Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

Metpetergaathetbeter

heb je dan je kogelgaten in je gebouwen niet vergeten ? Oorlogsschade?

Gerolf

Mooi huizenblok  8) Dat wordt nog een gedoe om de daken en zijmuren goed te krijgen

Citaat van: evan op 25 februari 2017, 10:48:35 AMNiet tijdens de oorlog  :-\
PS de autootjes zijn nu, maar voor de fun he...

Misschien wat getimmer aan kapotte ramen?

PS: Die foute auto's had ik gezien, maar ik dacht wel dat je dat wist  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Statig huizenblokje.

Nu al die andere kleine details er nog op Evan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Citeerheb je dan je kogelgaten in je gebouwen niet vergeten ? Oorlogsschade?

Over het algemeen was er weinig schade aan de huizen, behalve in Frankrijk bv. in Dieppe, vlak bij sommige havens. Na de landing in Normandie is veel meer schade aan de steden aangebracht dan tijdens de 4 jaar bezetting. In Duitsland hadden de meeste steden zware beschadigingen opgelopen tijdens  de bombardementen en de laatste oorlogsmaanden
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Ongelooflijk knap modelbouwwerk  :o
Ik ben ontzettend benieuwd naar de volledige samenstelling.

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Chrisrail

#170
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

sdz1976

Weer iemand die niet kan lezen :o :o

Het is zeer tragisch wat daar is gebeurt , maar het heeft niets met Evan zijn draadje te maken, nog het opzet, nog de periode.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Chrisrail

#172
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

sdz1976

#173
Citaat van: Peter op 25 februari 2017, 12:31:10 PM
Citeerheb je dan je kogelgaten in je gebouwen niet vergeten ? Oorlogsschade?

Over het algemeen was er weinig schade aan de huizen, behalve in Frankrijk bv. in Dieppe, vlak bij sommige havens. Na de landing in Normandie is veel meer schade aan de steden aangebracht dan tijdens de 4 jaar bezetting. In Duitsland hadden de meeste steden zware beschadigingen opgelopen tijdens  de bombardementen en de laatste oorlogsmaanden

Als je enkel leest wat je wilt lezen heb je altijd gelijk he slimmeke  ;D

:-X :-X :-X :-X :-X


En nu genoeg begrijpend lezen, en terug on topic naar Evan zijn draadje.
Voor mij stopt de discussie dan ook hier.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Merci Mannen...

Citaat van: Chrisrail op 25 februari 2017, 15:28:02 PM
Hier misschien eens kijken.  :-\ :-\ :o :o :o :o :o :o

https://www.youtube.com/watch?v=10UentQZZPA

Wat is de bedoeling van dit filmpje Chris?

Ik ga geen kapotgeschoten dingen bouwen he...  Een Frans havenstadje dat gebruikt wordt voor de bevoorading van Duitse onderzeeërs.  Ondertussen gaat in het stadje het leven verder naar de normen die toen mogelijk waren.

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#175
ik denk dat een stadje naast een onderzeeërs-haven toch wel zeker een doelwit zal geweest zijn van bommenwerpers al dan (niet tapijtbommenwerpen),ik weet dat Merelbeke tijdens de WOII meerdere keren gebombardeerd is geweest is met vele burgerslachtoffers.(langs spoorweg met herstelplaats). Dan is een haven waar oorlogtuig bevoorraad wordt zeker een doelwit. Temeer dat onderzeeboten grote schade toebrachten aan geallieerde scheepskonvooien ! :-\

Ik denk eerlijk gezegd Evan dat het iets of wat naief is er van uit te gaan dat een onderzeeboothaven (en omtrek) ontzien werd van bombardementen met bombardeerschade als gevolg !Temeer die boten grote schade toebrachten ! :-\

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2017, 20:46:12 PM

Ik denk eerlijk gezegd Evan dat het iets of wat naief er van uit te gaan dat een onderzeeboothaven (en omtrek) ontzien werd van bombardementen met bombardeerschade als gevolg !Temeer die boten grote schade toebrachten ! :-\

Allez de mannen van Gent vinden dat we ons stadje moet laten bombarderen. 

Pech, gaat niet gebeuren >:( en...  ik ben zeker niet naïef!

De bombardementen waren er inderdaad vanaf eind 1943, maar er was natuurlijk ook een bedrijvige periode ervoor zonder de bombardementen.  Laat dat nu net de periode wezen die we weergeven. 

We bouwen dus rustig verder.  Het voordeel trouwens is dat we de baan nadien een recenter thema kunnen geven.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2017, 21:47:10 PM
http://www.dotkadata.com/en/geallieerden-bombardementen-1943-1945/
toch filmpje maar eens bekijken Franse kust en havens werden 4 jaar lang gebombardeerd. In het beginne brachten Duitse onderzeeboten grote verliezen toe aan vrachtkonvooien vandaar zij het eerste slachtoffer waren van bombardementen,alsook plaatsen waar ze bevoorraad werden!

evan

En toch komen er geen bombardementen op het baantje.


De eerste die er nog over begint krijgt het einde van dit draadje op zijn geweten! 

Sommige "tooghangers" hier willen het niet te snappen  >:(

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.