Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Welke bezetmelder raden jullie aan

Gestart door Belgaboy, 13 november 2016, 20:38:00 PM

Belgaboy

Ik ben net overgestapt van 3 rail naar 2 rail. Bij 3 rail maakte ik gebruik van massagedetectie dmv een ESU detector waar ik heel tevreden over was. ik zou terug ESU willen gebruiken ware het niet dat de versie voor 2 rail en stroomdetectie meer dan 160 euro kost.

Welke andere merken kunnen jullie aanbevelen wetende dat ik met de ESU ECOS II rij?

Bedankt voor de tips
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Olivier77

Beste,

Zoek eens achter Rosoft.
Prima materiaal aan een zeer betaalbare prijs.

Mvg

Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

anne w

Beste Patrick,

Als je de Esu detectors nog hebt, dan kun je ook overwegen een aparte stroomdetectie eenheid aan te schaffen en die aan te sluiten op je detectors.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Snobby Crash

Rosoft zou ik zeggen !
Heel betrouwbaar, en niet te duur...

Geert

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Belgaboy

Citaat van: dani op 14 november 2016, 12:31:01 PM
Citaat van: Belgaboy op 13 november 2016, 20:38:00 PM
maakte ik gebruik van massagedetectie

laten we het op een ongelukkig typfoute houden zeker ?  Leuk ... 

Die verdomde tablet leidt soms een eigen leven..😡
ESU ECoS 2.1, iTrain.

PietB

Citaat van: Belgaboy op 14 november 2016, 22:23:33 PM
Die verdomde tablet leidt soms een eigen leven..😡
Daar zijn 2 adequate oplossingen voor.
1- zet je spellingcorrectie uit.
2- lees je bericht voordat je verzenden indrukt.

Belgaboy

Citaat van: anne w op 13 november 2016, 23:53:54 PM
Beste Patrick,

Als je de Esu detectors nog hebt, dan kun je ook overwegen een aparte stroomdetectie eenheid aan te schaffen en die aan te sluiten op je detectors.

Groet, Anne W

Hoi Anne,

Kan je me kort even uitleggen hoe dit precies werkt?

Bedankt

Mvg
Patrick
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Klaas Zondervan

Patrick, stuur een e-mail naar Rosoft waarin je hem attendeert op dit topic en vraag wat hij je kan aanbieden.

anne w

Beste Patrick,

Een S88 terugmelder op basis van stroomdetectie zijn eigenlijk twee aparte stukken elektronica:

het detectie gedeelte, wat detecteert of er een stroomverbruiker is op de melder, zo nee, dan ligt de uitgang niet aan masse, zo ja, dan ligt de uitgang aan massa.

het S88 gedeelte, werkt op basis van massa detectie en kan dus goed samenwerken met het detectiegedeelte.

Je kan eens een mailtje sturen aan Wim Ros van Rosoft en hem vragen of zijn SD 16 goed kunnen samenwerken met je Esu detectors en hoe je e.e.a. aan moet sluiten.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Belgaboy

Citaat van: PietB op 14 november 2016, 22:35:54 PM
Citaat van: Belgaboy op 14 november 2016, 22:23:33 PM
Die verdomde tablet leidt soms een eigen leven..😡
Daar zijn 2 adequate oplossingen voor.
1- zet je spellingcorrectie uit.
2- lees je bericht voordat je verzenden indrukt.

Dank je wel voor deze bijzonder interessante bijdrage...ik zit precies terug op school!
Kan je ook iets bijdragen aan de gestelde vraag?
ESU ECoS 2.1, iTrain.

PeterC

Citaat van: Belgaboy op 24 december 2016, 18:45:26 PM
Citaat van: PietB op 14 november 2016, 22:35:54 PM
Citaat van: Belgaboy op 14 november 2016, 22:23:33 PM
Die verdomde tablet leidt soms een eigen leven..??
Daar zijn 2 adequate oplossingen voor.
1- zet je spellingcorrectie uit.
2- lees je bericht voordat je verzenden indrukt.

Dank je wel voor deze bijzonder interessante bijdrage...ik zit precies terug op school!
Kan je ook iets bijdragen aan de gestelde vraag?
[Topic-Mode-Off]   ::)

Patrick, precies lange tenen?  Piet heeft enkel gereageerd op het feit dat je tablet soms een eigen leven leidt...




[Topic-Mode-On]  8)

Zonder reclame te willen maken: Ik ben heel tevreden van de Rosoft producten.  Prijs/kwaliteit en support.  Bij mij zijn het wel de LocoNet producten, maar zonder twijfel zijn de andere producten gelijkwaardig.
Groetjes, Peter



Belgaboy

Citaat van: PeterC op 24 december 2016, 19:22:31 PM
Citaat van: Belgaboy op 24 december 2016, 18:45:26 PM
Citaat van: PietB op 14 november 2016, 22:35:54 PM
Citaat van: Belgaboy op 14 november 2016, 22:23:33 PM
Die verdomde tablet leidt soms een eigen leven..??
Daar zijn 2 adequate oplossingen voor.
1- zet je spellingcorrectie uit.
2- lees je bericht voordat je verzenden indrukt.

Dank je wel voor deze bijzonder interessante bijdrage...ik zit precies terug op school!
Kan je ook iets bijdragen aan de gestelde vraag?
[Topic-Mode-Off]   ::)

Patrick, precies lange tenen?  Piet heeft enkel gereageerd op het feit dat je tablet soms een eigen leven leidt...




[Topic-Mode-On]  8)

Zonder reclame te willen maken: Ik ben heel tevreden van de Rosoft producten.  Prijs/kwaliteit en support.  Bij mij zijn het wel de LocoNet producten, maar zonder twijfel zijn de andere producten gelijkwaardig.

Peter heeft niks te maken met lange tenen, als de kritiek terecht is heb ik er helemaal geen problemen mee.
Wat me wel steeds meer en meer opvalt hier is dat er veel aandacht wordt besteed aan de occasionele schrijffout of andere leestekenfouten. Op zich nog niet zo erg als men dan ook een bijdrage levert aan het oorspronkelijke onderwerp van het topic. Enkel opmerkingen geven die niks bijdragen aan dit forum hoeven niet echt voor mij,  das tijdverspilling voor iedereen die aan het lezen is...dat is mijn mening daarover.

En nu voor iedereen een prettige Kerst!
ESU ECoS 2.1, iTrain.

Klaas Zondervan

Patrick, zulke bijkomende opmerkingen kan je toch negeren? Als je er op ingaat stopt die ontsporing niet.

Om nog een positieve bijdrage te leveren: heb je al contact gezocht met Rosoft?