Nieuw project - Museumbaan Puurs

Gestart door philippe_007, 22 oktober 2016, 09:14:22 AM

philippe_007

Vandaag de baan wat opgekuist en alles min of meer op de plaats gezet...
Daar deze baan klaar moet zijn tegen Mobexpo heb ik maar een locloods van Marklin gerecupereerd.
Deze gaat nog onder het mes zodat het een Belgisch exemplaar wordt (MSM 30 zal een goede inspiratie zijn  :) )
Bepaalde scenes dat ik in mijn hoofd heb zullen ook nog niet klaar zijn, maar na de expo heb ik nog veel tijd.

hier een filmpje:

https://youtu.be/4J8n0XmhYCM

en enkele foto's









Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

Komt precies wel goed he!!  Zal ook een van de laatste banen zijn om aan te kondigen voor MOBEXPO :)  samen met Chateau Migraine.. :)

Tim

philippe_007

Nog 2 maand he Tim 😁😁😁
De ⌚ tikt rustig verder...

philippe_007

En ik zit weer enkele stappen verder...

De loods begint zijn definitieve vorm te krijgen, het dak nog afwerken, wat deuren en poorten voorzien en dan kan deze onder de verf...








Ondertussen ook een kolenbunker gemaakt (moet eens wat afwisselen he :-) ) De kraan van Bush moet nog wat extra vervuilt worden.








De Maerklin locloods dat reeds enkele jaren geleden is gebouwd in oorspronkelijke staat  heeft ook zijn plaatsje gekregen op de baan. De Duitse versie moest natuurlijk wat verbouwd worden. Voor deze verbouwing heb ik mijn inspiratie gehaald uit MSM 30.

Zo zag de loods er oorspronkelijk uit, het dak licht los, van daar dat het niet correct gecentreerd is




Loods is ook voorzien van een interieur (enkel het zichtbaar gedeelte :-) )








De loods heeft zijn eerste laag verf gekregen



 



Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Thx Gerolf,
We doen rustig verder en de klok tikt steeds sneller

philippe_007

2de laag verf ligt er op



Morgen vervuilen...

DFS

Ziet er al een pak Belgischer uit 👍

philippe_007


philippe_007

beetje vervuilt:









nog wat regenpijpen en ruiten en we zijn er ver....

loebaske


Op het eerste gezicht wel geslaagd...

DFS

Citaat van: loebaske op 25 februari 2018, 17:52:15 PM

Op het eerste gezicht wel geslaagd...

Vind ik ook, alleen de poort overtuigd me nog niet helemaal.

Gerolf

Ik denk (hoop) dat de foto's het werk onrecht aandoen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Tja de poort,
deze heeft na de grondlaag 4 lagen (zijde) groen gekregen,
nadien stukken opgeschuurd zodat de verf precies is afgesleten en dan is deze verweerd...  Op de foto blinkt deze inderdaad nog veel.

ondertussen heeft de rechter module al wat scenery gekregen.

https://youtu.be/vZh3br-rxZk