AM Post - Van Biervliet

Gestart door Peter, 17 november 2016, 12:38:55 PM

Sicco

Nooit is een groot woord maar ik acht de kans kleiner dan een promille
Qua inzet niet logisch, en stukgoedwagens werden toen deze stellen kwamen eigenlijk al niet meer gebruikt anders dan als dienstwagen

bellejt

dan zou je een speciale tussenkoppeling nodig gehad hebben.Stel is klauwkoppeling en wagons een gewone hangkoppeling.

itchy



Station Brussel-Zuid


Op deze foto uit de jaren '80 is op spoor 2 iets te zien dat op een poststelletje lijkt, met er achteraan enkele colliwagens. Maar wellicht staan deze hier gewoon op het kopspoor te wachten op een lok en hangen ze niet aan het poststelletje...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Koen

Waarom zitten wij steeds te "mekkeren" over wat niet goed is bij een nieuw, prachtig product?
We mogen wel kritisch zijn maar je moet steeds in het achterhoofd houden dat er compromissen moeten gesloten worden. Vanbiervliet kan een model 100% zonder toegevingen maken MAAR dan wil ik wel eens weten op wie zijn baan dit zonder enig probleem zou kunnen rijden.
En als we dan toch alles 100% correct willen hebben, wie heeft er een baan waar de wissels een realistische lengte hebben? Wie heeft er een baan waarbij de bochten realistisch zijn?
Ik denk dat deze op één hand te tellen zijn, ook in de clubs. Maar daarover horen we niets omdat iedereen beseft dat er altijd toegevingen moeten gemaakt worden.
Wees gelukkig dat iemand de moeite doet om prachtige modellen uit te brengen.
Draai de klok 20 jaar terug, hadden we toen de luxe om prachtige Belgische modellen te hebben die zo gedetailleerd en perfect waren? Neen, ik denk het niet. We beseffen niet dat we ongelooflijk geluk hebben dat er Belgische initiatieven zijn om dit te creëren.
Wees er gelukkig mee!!!! (einde preek  ::)  ;D).

Mvg
Koen


Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: Koen op 20 november 2016, 18:36:23 PM
Waarom zitten wij steeds te "mekkeren" over wat niet goed is bij een nieuw, prachtig product?
We mogen wel kritisch zijn maar je moet steeds in het achterhoofd houden dat er compromissen moeten gesloten worden. Vanbiervliet kan een model 100% zonder toegevingen maken MAAR dan wil ik wel eens weten op wie zijn baan dit zonder enig probleem zou kunnen rijden.
En als we dan toch alles 100% correct willen hebben, wie heeft er een baan waar de wissels een realistische lengte hebben? Wie heeft er een baan waarbij de bochten realistisch zijn?
Ik denk dat deze op één hand te tellen zijn, ook in de clubs. Maar daarover horen we niets omdat iedereen beseft dat er altijd toegevingen moeten gemaakt worden.
Wees gelukkig dat iemand de moeite doet om prachtige modellen uit te brengen.
Draai de klok 20 jaar terug, hadden we toen de luxe om prachtige Belgische modellen te hebben die zo gedetailleerd en perfect waren? Neen, ik denk het niet. We beseffen niet dat we ongelooflijk geluk hebben dat er Belgische initiatieven zijn om dit te creëren.
Wees er gelukkig mee!!!! (einde preek  ::)  ;D).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

bellejt

kan ik volledig in bijtreden.Voor de modellen let men op een ajuinschil maar is dan de baan op dezelfde finesse afgewerkt ? Denk dat velen eens in eigen buidel moeten kijken en vergelijken.
Als scheidsrechter zeg ik ook steeds : ik maak op een wedstrijd 1 foutje en dat zien ze allemaal maar dat die speler 20 verkeerde passen geeft heeft niemand gezien :)

Chrisrail

#51
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske

#52
200% met je eens Koen, hopelijk brengt iemand een topmodel uit aan een zoet prijsje van een 1000€ en meer
denk dat dit forum te klein zal zijn om alle kl*** memmers te kunnen huisvesten met hun mening te geven dat het dan veel te duur is
en het mooiste is dat die memmers zelf niet eens een poststel hebben of laat staan kunnen betalen.....

Tja...hun baan(tje) is meer een kronkel van allerlei onmogelijke bochten en onmogelijk te vergelijken met schaal 1/1, maar ja.....daar muggen ziften ze niet over...
ah neen, want er is niet meer plaats beschikbaar...

Voor mijn part een dikke proficiat voor Van Biervliet met het resultaat.




Sicco


viking

#54
Ik heb het stel deze morgen in Woluwe zien staan bij VBV   :)
Een mooi stukje techniek en voor mij perfect en zoals Koen zegt mogen we blij zijn dat iemand zoals VBV de risico`s wil lopen om de investeringen te doen om ons deze modellen te kunnen aanbieden.

Grts

Johan

loebaske

#55
Is een verantwoorde prijs( persoonlijk) > prijs/kwaliteit
een heel mooie afwerking en uniek voor onze kleine markt

stoor me meer aan het feit dat er reactie is op kleine te verwaarlozen details ontbreken/onjuist zijn.

Floris

Och, een beetje kritisch kijken mag best... Geeft wat inspiratie om eventueel zelf nog wat aan een model te verbeteren. Een model waar je zelf wat aan hebt gedaan is toch leuker om te hebben dan een ding waarvan er nog honderden van rondsnorren, toch?

loebaske


Sicco

Ik denk inderdaad dat we een beetje voorzichtig mogen zijn om teveel kritiek te leveren op details (die zal er overigens ook zijn op een stel van 1000 euro), maar al te fel de andere kant op reageren is net hetzelfde. Wat details zijn voor de een zijn het niet voor de ander. Het is maar net wat je belangrijk vind.

Ludwig

Citaat van: Sicco op 20 november 2016, 11:04:37 AM
En we weten hoe sommige van ons modelspoorders zijn: we rijden over totaal onrealistische Märklin-wissels en verwachten dat fabrikanten hun 400 euro dure treinstellen
daarop aanpassen.... ;)

Spijtig en onterechte opmerking !
Zelf vind ik het een prachtmodel en hoop er een te kunnen aankopen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2