Wie gaat er naar Euro Spoor in Utrecht.

Gestart door 3rail, 17 oktober 2016, 19:11:50 PM

Driesel


Wij zullen aanwezig zijn met 'MiNi-Gremberg':



Samen met de vrienden van N160 zal er zo toch een deftige vertegenwoordiging zijn van Belgische N-spoorders.

Kautenbach


eddy

Vandaag in het 6 uur journaal van de NOS,een beeldverslag van de beurs.En ja,Scherpenheuvel komt ook in beeld.

Te bekijken op www.uitzendinggemist.nl;

groeten eddy

Frits.

Je kon er vandaag zeker niet over de hoofden lopen, maar het was toch gezellig druk te noemen. Wij hebben er mooie banen gezien, met fantastische details.
Bij de handel kon ik nog wat materieel vinden voor mijn containerfabriek. Met knap vermoeide voeten weer naar de trein gelopen en net op tijd thuis voor het eten.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.

Davy

Gisteren Utrecht geweest en zeer mooie banen gezien zoals MSC De Kempen en Scherpenheuvel.
Ook de Amerikaanse banen waren zeker de moeite om eens te zien. Een stomer 4-8-2 van de Southern Pacific zien bollen :)
Als afsluiter, bij de stand van Piko een Shimmns wagon meegekregen voor een prijs'ke. degene die op hun baantje de hele dag heeft rondgereden :)

Powered By Diesel

Vrijdag naar Utrecht geweest.
Enkele pareltjes van spoorwegen gezien, maar voor mij de persoonlijke topper (en voor velen te zien aan de drukte) was Chateau Thierry van de franse club Trains Miniatures de l'Omois. Werkelijk prachtig nagebouwd naar bestaande situaties.  Verder in de top drie Scherpenheuvel van MSC de Kempen en De Kempen van Modelspoorclub Valkenswaard. Een dikke pluim voor deze en andere deelnemers voor hun prestatie.
Enige minuscuul minpuntje dat opviel was het ontbreken van een achtergrond op een aantal banen. Waarschijnlijk omdat de banen in verschillende configuraties kunnen worden opgesteld.

De tweedehandsbeurs was gigantisch met een groot aanbod N-Schaal materiaal. Toch enkele uren rondgelopen in deze snoepwinkel, maar mij kunnen beheersen en enkel met een Fleischmann  transfo huiswaarts gekeerd. Kortom een leuk dagje modelspoorplezier bij de noorderburen.
running on heavy fuel

Havoc

Dacht eerst van niet te gaan maar zondag viel er een gat in de agenda en dan toch maar tot daar gereden. Geen spijt van. Zondag was het niet zo druk.

Wat vooral opviel bij de banen was dat het meer naar expo verschuift. Enkele echt prachtige banen erbij zoals de franse baan Chateau Thierry. En eigenlijk moest je die van de binnenkant bekijken, dan is ze nog mooier. Pempoul (frans thema door een engelsman gemaakt) was ook schitterend. En toch ook enkele clubbanen met kilometers spoor die toch ook wel best goed waren. De franse baan Chalons is nog in opbouw maar die wil ik zeker nog zien. De uitgestrektheid en sporenbundels zijn indrukwekkend. Ook een modulebaan zoals hier geprobeerd is. Dit jaar ook een stuk kleiner dan vorige edities.

Bij de verkoop viel dan weer de overvloed aan N op en ook spoor 1 was best vertegenwoordigd. Maar aan de kortingen op zondag te zien was de verkoop zelf niet zo denderend. Enkele spulletjes gevonden maar geen echte toppers.

En je kan er nu ook echt bier krijgen! Voor ons vanuit het noorden toch wel belangrijk. :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

3rail

Ik ben er vrijdag en zaterdag geweest.

Mijn module trok veel aandacht en erg leuke gesprekken gehad. :D
Vrijdag was het drukker als zaterdag, maar dat mocht de pret niet drukken.

Zelf ook nog even over de beurs gelopen zaterdag, maar het aanbod in mijn tijdperk was summier. :-\
Ook vond ik de prijzen aan de hoge kant, dus met niks dan maar naar huis.



Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99