Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

marctje

Morgen namiddag mijn GE U25b testen bij Peter in Bonheiden. Bij goede werking kunnen we starten aan het project in schaal G
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

OlivierV

Ik ben reeds enige tijd aan iets bezig (het voordeel van minder tijd op het forum door te brengen en meer effectief te modelbouwen), maar denk toch dat ik iets anders zal kiezen als minibaantje, wat hierop zal gaan aansluiten.

Het is de helft van een typische Belgische goederenkoer, foto is wel vanaf de achterkant genomen.

NMBS HLD5408 @ Nonceveux Marchandises
De andere helft volgt wel op een andere bak.

Ben echter ook aan een brugje bezig, allicht gebruik ik die als onderwerp voor het minibaantje.
'k Moet mij dan uiteraard ook eens gaan inschrijven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modeltreinbart

Volgend weekend schrijf ik mij in . Jammer genoeg heeft mijn fototoestel na velen jaren dienst het begeven. Dus dat word een nieuw kopen of vragen om te gebruiken van de familie in de hoop dat het verweken van de fotos geen problemen vormt. Dit is even afwachten.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Val-Rikard

#78
Eindelijk heb ik de plaats vrij, heb ik het thema en schaal bepaald en heb ik een naam gekozen. De volgende stap is mij inschrijven voor de wedstrijd.  :) :) :)

Naam van het baantje: "Locomotive prüfstation Rikardsberg"
Onderwerp: Proefstation met testbank voor locomotieven van de K.Bay Sts.B jaren 20 vorige eeuw
Schaal: 1/32, Spoor 1

Na twijfels over het te kiezen onderwerp kies ik definitief voor dit onderwerp. 

Groet, Rik

Michiel

Ik heb lang liggen spelen met het idee om mee te doen met een stukje Brussel-Luxemburg (of -Tervuren), maar voor mij is het struikelblok vooral de presentatievereisten (achtergrond, fries, rok, verlichting,...). Ik snap helemaal dat dit nodig is om een baan presenteerbaar te maken, maar het geheel van extras en kosten overstijgt haast het project zelf, inclusief de extra ruimte dat er moet worden gevonden om dit thuis te kunnen opstellen. Dus jammer, maar nee, deelname zal niet gaan.  :-[
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Val-Rikard

Nu ik goed en wel gestart ben weet ik weer wat het is om met een einddatum te werken. Ik heb het gevoel een berg te beklimmen waarvan ik niet weet of ik wel boven geraak. Er heerst geen paniek maar wel het besef dat dit geen "walk in the park" zal worden. Je legt de lat natuurlijk zo hoog mogelijk maar je moet er eveneens wel voor zorgen op tijd klaar te zijn. Dit op zich is een evenwichtsoefening. Gelukkig sta ik er deze keer niet alleen voor en werkt mede clublid Koen Vermeulen mee aan het project. Met twee kan je gewoon meer doen. We maken dan ook dankbaar gebruik van deze nieuwe mogelijkheid in het regelement.  :P  ;)

Steam.N

Citaat van: Val-Rikard op 12 juli 2017, 12:46:20 PM
Nu ik goed en wel gestart ben weet ik weer wat het is om met een einddatum te werken. Ik heb het gevoel een berg te beklimmen waarvan ik niet weet of ik wel boven geraak. ...

Klinkt zo bekend, Rik.
Reden waarom ik me (nog) niet heb ingeschreven. 
Het project waarmee ik in mijn hoofd zit krijg ik nooit op tijd klaar ... en me alweer anderhalf jaar terug te trekken uit de familiale sfeer valt me zwaar  ::)
Maar inschrijvingen kunnen tot november ... wie weet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marctje

ook hier twijfel. eerste gedachte iets Western, daarna iets met een G scale lok, maar hier is de aankleding niet zo simpel. Ik vind namelijk geen figuren in 1/29, figuren in 1/35, wat redelijke compensatie is, zijn alleen als vechtendelgb soldaten door Airfix uitgebracht en LGB zijn meestal in 1/22,5 dus veel te groot. Nu het idee opgenomen om eventueel iets te maken rond Jack London Square in Oakland, Californië. Maar bezig met uittekenen van een plan met dubbel spoor Street Running. Plannen in HO, N en Z afhankelijk van de bestaande modellen. Goederen verkeer is geen probleem, dit is de Union Pacific maar het passagiers vervoer gebeurt door Amtrak California en dit is dus wel een probleem, of eigen decals maken We zien wel
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Val-Rikard

Citaat van: Steam.N op 12 juli 2017, 13:05:07 PM
Citaat van: Val-Rikard op 12 juli 2017, 12:46:20 PM
Nu ik goed en wel gestart ben weet ik weer wat het is om met een einddatum te werken. Ik heb het gevoel een berg te beklimmen waarvan ik niet weet of ik wel boven geraak. ...

Klinkt zo bekend, Rik.
Reden waarom ik me (nog) niet heb ingeschreven. 
Het project waarmee ik in mijn hoofd zit krijg ik nooit op tijd klaar ... en me alweer anderhalf jaar terug te trekken uit de familiale sfeer valt me zwaar  ::)
Maar inschrijvingen kunnen tot november ... wie weet ...

Ik moet er wel aan toe voegen dat dit wel meteen een drijfveer is die ik gemist heb ten opzichte van Carrière De Petit Granit.
Een wedstrijd is dan ook iets bijzonder, en zolang je er plezier aan hebt zit je goed. Aan allen die nog twijfelen kan ik maar één ding aanraden, DOEN !!!
Je kan er ook voor opteren er samen met een vriend aan te werken. Mijn madam ziet er ook geen graten in, zolang ik maar de living her schilder na dat ik het vensterraam
mee help uit te breken en de muur herstel... De her aanleg van het terras ga ik best een jaartje uitstellen. ( Er is altijd werk in huis...)  ::)

Doornroosje


renstimpie

ingeschreven... sinds gisteren... :)

Tim

SuSke

Inschrijving is een feit. De volgende deadline ligt er voor het eerste deel van de thuisbaan.  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 13 oktober 2017, 12:40:00 PM
Inschrijving is een feit. De volgende deadline ligt er voor het eerste deel van de thuisbaan.  8)
Leuke concurrentie! Ik zal dringend eens terug in gang moeten schieten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Opazwitserland

Hallo allemaal,

Heb met een klein hartje ingeschreven voor de minibaanwedstrijd.   Hoop met al die prachtige zaken die ik al gezien heb niet in verlegenheid gebracht te worden.
Berggroeten uit Zwitserland.
Paul

modelbouwpatrick

Wil misschien ook inschrijven maar als ik zie wie er allemaal meedoet zakt de moed mij een beetje weg. Misschien de wedstrijd eens opsplitsen in beginnende bouwers en experts .
BV diegene die voor het eerst meedoen en diegene die reeds meerdere keren hebben deelgenomen.

is maar een idee .