Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Een nieuw lid uit Amsterdam

Gestart door Decauville_nl, 13 november 2016, 20:21:39 PM

Decauville_nl

Beste mensen,

Omdat ik nieuw ben op dit forum zal ik mij even voorstellen: mijn naam is Arnoud Bongaards, 49 jaar en ik woon in Amsterdam, Nederland. Mijn grote liefde is industrieel smalspoor en oude (stoom)machines en motoren in het algemeen. Ik houd mij bezig met smalspoor in 1:1 bij het Decauville Spoorweg Museum, waarvan ik medeoprichter, conservator en voorzitter ben (www.decauville.nl) en met smalspoor en machines bij het Mechanisch Erfgoed Centrum (MEC) in Dronten, eveneens als conservator. (www.mecmuseum.nl)

Een grote liefde is sinds vele jaren het Belgische merk MOËS, motoren- en locomotieffabriek te Waremme. De laatste twee jaar heb ik mij beziggehouden met een uitgebreide website over MOËS en ben ik bezig met een MOËS expo die opgezet wordt in het MEC-Museum. (www.moteurs-moes.net)

Spoorwegmodelbouw heeft al sinds mijn jeugd mijn grote interesse. Op modelbouwgebied ben ik een beetje aan het rommelen, ben lid van het illustere TEAM MITROPA gezelschap, (www.teammitropa.nl) heb veel banen en diorama's ontworpen, met van alles geëxperimenteerd maar heb de laatste jaren niet echt iets wezelijks opgebouwd cq afgemaakt..ahem 8). Plannen zijn er echter genoeg, tijd en rust ontbreekt vaak! Een bezoek aan de Modelspoorexpo in Leuven heeft mij aan het denken gezet over het eventueel bouwen van een minibaantje voor de wedstrijd in 2018.... uiteraard zal dit dan iets met smalspoor worden... maar of dit van de grond komt moet gaan blijken...

Ik verheug me hoe dan ook op deelname op dit forum!

groeten,

Arnoud




Snobby Crash

Hey Arnoud !

welkom op het forum !
Wat een palmares heb je al op je naam !

Hopelijk kunnen we binnen twee jaar je minibaantje bewonderen !

Geert

Martin Welberg

Hmmm, de uitdaging van die wedstrij is misschien wel goed voor je  :P Je weet waar je zijn moet voor modules ;)

Decauville_nl

Dank je Geert! Ik hoop het ook!  ;D

Jep Martin! Ik weet je te vinden.... 8)

Metpetergaathetbeter

welkom hier op het forum,  zo'n loc van de foto denk ik toch iets te zwaar voor het plankje in de vitrine !  ;D ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Tof dat je mee op onze trein springt, Arnoud  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

welkom Arnoud, benieuwd wat we allemaal gaan te zien krijgen, het klinkt al veelbelovend.
Het prbleem van een hoofd vol ideetjes maar een gebrek aan tijd , dat is velen van ons bekend denk ik.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Decauville_nl


Floris