Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LS Models I6 Bc10

Gestart door Tobias B., 29 oktober 2016, 11:22:09 AM

Tobias B.

Hallo,

LS Models zal zes verschillende I6 Bc10 rijtuigen produceren: http://lsmodelc.etch2.nikozen.net/lsmodeld/Mailings/pdf/Mailing%20I6%20Bc10%20sans%20prix.pdf

- Met drie verschillende roze kleuren
- Met een of drie ventilatoren op het dak
- Met groot of klein "B" logo
- Met bedden in dag of nacht positie

Welke was de originele versie? Met donker roze lijn en een ventilator op het dak? Wanneer heeft een aantal rijtuigen de lichter roze lijnen en drie ventilatoren gekregen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Tobias

the_gold

Ik vrees dat er een massa roco I-6 BC rijtuigen op 2dehands site's zullen terechtkomen. Het valt natuurlijk te zien hoe de Roco rijtuigen wegvallen t.o.v de Lsmodels versie's. Ik sta hier ook met 6 new-look I-6 rijtuigen en 1 BC

SuSke

Ik houd mijn Roco's rustig bij. Zijn goede wagons en aan al die superhyperdetailering heb ik toch geen boodschap als ze op de baan rondrijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

zal mooi zijn want de Ls'en zullen een stukje geld kosten als we op de voorgaande afgaan.Kunnen we rustig de roco's opkopen :)

the_gold

Een set I-6 new looks zal ik me ooit nog aanschaffen van LS. In principe zullen ze er produceren voor hun Vauban set eind dit jaar dus is het vermoedelijk snel dat er I-6 rijtuigen komen.

Jurgen

Heeft er iemand eigenlijk een idee wat er allemaal niet correct is aan de diverse I6-rijtuigen die momenteel op de markt zijn?

Laten we de opmerking dat die van Märklin en de hele oude van Roco te kort zijn even buiten beschouwing laten, dat is algemeen geweten.

Wat mij vooral interesseert zijn de trapjes, draaistellen, dak,...
En misschien kan het dan meteen ook bewezen worden aan de hand van detailfoto's?

Wat Tobias zijn vraag betreft denk ik dat het antwoord "allemaal tegelijk" is, maar de kenners zullen zich wel laten horen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Ik denk dat het gewoon een verschil van afwerking zal zijn ( zeteltjes, tafels, gordijnen, onderstel? ) maar de roco's in new look moeten volgens mij toch zeker niet onderdoen qwa afwerking.

Metpetergaathetbeter

de enigste kritiek die ze kregen van MSM waren de te grove handgrepen, maar al bij al nog steeds een leuke wagon tegenwoordig voor een leuke prijs (die 3 laatste uitgaven toch, 1 A en 2 B's in Memlingkleuren ;)