Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

reeks 55 in de reizigersdienst

Gestart door Arbeco, 16 juli 2006, 20:37:28 PM

Anarchy

Rixke rail, dat wist ik inderdaad al. Maar kan een gebogen neus ook met diesel? Ik heb een foto waarop ik een "gebogen" stuurstand in groen zie maar de stuurstand hangt aan de loc direct aan en dus niet vanachter zoals het bij een echte trek-duw rit zou moeten. Ik vraag mij nu af is deze foto een bewijs dat diesels ook met "gebogen" stuurstanden kunnen rijden? Ik zet de foto even online ...

@Mark, kan je mij die foto sturen aub?



Deze foto is niet van mij, maar van Dhr. Johny Brauns [;)]

Peter

Het eigenaardige op deze foto is dat er achter het eerste stuurstand-rijtuig, er nog een stuurstand-rijtuig lijkt te hangen.
Was er soms een tekort aan "gewone" M-2 rijtuigen??
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Mijn vermoeden wordt bevestigd! 55'erke is ooggetuige van het feit dat diesels ook met stuurstanden voor E-loc's gereden hebben [;)]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Peter

Het eigenaardige op deze foto is dat er achter het eerste stuurstand-rijtuig, er nog een stuurstand-rijtuig lijkt te hangen.
Was er soms een tekort aan "gewone" M-2 rijtuigen??




Waarschijnlijk dateert die foto inderdaad van toen de grote slachting onder de M2's al begonnen was. Toen werden er inderdaad nogal eigenaardige samenstellingen georganiseerd om dit tekort op te vangen.
Ik heb er zelf zo ook wel enkele gezien toen.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Mijn vermoeden wordt bevestigd! 55'erke is ooggetuige van het feit dat diesels ook met stuurstanden voor E-loc's gereden hebben [;)]



Trekken wel, maar duwen dus niet !!!!

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Dat weet je 100% zeker? [:I] T'is maar uit nieuwsgierigheid hoor [:)]

DelticPower

citaat:
Trekken wel, maar duwen dus niet !!!!



Dus alleen maar enkel reis ( geen vieze versa) [:D][:D]
Groeten van Jan

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Dat weet je 100% zeker? [:I] T'is maar uit nieuwsgierigheid hoor [:)]



Ik heb U het 1e deel van de artikels over de M2's doorgemaild.
('t Is wel in't Frans) Daar staat normaal gezien alles in.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

citaat:
Geplaatst door DelticPower

citaat:
Trekken wel, maar duwen dus niet !!!!



Dus alleen maar enkel reis ( geen vieze versa) [:D][:D]
Groeten van Jan



Sorry voor de dubbelzinnige betekenis, 'k heb die nu pas gezien. [:D][:D][:D]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Bedankt voor de mail Rixke Rail! Ik zal ze meteen eens afprinten en ten gepaste tijde eens doorlezen. Das niks hoor dat het in't Frans is [:D]
Bij deze ook de leesbevestiging

Jeroen

Arbeco

Hallo mensen!

Dit is voer voor op de modelbaan zeg! Een beetje van deze "vreemde" samenstellingen op de baan zal toch bij sommige mensen wel wat vragen oproepen, echter kan ik ze dan vertellen dat het toch wel degelijk tot de mogelijkheden behoort...
Jongens, nogmaals bedankt voor de info en de foto's!

Groetjes Arbeco.
Old diesels never die...

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Rixke rail, dat wist ik inderdaad al. Maar kan een gebogen neus ook met diesel? Ik heb een foto waarop ik een "gebogen" stuurstand in groen zie maar de stuurstand hangt aan de loc direct aan en dus niet vanachter zoals het bij een echte trek-duw rit zou moeten. Ik vraag mij nu af is deze foto een bewijs dat diesels ook met "gebogen" stuurstanden kunnen rijden? Ik zet de foto even online ...

@Mark, kan je mij die foto sturen aub?



Deze foto is niet van mij, maar van Dhr. Johny Brauns [;)]


De foto toont 'de Ardenner' deze trein reed van Antwerpen (correct me if I'm wrong) naar Luxemburg. Ik heb die in mijn jeugd regelmatig langs Kautenbach zien rijden. De trein werd altijd getrokken (dus niet geduwd) door een reeks 55 over de Noordlijn en lijn 42. Soms zaten er meerdere stuurstandrijtuigen ergens midden in de trein zoals ook op de foto is te zien. Ik weet niet of de trein helemaal van en naar Antwerpen door een 55 werd getrokken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

dgrr57

Dag Eric,
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door doomslu

(nog steeds off-topic)
Voor foto's vraag ik nog even geduld. Er is eerst nog wat werk aan de winkel alvorens ik iets kan/durf tonen.[:I]
Maar, Eric had me een copie bezorgd van een uiterst interessant artikel, met foto's, van zo'n ombouw. Ik ben zeker dat hij dat jou ook kan doorsturen (als je dat wil kan ik het ook). Het is wel in 't frans.



Tr?s oui ! [;)]


als ik niet te laat ben, zou ik ook graag een copie krijgen van het artikel over de M2's.


Anarchy

Ik zal ze jou direct doormailen Patrick.

Jeroen

Arbeco

Ha jongens,

Nu we het toch over de M2 rijtuigen hebben, is er iemand die weet wanneer de rode met witte band van M?rklin uitgeleverd worden?

Groetjes Arbeco.
Old diesels never die...