De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

oebr

gelukkig is de sfeer op expo's en beurzen beter dan op dit forum.

over expo's gesproken, Ronald: wat gaan jullie doen ? Mogen we al iets weten ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

Citaat van: gardevil op 04 november 2018, 11:02:10 AM
Moet hiervoor het reglement aangepast worden? Volgens mij niet voor mij was het zinvol treinverkeer en bovenal zeer creatief. Weer eens wat
dan zit je volgende keer met hetzelfde probleem

Ronald

Michiel, als je goed leest zie je dat ik juist Rik complimenteer. En ja, ik vind persoonlijk dat er door dat geklaag afbreuk aan zijn welverdiende 1e plaats wordt gedaan. Dat mag toch? :)

Citaat van: oebr op 04 november 2018, 11:08:13 AM
gelukkig is de sfeer op expo's en beurzen beter dan op dit forum.

over expo's gesproken, Ronald: wat gaan jullie doen ? Mogen we al iets weten ?


Ik vind op dit forum momenteel de sfeer minder omdat er in veel draadjes snel geklaagd wordt over van alles en nog wat. Maar misschien is dat wel een algehele maatschappelijke tendens ;)

Jullie? Als je het over OntraXS hebt; daar zit Team Mitropa niet mee bij en ook ik niet meer. Zul je moeten kijken op de pagina van het Spoorwegmuseum :)

Guy Van Meroye

Is het na twee weken na de expo niet stilaan tijd om de discussie over de minibaantjeswedstrijd 2018 af te sluiten?
Wat mijn mening is kon je lezen in het voorwoord van MSM 185.

Door verschillende forumleden zijn nuttige suggesties gedaan, we gaan ons daar over bezinnen bij een eventuele aanpassing van het reglement voor de wedstrijd 2020. Ik denk dat we hier vooral ook de diverse criteria waarop de baantjes worden beoordeeld beter in de verf moeten zetten.

Wie ik in heel de discussie niet hoor klagen zijn de mensen die in de rangschikking net na RIMKOV kwamen, of net buiten de top 3 vielen. Stel dat RIMKOV niet had mogen deelnemen, dan hadden we enkele andere winnaars gehad.  Zij roeren zich evenwel niet in het debat, alhoewel zij de enigen zijn die zich mogelijk benadeeld zouden kunnen voelen. 

Dus nogmaals, ik denk dat iedereen zijn standpunt nu wel duidelijk heeft gemaakt (voor de sfeer verzuurt).
En de beste stuurlui, tja, die staan nog steeds aan wal zeker...
Guy
Hoofdredacteur MSM
 

Metpetergaathetbeter

Guy, leuk dat U zich ook liet horen,jammer van het lange wachten zodoende had iedereen al veel eerder vrede kunnen nemen met wat Uw  suggesties  ;)

oebr

Citaat van: Ronald op 04 november 2018, 11:19:24 AM
Jullie? Als je het over OntraXS hebt; daar zit Team Mitropa niet mee bij en ook ik niet meer. Zul je moeten kijken op de pagina van het Spoorwegmuseum :)

wel ja, geen alternatief in gedachten ?
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Ronald


Koen

Ik kan alleen maar Rik en Koen een dikke proficiat wensen met hun prijs.
Ik was direct gecharmeerd en onder de indruk van wat zij gebouwd hebben. Ongeacht of het nu al dan niet een vrije interpretatie was van het reglement, kan ik alleen maar zeggen dat dit modelbouw van de bovenste plank is.
Spijtig van al het tumult rond deze uitslag.
Laat hen genieten van hun overwinning en wie zich geroepen voelt, tracht hen te overtroeven met een nog mooiere prestatie. Daar worden we allemaal beter van. Het trekt het niveau van de modelbouw alleen maar naar boven.

@Rik en Koen,
Proficiat en ik benieuwd naar jullie volgende project! Veel succes.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Goed om weten dus dat Rik en Maarten al meer dan een jaar geleden een deelname aan onze tentoonstelling MODELSPOOR 2019 hebben toegezegd met RIMKOV.

Ze zijn van harte welkom, en de bewonderaars van Rik en Maarten hun werk evenzeer (zelfs de criticasters zijn welkom)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

MoVi

Forum lid Ronald, met voornaam Ronald.
Klopt je "persoonlijke tekst" dan nog wel:: Ontrax layout devision?

Groet
Ronald (Visser)  ;)
Ronald Visser

marctje

Ik hoop dat er snel een al dan niet aangepast regelement komt zodat ik weet dat het nog loont om te starten met mijn project. Ik werk in een grote schaal voor 2020 en kom zo al snel naar wat jullie een diorama noemen. Nochtans rijdt hier wel een lok van links naar rechts en terug. Het gaat over G schaal 1/22,5 in dit geval
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Luc

Oufti!

Ronald

Citaat van: MoVi op 04 november 2018, 15:39:47 PM
Forum lid Ronald, met voornaam Ronald.
Klopt je "persoonlijke tekst" dan nog wel:: Ontrax layout devision?

Groet
Ronald (Visser)  ;)

Och, soms vergeet je dingen aan te passen. Speciaal voor jou haal ik het weg, oke?

Koen

Citaat van: SuSke op 04 november 2018, 14:05:43 PM
Goed om weten dus dat Rik en Maarten al meer dan een jaar geleden een deelname aan onze tentoonstelling MODELSPOOR 2019 hebben toegezegd met RIMKOV.

Ze zijn van harte welkom, en de bewonderaars van Rik en Maarten hun werk evenzeer (zelfs de criticasters zijn welkom)

Zoals gewoonlijk zullen we weer van de partij zijn  ;) en kunnen we weer genieten van het werk van Rik en Maarten  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

MoVi

Ronald, je mag er wel wat anders neerzetten hoor!

Helemaal weg is ook zowat. :D

Ronald
Ronald Visser