La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

Metpetergaathetbeter

jammer om uitgescholden te worden van toogganger, helaas is dat geen van mijn bezigheden   :-[

SuSke

Lees de titel van het draadje eens goed ....

Zet dan een roze bril op en beeld je een model(bouw)wereld in ....

En maak je dan de bedenking dat niet iedereen 100% waarheidsgetrouw of authentiek wil zijn in de uitbouw van zijn hobby ....

Tot slot lees je dan je eigen opmerkingen door .... en ....



Ik wil Evan zijn baantje tot het einde zien  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Citaat van: SuSke op 25 februari 2017, 22:26:19 PM




Ik wil Evan zijn baantje tot het einde zien  8) 8)

+1

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Die_bahn

Evan,

Mooi werk, super mooi! Maar ik heb een vrag, hoe heb je de hout effekt op de deuren?
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

evan

#184
Back on Topic  ;)

Het hout-effect is heel eenvoudig:

De ramen en deuren zijn eerst mee in de kleuren gespoten zoals het gebouw.  Primer, basiskleur (Beige of "aged white") en dan een lichte laag er over met Valejo Wash in de Airbrush.  (Bruin of grijs) Zo krijg je de typische zandsteenstructuur.
Nadien gebruik ik een fijn penseel en schilder de ramen met Bruine Valejo verf voor Airbrush (zwart dopje).  De verf is dunner en dekt dus minder goed en droogt trager.  Doordat deze trager droogt kan je met de punt van het penseel er de houtstructuur in tekenen.  Als de verf al iets droger is neem ik een beetje acrylthinner (Tamya x20) op het penseel om de houtstructuur te schilderen.

Uiteindelijk geef ik het hele gebouw een zorgvuldige wash met olieverf en terpentijnolie.  (zwart, grijs).  Dat kan nog een extra effect geven op je houtstructuur :)


Goede avond  ;)

Nog even een toelichting:  Het is niet alleen mijn baantje.  Erik heeft deze keer het thema gekozen vermits hij gek is van de duikboten en de sfeer er rond.  Hij vroeg of we deze keer een baan rond dat thema kunnen bouwen.  In het begin had ik er wat moeite mee, maar ik heb m'n "drive" gevonden en maak het beste er van.

Erik maakt de details zoals de duikboten en toebehoren en ik maak de baan qua constructie en scenery.   

Eens de gebouwen klaar zijn, start ik met de bunker.  Dat wordt een weergave van de Scorff bunker te Lorient met 2 pens zoals te zien op de foto:



Eens deze klaar is wordt alles samengevoegd met kades, spoor, dok, vaargeul, bruggen etc  :P
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Die_bahn

Dank je voor de verklaring nog :) ik zal dat proberen :)
Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Gerolf op 20 februari 2017, 10:41:16 AM
Prachtig project, ik kijk ernaar uit om het in het echt te zien. Is er een deadline ?

Sorry Gerolf,  Ik heb je vraag uit het oog verloren.  Neen geen deadline en dat werkt aangenamer, maar 1,5 jaar lijkt me haalbaar  ::)

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Is er geen deadline, legt hij ze zelf op...  8) 8)

Goed bezig Evan, en ik vermoed dat Erik al ijverig bezig is aan het samenbouwen en detailleren van de duikboten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#189
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

Bedankt voor je toelichting Chris,

Ik had niet door dat je reageerde op Peter zijn opmerking wegens ontbreken van een quote.

Groeten en fijne zondag.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stedahult

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2017, 22:07:44 PM
jammer om uitgescholden te worden van toogganger, helaas is dat geen van mijn bezigheden   :-[

Citaat van: SuSke op 25 februari 2017, 22:26:19 PM
Zet dan een roze bril op en beeld je een model(bouw)wereld in ....

En om het op zijn plat Hollands te zeggen.
"Houd eens op met je irritante gezever Peter, en ga ZELF eens iets bouwen!" Knøjert

Evan, ik zal eens spitten hierboven tussen de boeken, volgens mij hebben
wij een boek over dit deel van La France uit dezelfde periode. Komt bij mijn
opa vandaan. Zal het met on traXS meenemen wanneer ik het gevonden heb.
Veel foto's met weinig teksten. Vooral foto's van de straatjes maar ook de bunker.
Mvh. Steef

Ronald

Citaat van: evan op 25 februari 2017, 22:02:31 PM
En toch komen er geen bombardementen op het baantje.


Hetzelfde wat ik gedaan heb met mijn "Kennesaw" baan die in 1863 gesettled is:

026 - Kennesaw by Ronald-45, on Flickr

Een periode kan goed uitgebeeld worden zonder al die extra narigheid, zoals Evan al aangeeft werd er tussen de gevechtsperiodes door ook bevoorraad en waren er adempauzes voor de soldaten. Zo was het ook in andere conflicten zoals de tweede wereldoorlog.

Ik ben ontzettend benieuwd waar dit naartoe gaat :) en blijf met grote persoonlijke interesse volgen.


Michiel

Evan, de testopstelling ziet er prachtig uit. Misschien is de stijl eerder Slavisch-Duits dan Atlantisch Frans, maar "c'est la vie en rose"  ;). Het effect is prachtig, de inspiratie is er. En later, in combinatie met de imposante duikbotenbunker, wordt dit een baantje met hoog spektakelgehalte! Ik kijk uit naar de volgende update.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

La Vie en rose gaat verder :)

Vandaag is er echter bijna niets aan gebeurd daar ik me met de kids van vrienden heb bezig gehouden.  We hebben een kijkdoos gemaakt in een schoendoos  :)

Om wat idee van de sfeer mee te geven van waar we naartoe gaan met die gebouwen...  een paar fotootjes die ik verzameld heb sinds de start van het project:
























De foto's zijn een mengeling van La Rochelle, Le Havre en Lorient voor en tijdens de oorlog.

Nadat ik de gevels ook van zijgevels met reclame en daken met nodige garnituur heb voorzien gaat het plaatje kloppen. 

Ik zie het zitten :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.