaagd, maar ik hoop na weatheren dat de kleuren mooi 'mengen' , trouwens zo'n loc werd doorheen zijn loopbaan vaak gedeeltlijk herspoten.


Foto's voor het spuitwerk:

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

En na het spuiten:

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot de onderzijde al ge 'pre - weathered '

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Volgend werkje worden hier en daar correcies aanbregen en gedeeltelijke her- montage.
Volgende post doe ik ook eens het volledige verhaal van mijn GP7

Groeten!

Gerolf

Knappe verweringen  8)
... en ik ben benieuwd naar je loc-verhaal  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Het lang beloofde verhaal van de GP7...
Enkele jaren geleden vond ik in een van mijn Union Pacific naslagwerken een reeks foto's van GP7's met de deuren van het motorcompartiment open zodat de motor zichtbaar was. Sindsdien was de droom om dit ooit in model te realiseren. Een Athearn GP7 werd voor een mooie prijs gevonden op een of andere veiling en is enkele jaren in de schuif beland... Tot eind vorig jaar we aan de werken begonnen zijn. Een 1/87 model van de EMD motor had ik al liggen van Walthers, dus de orignele motor van de Athearn eruit gesloopt alsook de 'gear towers' naar de bougies. Vervolgens werd begonnen aan het uitsnijden van de deuren in het motor compartiment.

Een 'voor' foto (de kruisjes markeren de te sneuvelen deuren):

IMG_1997 by Sven De Fruyt, on Flickr

De motorisatie werd vervagen door twee BB units (www.gmens.nl/) waarvan een voorzien is van anti slip bandjes. Vervolgens de boel aangesloten op een TSU1000 sound decoder waarvan ik de bedrading handig door de EMD dummy motor heb kunnen trekken. De speaker zit in de 'fuel tank' waar vroeger de verankering zat van de originele motor.

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr

Hier had ik het een en het ander niet goed doordacht, had namelijk de EMD motor geplaatst alvorens te spuiten, dan maar de boel afgeplakt errond, niet ideaal maar het is toch gelukt  ::)

IMG_2793 by Sven De Fruyt, on Flickr

Dat brengt ons naar de volgende foto (die jullie al gezien hebben trouwens  ;D )

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr

De deuren zijn gemaakt uit plasticard en gespoten in de juiste grijze kleur

Gp7 re build by Sven De Fruyt, on Flickr


Hetzelfde verhaal met de bougies, de originele zijn in metaal en waren aan de "gear towers" geklonken, dan maar de boel los geslepen, opgekuist en aan de BB units geplakt. Erna kwam de vast stelling dat deze beter eerst in de juiste kleur gespoten worden...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

De metalen bougies waren trouwens een geluk bij een ongeluk, het was een lastig werkje de boel correct af te slijpen, maar het extra gewicht aan de BB units verhoogt de adhesie wel...

Na het uitsnijden van de deuren op de kap, ook de aangegoten trappen verwijderd en vervangen door metalen exemplaren van tichy train. De boel afgeplakt en de neus her spoten voor een egaal effect...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Gisteren de boel even samen gezet met volgend resultaat (Foto getrokken op de AMSAC module baan)

GP7 rebuild by Sven De Fruyt, on Flickr

Op de planning staan nu nog enkele retouches, weathering en finale assemblage, deze foto's hebben jullie nog tegoed!




evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ACFI

Sven,

ik moet evan bijtreden. Echt een knappe verbouwing.

ACFI.

Ronald

Heel mooi.... ben er stil van. Top!! :)

Gerolf

Knap bouwverhaal en prima resultaat - proficiat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS