Nieuw project - Museumbaan Puurs

Gestart door philippe_007, 22 oktober 2016, 09:14:22 AM

philippe_007

Deze week de laatste sporen geplaatst:







De bekabeling van 1 module is gedaan.
Elk stukje spoor is voorzien van 2 aansluitingen op de ringleiding.







Vandaag een eerste testrit gedaan op de linker module, de wissels zijn nog niet aangesloten, over de 3-weg wissel rijden lukt dus nog niet.

https://youtu.be/U1tR8a7Ss28




Michiel

Heerlijk toch, die eerste testritten. Is dat de driewegwissel van Peco? In N heeft ie geen al te beste reputatie, nogal eigenzinnig (lees problematisch)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Snobby Crash

Goe bezig Philipphe !

Kijk er al naar uit om het eindresultaat te zien !

Geert

philippe_007

Citaat van: Michiel op 13 mei 2017, 21:29:15 PM
Heerlijk toch, die eerste testritten. Is dat de driewegwissel van Peco? In N heeft ie geen al te beste reputatie, nogal eigenzinnig (lees problematisch)

Id de peco wissel code 75.
Ik heb deze wel voorzien van 12 extra aansluitingen, dus stroom zou geen probleem mogen zijn (als deze is aangesloten).

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

100 % puur Puurs ik volg alvast! ;)

sdz1976

Ben ook een volgeling :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

philippe_007

Voor de stille en andere volgers, hier de volgende stappen...

De wissels zijn aangesloten op de Esu swithpilot Extension,
bij het eerste ritje had ik kortsluiting bij het oprijden van de 3weg wissel, blijkbaar had ik het puntstuk verkeerd aangesloten op de Edu decoder (wissel ligt in tegengestelde richting van de andere wissels). Na het wisselen van de + en - was alles in orde.

Vandaag de wissels voorzien van de servo's, woensdag de servo's aansluiten en afstellen, nadien kan ik testen. Als alles ok is kan ik aan de tweede module beginnen.






philippe_007

Tijd voor een update...

De eerste module heb ik volledig opnieuw bedraad, was niet tevreden van het resultaat, nu is het een pak netter.
De servo's heb ik er ook terug van onder gehaald en anders geplaatst. Nu werkt het toch een pak beter.

De 2 modules is ook reeds in orde.

Vandaag eindelijk kunnen test rijden op de 2 modules... De bouw van de scenery kan starten :-)

hier het resultaat:

https://www.youtube.com/watch?v=slz7jiDnUYM&t=16s

Gerolf

Een eerste grote horde genomen - tof !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Dat rijdt prima rustig! Je zei dat je module 1 her-bedraad had. Zou je een fotooje willen tonen, want ik ben ook bezig met bedrading van mijn modules, en ben ook niet overtuigd van hoe het er uit ziet.

Die 210 is een mooie machine, maar ik heb steeds de indruk gehad dat men deze loc heeft ontworpen als CoCo, maar dat het uiteindelijk een BoBo geworden is. De draaistellen lijken te kort, en de overhang van de kast te groot. Maar dat geeft deze 210 wel karakter.

Goe bezig!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railrunner

Altijd leuk als de testritten slagen!  Ik dacht even dat de loc nog naar het achterste spoor ging, en toen zag ik het gat voor de draaischijf.  Gelukkig ben je gestopt ;D

Mooi en tof project, ben benieuwd naar het volgende.  Kunnen de speciallekes ook rijden?

philippe_007

Hey Michiel, hier de foto's.
Op de eerste module is de bedrading reeds bevestigd, op de 2de module moet dit nog gebeuren, maar ik wou eerst test rijden om te zien dat alles ok was en er niets meer moest aangepast worden.
Deze avond wordt ook daar de bedrading vast gelegd.





servo aansluiting, veel gemakkelijker te regelen nu dan met de servo recht onder de wissel.


Module 2, bedrading moet nog vastgezet worden. De Esu-decoders zijn ook verhuist naar een plaats waar geen bedrading langs moet.


en de nieuwe locatie van de servo's, nu kan ik er veel beter aan dan vroeger.


Op de eerste module moet ik nog de 2de stroomkring voorzien voor alle scenery te besturen.

philippe_007

#29
@Jim,

de speciallekes rijden ook, of toch bijna :-)

VW busje en Fleisman Railbus moeten nog gedigitaliseerd worden,
de kleerkasten de DB kleine rangeerder van Rivarosi en de Trix type 90 stomer zijn reeds gedigitaliseerd.
de 77 js reeds voorzien van een decoder, maar werkt nog niet, moet eens gaan prutsen met digitaal adres en CV's...
en de VBV Infrabel (oorspronkelijk een AC) is voorzien van nieuwe DC wielen, de sleper er van onder gehaald en de bedrading voor de stroom van de wielen is aangepast, maar ook deze weigert nog dienst, decoder moet nog geprogrammeerd worden, op een DC transfo rijdt deze wel.
heb nog enkele VBV AC locs liggen dat moeten omgebouwd worden, daarvoor moet ik de stukken nog bestellen.
En dan heb ik nog een Draisine van PB dat ik moet in een steken en digitaliseren :-)

Komt allemaal in orde, moet pas tegen april klaar zijn :-)