Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

Martin Welberg

Ik zie hier ook niet zoveel problemen. Niemand valt over de militaire modelbouw maar op het moment dat het een modelbaan is krijg je geneuzel. Het is een stuk geschiedenis en zolang je geen foute denkbeelden propageert is het toch geen probleem IMO...

Al beton gestort  ???

Michiel

Ik maak me ook niet teveel zorgen. Ik heb vertrouwen dat Evan een gezonde kijk heeft op de wereld en de oorlogen. De modelbaan zal geen verheerlijking worden van de oorlogsmachine, of moordwapens en oorlogstuig die ervoor werden gebruikt. Ik vermoed dat er ook een deel grimmigheid en menselijk leed zal uitgebeeld worden op een of ander manier. Evan heeft ook de sfeer van bijvoorbeeld de Highline treffend kunnen weergeven.

(Ik val wel over militaire modelbouw wanneer het heel eenzijdig verheelijking wordt van hoe mooi en machtig die moordmachines wel waren.)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Citaat van: 3rail op 10 november 2016, 19:04:24 PM
Het probleem is ook met dit type beton dat het steeds harder word na dat het ouder word....

Is een typische eigenschap van beton en hydraulische verbindingen in het algemeen (als het goed wordt uitgevoerd)

Citaat van: Dirky op 10 november 2016, 20:37:15 PM
Kleine nuance > die dingen zijn WEL kapot te krijgen maar blijven staan omdat er gewoon niemand geld op overschot heeft om die afbraakwerken uit te voeren. Enkele jaren geleden heeft men een bunker van ca. 3m op 4m afgebroken in Semmerzake en dat heeft dagen werk, dus veeeeeeeeel geld gekost...
Anderzijds, waarom zouden ze die moeten afbreken? Het zijn trekpleisters voor de "toerist" en elke streek heeft wel graag toeristen, niet?

Is een waarheid als een koe. Ook de bunker aan fort IV in Antwerpen heeft na veel moeite de duimen gelegd voor het voordeel van de grote immobiliers (er was dus geld ;))

Citaat van: milocomarty op 11 november 2016, 12:54:57 PM
Ik zie hier ook niet zoveel problemen. Niemand valt over de militaire modelbouw maar op het moment dat het een modelbaan is krijg je geneuzel. Het is een stuk geschiedenis en zolang je geen foute denkbeelden propageert is het toch geen probleem IMO...

Volledig mee eens

Citaat van: Michiel op 11 november 2016, 13:27:55 PM
Ik maak me ook niet teveel zorgen. Ik heb vertrouwen dat Evan een gezonde kijk heeft op de wereld en de oorlogen. De modelbaan zal geen verheerlijking worden van de oorlogsmachine, of moordwapens en oorlogstuig die ervoor werden gebruikt. Ik vermoed dat er ook een deel grimmigheid en menselijk leed zal uitgebeeld worden op een of ander manier. Evan heeft ook de sfeer van bijvoorbeeld de Highline treffend kunnen weergeven...

Geen twijfel aan dat het hen zal lukken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

3rail

Evan.

Ik ben benieuwd naar de vorderingen en de bouw van je U boot bunker.
Het is natuurlijk wel een uitdaging om zo iets te gaan bouwen, natuurlijk zal je mensen hebben die er niet
van houden of zeggen " moet dat nu?".

Ik heb dat zelf ook al mee gemaakt op de beurs in Utrecht, Ik rij het DRG tijd perk, en natuurlijk krijg je dan ook van die
azijn zeikers.

Ik bedoel maar.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

just4fun

Ik denk zelfs dat het bouwen van dit soort zaken een gesprek op gang brengt.
Net door het opstarten van dit project van Evan en Erik, kan Wim zijn verhaal brengen.
Door het openen van dit draadje, wordt het diepmenselijke, verdrietige verhaal van Wim zichtbaar.
Dit is net de manier om te laten zien waarom er ijverig moet blijven "gevochten" worden voor de broze vreedzame samenleving van alle mensen, ongeacht, geloof, herkomst, geaardheid, kleur, ...
Het lijkt me een uitdaging voor de bouwers om de geschiedenis sereen weer te geven en misschien zelfs een plek voor Wim (en alle anderen die soortgelijke zaken hebben meegemaakt) z'n verhaal.
Ik heb een diep respect voor mensen met zo'n verhaal en ook een diep respect voor mensen die het aandurven voor het weergeven van de geschiedenis, ook de donkere kanten.
Paul

evan

Goede middag,

Nog geen beton gestort ;)... momenteel andere prioriteiten gehad zoals werk, werk, werk en werk 8)

Deze namiddag heb ik wel een beetje aan m'n schip kunnen verder werken.  We zijn er nog lang niet daar er nog veel details op moeten en dan nog verweren.

Het is wel een mooi schip aan het worden  :)






Groetjes en tot later  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

3rail

Mooie boot Evan.

Hoe gaat ze heten ?

Nog even een tip, als je nog onderzeeërs zoekt, kijk dan even hier.

http://www.das-kantoor.de/h020.htm

Ook voor ander spullen rond om de boot, zoals personeel.

Nog veel bouw plezier,

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

loebaske


Al zegt je het zelf Evan, toch ben ik volledig met je eens heeeel mooie boot komt dik voor mekaar  ;)

evan

Citaat van: 3rail op 13 november 2016, 15:55:43 PM
Mooie boot Evan.

Hoe gaat ze heten ?

Nog even een tip, als je nog onderzeeërs zoekt, kijk dan even hier.

http://www.das-kantoor.de/h020.htm

Ook voor ander spullen rond om de boot, zoals personeel.

Nog veel bouw plezier,

Edward.

Bedankt Edward :)


We hebben ze allemaal van Das-Kantoor/ Artmaster en zijn reeds gebouwd  ;)  alsook vele andere details  Foto's volgen later.

Op de naam van de coaster kom ik nog wel denk ik  :)

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: loebaske op 13 november 2016, 16:00:25 PM

Al zegt je het zelf Evan, toch ben ik volledig met je eens heeeel mooie boot komt dik voor mekaar  ;)

Thanks ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

gardevil

#85
Evan,

misschien nog een interessante link: http://historisches-marinearchiv.de/projekte/duikboot/einleitung.php  is een database van marineschepen met o.a. een zeer uitgebreide collectie Duitse duikboten.

Hier een link rechtstreeks naar de U96: http://historisches-marinearchiv.de/projekte/duikboot/ergebnis.php om verder te gaan moet je wel registreren op het forum.

De database s het werk van een (oud) collega van mij die er zijn levenswerk van heeft gemaakt.

EDIT: Tweede link bijgevoegd
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

modelbaanHO

Mooie boot. Benieuwd om die te zien wanneer die helemaal is aangekleed en verweerd.
(Ik wil je niet opjagen hé  ;) )
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

Knap dat je 4 keer werkt in dezelfde tijd :P

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Herwig

aan Evan:              citaat:     "...dat er nog veel details op moeten..." :

Best dat er op dat reddingsbootje ( achter het stuurhuis) een zeil wordt gespannen, anders kan je al meteen beginnen hozen en zijn de roeispanen foetsie ..., denk 'k.