Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mijn Schwarzwaldbahn- het einde?

Gestart door Peter, 02 november 2016, 11:04:30 AM

Durango

Citaat van: Snobby Crash op 14 januari 2017, 17:30:07 PM

En, wat Peter nu meemaakt, staat ons allen te wachten...

Geert

Dat klopt maar daar denk ik maar even niet aan. ::)
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

dani

Citaat van: Durango op 16 januari 2017, 12:46:56 PM
Citaat van: Snobby Crash op 14 januari 2017, 17:30:07 PM
En, wat Peter nu meemaakt, staat ons allen te wachten...
Dat klopt maar daar denk ik maar even niet aan. ::)
Inderdaad, maar als we dat al op voorhand gaan in ons achterhoofd hebben, dan worden er geen banen meer gebouwd....

Het is heel jammer voor jou, Peter, ik wens dat niemand toe, maar probeer toch nog iets over te houden, al was het maar een paar mooie diorama's voor in de woonkamer als herinnering...

Sterkte, kerel...  het is een zware beslissing geweest en het was beter geweest als je ze niet had moeten nemen. 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mahtoska1

CiteerDroevige tijden  :'( :'( :'( :'( :'(

Dat versta ik volkomen.

Peter

Het zeer droevige einde van mijn eens zo mooie (vind ik toch) baan nadert met rasse schreden.
Triest.

Waar vroeger het depot en de boederijen waren



De vroegere uitrit met zijn brug



Waar eens de Schwarzwaldklinik stond en de tunnel naar de afstelsporen



Het droevige restant van de bergen



Op een paar rijtuigen na, is alles terug in zijn dozen.
Momenteel zit ik de meeste tijd , met wat moeite, onder mijn baan om alle seinen, verlichting en andere elektronika af te koppelen
Maar we geraken er, afgewisseld met wat knutselen aan Antwerpen-Linkeroever, welks overigens NIET op een nieuwe baan komt, wel door.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

argilla

voor die moeilijke beslissing komen wij allemaal te staan.... vroeg of laat. Jammer maar het is zo . :-\
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Goh Peter  ,alles weg , sterkte man  ,moet erg pijnlijk zijn. :'(

Michiel

Dat doet zeer, maar het einde? Nee, je hebt ons al laten proeven van de komende projecten. Kleiner, met een andere kijk op het modelbouwgebeuren, maar daarom zeker niet minder interessant. Het is als een boek... hoofdstuk afgesloten, maar het verhaal gaat door.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Catje

Oei, oei Peter dat is schrikken.
Lees dit nu pas, dat u vanwege gezondheidsproblemen ermee stopt.
Ook ik heb die hobby lang stilgelegd vanwege mijn gezondheid.
Zelf hart patient, maar ben nu op punt dat ik toch blin ben om aan de mooie hobby te werken.
Ik beoefen deze nu slechts enkele uurtjes per dag.
En de rest kalm aan.

Misschien ook voor u een idee om wel te blijven uw hobby te blijven beoefenen, zij het in rustig tempo en niet meer te groot.

Willy

modelbaanHO

Ik kan best geloven dat dit een zware beslissing is geweest. Ik heb het genoegen gehad om de baan live te kunnen aanschouwen en het was een prachtig werkstuk.

Maar ik ben ervan overtuigd dat je de hobby niet zal laten schieten: getuige je werkstuk "Antwerpen-Linkeroever" dat, zoals al je andere modelbouwwerken, een prachtige realisatie zal worden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Vermits de verkoop van mijn rijdend materiaal toch maar langzaam schijnt te vlotten, ben ik van plan
alles naar een van beide gekende handelaars (geen opkopers) te doen die mijn materiaal kennen, en die ook beide bereid
zijn er een fatsoenlijke prijs voor te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

marctje

Je zou op 19 februari naar de beurs in Merksem kunnen komen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Peter

Bedankt voor het aanbod Marc, maar heb helaas niet de mogelijkheid om die dag, een goede halve dag naar Merksem te komen.
Een later datum is dan nog veel te ver weg.
Met vriendelijke groeten
Peter

railrunner

Peter,

Enorm spijtig dat je je baan, één van uw levenswerken, moest afbreken.  Gelukkig heb ik ze ooit mogen aanschouwen.

Het Zwarte Woud blijft uw Heimat, vandaar dat ik speciaal voor jou volgende foto heb genomen: