Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 6de minibaantjeswedstrijd (2018)

Gestart door Michiel, 17 oktober 2016, 11:13:27 AM

Michiel

Expo 2016 is nog niet koud, en kersverse laureataat van editie 2016 is nog bezig met uitpakken thuis, maar ik ben wel benieuwd naar de volgende editie in 2018. Zijn er wijzigingen te verwachten? Zelfde concept of totaal iets anders?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Doornroosje

De volgende editie wil ik er (eindelijk) ook bij zijn! Deze keer veel ideën opgedaan en wat moed verzameld. Na het afwachten van antwoord op bovenstaande vraag er eens direct invliegen met plannen!

marctje

Zoals vermeld in de topic 8ste modelspoor.... ben ik al aan het zoeken en nadenken/plannen voor 2018
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Havoc

Ideeën genoeg, maar het duurt minstens 10 jaar eer ik daar iets van gemaakt krijg en het reglement verandert elke 2 jaar... En om met mijn geknoei daar dan tussen te gaan staan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske


Zal er niet aanwezig zijn, reden daarvoor is dat ik in 2014 door omstandigheden niet kon bij zijn, dit jaar wel en stond er met een minibaantje en wat heb ik beleefd van de expo zelf een 50%. (bedoel de modelbouw -banen in welke schaal ook)
In 2018 ga ik als bezoeker en ga genieten van het mooie dat er zal zijn...

Steam.N

Ik ben ook nieuwsgierig naar het wedstrijd-reglement  ;)
Of ik nog eens mee doe is nog niet uitgemaakt  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#6
Citaat van: Havoc op 17 oktober 2016, 19:01:53 PM
Ideeën genoeg, maar het duurt minstens 10 jaar eer ik daar iets van gemaakt krijg en het reglement verandert elke 2 jaar... En om met mijn geknoei daar dan tussen te gaan staan?

Johan, het feit dat je hier een reactie plaatst, wekt het vermoeden dat je het toch graag eens zou willen proberen. En ik kan je het alleen maar aanraden. Het is een mooi moment, een stimulans om werkelijk de schouders onder een project te zetten, om je eigen grenzen te verleggen, om te groeien en door middel van het delen van je bezigheden hier op het forum feedback te krijgen met tips, suggesties en opbouwende kritiek. Je hebt ideëen genoeg, schrijf je. Kies een leuk concept, klein en haalbaar. Begin er gewoon aan, en zie hoever je komt. Kleineer jezelf niet, maar wees positief: 2 jaar om iets moois te brengen is haalbaar. En, opzeggen kan altijd, maar ik weet zeker dat wanneer je eenmaal begonnen bent, je ook de eindmeet wilt halen, en dat je iets gebouwd zal hebben waar je trots op zal zijn.

Ik speel ook met een paar ideëen... misschien waag ik het ook eens, gewoon om de eindmeet te halen met een project, de fun van het bouwen, te delen op het forum en te participeren. Meer moet dat niet zijn voor mij.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Havoc

Oh, goesting genoeg om dat eens te doen. Maar ook realistisch genoeg om neen te zeggen. Ideeën zijn geen probleem, maar ze uitwerken is een ander paar mouwen. Het soort modelbouw dat op de beurs aan bod komt is voor mij maar 1 van de 4 hobby's waar ik me mee bezig houd. En om nu 2 jaar de rest te laten vallen zie ik niet zitten, laat staan dat dat voldoende is. Twee jaar daar alleen mee bezig zijn zou misschien genoeg zijn om de technische kant (rijdende treinen) in orde te krijgen. Dan is er nog scenery en ik ben wat artistiek talent betreft eerder een neanderthaler :D

Ik kom wel kijken en doe nog meer gekke ideeën op.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: loebaske op 18 oktober 2016, 10:02:06 AM

Zal er niet aanwezig zijn, reden daarvoor is dat ik in 2014 door omstandigheden niet kon bij zijn, dit jaar wel en stond er met een minibaantje en wat heb ik beleefd van de expo zelf een 50%. (bedoel de modelbouw -banen in welke schaal ook)
In 2018 ga ik als bezoeker en ga genieten van het mooie dat er zal zijn...

Maar die andere 50% hebben de gewone bezoekers niet gehad...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Citaat van: loebaske op 18 oktober 2016, 10:02:06 AM

Zal er niet aanwezig zijn, reden daarvoor is dat ik in 2014 door omstandigheden niet kon bij zijn, dit jaar wel en stond er met een minibaantje en wat heb ik beleefd van de expo zelf een 50%. (bedoel de modelbouw -banen in welke schaal ook)
In 2018 ga ik als bezoeker en ga genieten van het mooie dat er zal zijn...

Alle 50% van 2 dagen en uw dagen begonnen reeds om 8u ipv 10u voor de gewone bezoekers... en tot....
Maar het is wel effectief zo, als je er staat met een baantje dan kan je best minimaal met 2 personen aanwezig zijn, Zo kunnen jullie afwisselen en heb je wat tijd om zelf de beurs te bezoeken...
 

modelbouwpatrick

heeft er iemand de uitslag van de wedstrijd ik weet wie gewonnen heeft maar wie was er 2d enz. ....

Steam.N

Ik ben glad vergeten om die op te schrijven ... Damn ...  >:(
Hopelijk vindt Luc vandaag nog de tijd om de uitslag hier te melden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

1   Rudi Nelissen - La Roche-en-Ardenne
2   Meindert Mulder - Avantos
3   Maas en Waal (Edwin Van opstal, Gion Paalvast, Peter Gradussen) - Burg Oberlöwenstein
4   Luc Nussbaum   - Le viaduc de Branchon
5   Eric Minnaert & Jonathan Hellinckx - Dagelijkse kost
6   Luc De Martelaer & Régine Thomas - Tallahatchie County
7   Poco Loco (Henk Van Beest, Ernst Van Erkelens, Peter Mark) - Sleepermill
8   Kristoffer Dams - Snippers
9   Stoomtramteam (Rob Boeser) - Koningswaal
10   Tom Zoutendijk & Jaap Schippers - Vulcanus
10   Harald Drewello - L'ecluse
10   Marc De Groulard - Urha
10   Tjalling Ament - Place du petit train
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Luc

Oufti!

Steam.N

Dank je wel, Luc.
Als ik me niet vergis is de prijs van het publiek eveneens naar Rudi Nelissen (La Roche-en-Ardenne) gegaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }