Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

Ronald

Juist die vrije regels maken deze wedstrijd interessant. Je bent nl niet gebonden aan een standaard vastgelegde vorm van baan of module.

vanmiegroet

Het is voor mij te laat om me in te schrijven, jammer genoeg  :'(
Veel succes voor de deelnemers
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

philippe_007

Als je dat eens mooi vraagt aan Luc dan lukt het misschien nog...

vanmiegroet

Met ander woorden, even mijn charmes laten werken  :P ;D

Wie weet ga ik misschien nog meedoen  8)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

philippe_007

Uw charmes?

weet niet of dit een goed idee is hoor :-)


doomslu

Citaat van: philippe_007 op 08 december 2017, 19:03:00 PM
Uw charmes?

weet niet of dit een goed idee is hoor :-)
Hier heb ik ook m'n twijfels over...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Roderik

Na drie jaar niks deftig te doen op modelbouwvlak heb ik een module(tje) ineen gezet voor de minibaantjeswedstrijd.

Afmetingen: 60 bij 30 cm...
Onderweg: Jimm (maar meer zeg ik nog niet  ;))

IMG_20171207_221610_182 by captain redshed, on Flickr
Always be modelling!

philippe_007

Hey Roderik,

60x30cm, welke schaal ga je iets maken?
Vind het altijd leuk zulke projecten...

Ga je een topic maken met de bouw?
Of blijft het allemaal geheim tot op MSM Expo?



Roderik

Citaat van: philippe_007 op 14 december 2017, 09:18:18 AM
Hey Roderik,

60x30cm, welke schaal ga je iets maken?
Vind het altijd leuk zulke projecten...

Ga je een topic maken met de bouw?
Of blijft het allemaal geheim tot op MSM Expo?

Het wordt H0-schaal. Een combinatie van normaalspoor en smalspoor.
En een topic over de bouw? Waarom niet. Ik ga natuurlijk niet alles weggeven. 't Moet ergens nog een beetje spannend blijven. :)
Always be modelling!

philippe_007

ben vooral nieuwsgierig naar het baanplan dat je op een 60x30cm kan realiseren....

Roderik

Citaat van: philippe_007 op 14 december 2017, 09:37:23 AM
ben vooral nieuwsgierig naar het baanplan dat je op een 60x30cm kan realiseren....

Iets heel compact. :) maar smalspoor laat veel krappe curven toe dus dat geeft wel wat mogelijkheden.

Is start een nieuwe topic zodat het hier niet te vol komt te staan.
Always be modelling!

Val-Rikard

#116
Citaat van: Val-Rikard op 01 juni 2017, 18:42:20 PM
Eindelijk heb ik de plaats vrij, heb ik het thema en schaal bepaald en heb ik een naam gekozen. De volgende stap is mij inschrijven voor de wedstrijd.  :) :) :)

Naam van het baantje: "Locomotive prüfstation Rikardsberg"
Onderwerp: Proefstation met testbank voor locomotieven van de K.Bay Sts.B jaren 20 vorige eeuw
Schaal: 1/32, Spoor 1

Na twijfels over het te kiezen onderwerp kies ik definitief voor dit onderwerp. 

Groet, Rik
Beste,    10/07/2018

De naam van het minibaantje is veranderd naar RIMKOV Locomotive prüfstation.
Bij aanvang werkte ik alleen aan het baantje, kort nadien besloten ik met mede clublid Koen Vermeulen samen in zee te gaan. Daarom is de naam "Rikardsberg" veranderd naar RIMKOV die een samentrekking is van de namen Rik Martens en Koen Vermeulen. Ook het tijdperk is gewijzigd van de jaren 20 naar de jaren 50.

doomslu

Van 3 deelnemers heb ik momenteel geen nieuws, maar 19 mensen deelden me deze dagen mee nog steeds in de running te zijn.
Het wordt ongetwijfeld een top-editie dit jaar!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Val-Rikard

Citaat van: doomslu op 10 juli 2018, 14:39:33 PM
Van 3 deelnemers heb ik momenteel geen nieuws, maar 19 mensen deelden me deze dagen mee nog steeds in de running te zijn.
Het wordt ongetwijfeld een top-editie dit jaar!  :D

Er zijn er dus zeker nog 19 in de running, dat is heel leuk om te horen! Het is momenteel heel stil rond de minibaantjes wedstrijd, maar schijn bedriegt dus weldegelijk.
Ik ben enorm benieuwd. Het zal pas op de dag van de opbouw zijn dat je ten volle de inpakt en het resultaat van het harde werk zult kunnen bewonderen en beoordelen.
Het is de tweede keer dat ik deelneem en moet zeggen dat het opnieuw een bijzondere beleving is, het deelnemen alleen al geeft een soort energie die uniek is.
Al moet ik toegeven dat ik in vergelijking met vorige keer tot nu toe twee keer wakker gelegen heb met stres en dacht niet tijdig klaar te zijn. Gelukkig sta ik er deze keer niet alleen
voor, en dat maakt weldegelijk een verschil. Ondanks dat beetje stres is het voor de rest over de volledige lijn niets anders dan fun!  :) :D

renstimpie

ook nog in the running.. met Gare de Muno..

Tim