Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Sven's Car (and Locomotive) shop - HLV 24 Ex Nord Belge + start HLV29 Jocadis

Gestart door DFS, 19 november 2016, 08:11:22 AM

Rangeerduivel

Zal niet gemakkellijk zijn om die voorste rij op de sporen te krijgen met al dat gewicht erop.... ;D

;)

svvander

Nu zijn onze "Miliciens" al ver uitgeweken... tot over de grote plas  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 28 maart 2020, 09:04:31 AM
Nu zijn onze "Miliciens" al ver uitgeweken... tot over de grote plas  ;D

Ze zijn ginder gaan helpen want naar 't schijnt hebben ze daar nog grotere problemen dan wij... ::)

;)

DFS

Na alle gekheid, en een ommetje in de USA is alles beladen geraakt en voorzien van de nodige kettingen. Het einde is in zicht...

NMBS tank transport by Sven De Fruyt, on Flickr

NMBS tank transport by Sven De Fruyt, on Flickr

Op volgende foto moet de achterste rij tanks nog eens gesuperd worden naar Leopard 1A5 BE, maar dat is voor later...

NMBS tank transport by Sven De Fruyt, on Flickr

Michiel

Dat is een huiveringwekkende reeks moordwapens.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Michiel, virussen zijn dat ook en die zie je zelfs niet.
Den Eric.

Chrisrail

#126
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

DFS

Nu nog buitenlands, binnenkort hopelijk Belgisch?

Voorbereidende studie ombouw naar HLV 40...

T40 conversion by Sven De Fruyt, on Flickr

PeterVG

Aha, een boeiende ombouw. Welke loc is je donorloc?

DFS

Citaat van: PeterVG op 03 mei 2020, 09:21:57 AM
Aha, een boeiende ombouw. Welke loc is je donorloc?

Bachmann 4-6-0, DCC ready,
Ik moet het artikel nummer nog eens opzoeken...

Rangeerduivel

Mooi projectje!
Aan die voorverwarmer ga je nog plezier beleven...
Je boort best de 'aansluitingen' voor de leidingen een beetje uit zodat je de draad er een stukje kan inschuiven....oogt beter.
Maar het is heel hard materiaal,en Chinese boortjes snijden zeer goed maar die breken als glas, en dan zit het stukje er in...
En andere, die niet breken en toch snijden, vind da maar zulle, vind da maar... ::)
Alvast goede moed gewenst, ik kan er van meespreken 8) 8)

;)

DFS

Bedankt voor de aanmoediging Rudy, alle ja aanmoediging  ::)

Na veel gesukkel de loc open gekregen, zat blijkbaar vastgelijmd bij montage hier en daar.
erna eens een 'dry fit' gedaan,

HLV 40 dry fit by Sven De Fruyt, on Flickr

Ondertussen met de Dremel een de ketel wat 'op gepolierd' m.a.w. de aangegoten leidingen enz verwijderd...
Maar die foto spaar ik voor een andere keer

Groeten

DFS

Kleine update,

Ketel ontdaan van onnodige leidingen en andere Amerikaanse details,
Cyliners wat aangepast,
Nieuwe zand domes,
Belgische schouw,
ACFI ingekort,

HLV 40 progress by Sven De Fruyt, on Flickr

Michiel

Zo, je bent er goed ingevlogen! Ingrijpende ombouw. Maar met zorg en inzicht. Ik kijk uit naar de volgende update en de metamorphose van deze Amerikaan naar Belg...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Deze loc is één van mijn favorieten - ik volg dit dus erg graag  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw