Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

philippe_007

Paul een Patrick,
Laat jullie niet afschrikken, destijds was het mijn allereerste baantje dat ik ooit heb gemaakt, heb er toen heel veel uit geleerd een het resultaat was er ook.

Succes met het bouwen...

doomslu

Citaat van: modelbouwpatrick op 31 oktober 2017, 23:04:20 PM
Wil misschien ook inschrijven maar als ik zie wie er allemaal meedoet zakt de moed mij een beetje weg. Misschien de wedstrijd eens opsplitsen in beginnende bouwers en experts .
BV diegene die voor het eerst meedoen en diegene die reeds meerdere keren hebben deelgenomen.

is maar een idee .
Het is een idee, maar praktisch moeilijk haalbaar lijkt me.
Wie gaat beslissen wie er beginner is en wie niet?
Als Evan(*) voor het eerst deelneemt, is hij dan een beginner?

Deelnemen is belangrijker dan winnen!

(*) Ik kan hier tientallen namen invullen en er nog tientallen vergeten vandaar de naam van iemand die we zeer goed kennen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Ja, dat is inderdaad lastig alhoewel het idee eigenlijk wel goed is. Jou genoemde voorbeeld ( ;D) is natuurlijk echt geen beginner meer gezien datgene wat hij al gebouwd heeft. Voor mij zal dat net zo zijn. Misschien zou je daar (in een evt volgende editie of misschien toch nog deze) nog eens kritisch naar kunnen kijken.

Opazwitserland

Phillipe en Luc

Voor mij is het de eerste keer dat ik me heb ingeschreven.  Er moet zeker geen kategorie gemaakt worden voor zij die de eerste keer meedoen.  Voor mij is het de bedoeling om mijn lat iets hoger te leggen door mee te doen.  Je stelt jezelf meer in vraag wanneer je aan zo'n wedstrijd meedoet.
Ik kijk er alvast naar uit.

Paul

marctje

Ik heb mij vorige keer ingeschreven en URHA was mijn eerste baantje. Veel geleerd tijdens het bouwen en nu probeer ik andere tentoonstellingen te doen met dit baantje. Gelukkig ontdekt dat, als ik anders laad, alles in mijn wagen krijg, dus geen cammionette meer huren. Ik stond mee op de tentoonstelling van MTD en heb me reuze geamuseerd. Volgende uitnodiging is ook binnen maar ik weet nog niet of ik het mag zeggen. Organisatie zal wel laten weten.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

OlivierV

Mijn mening is ook deelnemen is belangrijker dan winnen.

En dan vooral het feit van iets te maken en af te werken met vooropgesteld doel.
Het is sowieso een heel mooie leerschool waar die stuurlui die aan wal staan nog wel wat van kunnen leren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Opazwitserland

Mijn plannen beginnen nu vorm te krijgen.  Het wordt voor een stuk het gehucht waar we in Zwitserland verblijven.  Daar is geen station dus gaan wij er eentje bouwen.  Dan kunnen we tenminste aan onze voordeur de trein nemen.  Als station voorbeeld gaan we uit van Finhaut,  een typisch stationnetje op de lijn Martigny - Chamonix.  Er staan zo een vijftal identieke stations op die lijn. We hebben al heel wat plannen getekend en al is een proefbouw gemaakt van het station.
Foto's plaatsen lukt me nog niet.  Moet dat nog is goed nalezen.
Berggroeten
Paul

Firewolf

Last (after) minute nog mogen inschrijven voor de wedstrijd. Dankjewel MSM!!

Een idee waar ik sowieso mee speel, is een futuristisch spoorlijntje op de planeet Mars. Een ertsmijn/fabriek en een woongebied. Pendelaars die gaan werken in de jndustrie. Goederen die naar het woongebied worden vervoerd.

Meer info volgt nog... idee kan nu uitgewerkt worden... heb nu wat ik eigenlijk nodig heb: een deadline voor een concreet project...

marctje

gaat dit dan iets worden in de stijl van total recall of iets meer als Logans run
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Firewolf

Citaat van: marctje op 07 november 2017, 17:32:19 PM
gaat dit dan iets worden in de stijl van total recall of iets meer als Logans run

Als ik daartussen moet kiezen, eerder Total Recall dan...
Ga proberen het iets dichter bij "mogelijke science" dan bij "pure fiction" te houden. Hoewel ik enorme sci-fi fan ben, ga ik proberen mijn referentiemateriaal eerder in NASA/ESA omgevingen te zoeken dan in de sci-fi wereld. Dus misschien eerder richting The Martian: wat zouden we met onze huidige kennis en technologie als marsbasis kunnen uitbouwen? Dat is vooral de vraag die door mijn hoofd gaat.

Firewolf

Enkele basisvraagjes rond het reglement:

In de ruimte van 2.5x1.5m, mag daar ook een tafeltje staan met 2 stoelen, of is het de bedoeling enkel het baantje te zetten?

Moet de stand vooraan volledig dichtgemaakt worden voor het publiek? Er mag een doorgang zijn, maar daar moet dan een soort van "hekje" ofzo staan?

Over het baanoppervlak zelf. Moet de 7500 cm² aaneensluitend zijn? Of mag dat in 2 zichtbare stukken gescheiden met een niet-zichtbaar stuk?

Ronald

Als je het reglement leest zie je dat:

- Alles binnen die 2,5 bij 1,5 moet passen. Dus ook jou tafel en stoelen....

- Doorgang moet je maken als je achter je baan wilt en als je baan bv 2,5 meter breed is. Want dan vul je dus precies je ruimte.

- Als je maar niet zichtbaar over de 7500 cm2 gaat. En verder zijn alle vormen toegestaan en ben je vrij om te doen wat je wilt.


doomslu

Bedankt Ronald voor dat perfecte antwoord!  :D

Enkel toevoegen: als je niet wenst dat het publiek naar achteraan loopt, dan sluit je dat inderdaad best af.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Firewolf

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Had het reglement gelezen en had het dus blijkbaar goed begrepen. Er is dus veel mogelijk, maar ben toch voorzichtig met dergelijke "open" reglementen... ;-)

doomslu

Citaat van: Firewolf op 08 november 2017, 20:27:07 PM
..., maar ben toch voorzichtig met dergelijke "open" reglementen... ;-)
Waarom? Creativiteit moet er zijn!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *