Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reeks 55 in de reizigersdienst

Gestart door Arbeco, 16 juli 2006, 20:37:28 PM

Arbeco

Hoi Eric,

Kijk, d?t zijn foto's, daar hebben we wat aan! Kunnen we eindelijk weer 'ns andere samenstellingen op onze baan zetten dan alleen een 62?r met M2 rijtuigen! Dus dat executiepeleton moet je maar vergeten hoor..[:D][;)]

Nogmaals bedankt voor de info!
Groeten, Arbeco.
Old diesels never die...

Jurgen

Als ik goed zie, dan zie ik op de eerste foto dat het derde rijtuig een blauwe streep op de kast heeft ipv geel. Waren die niet alleen voor electrische tractie? Of zijn er door de jaren heen aanpassingen gebeurd aan sommige rijtuigen?
Gewoon maar een vraagje hoor, niks aanvallends. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Ik dacht dat men er niet altijd op keek en ze soms door elkaar gebruikte

doomslu

Jurgen, lees eens wat Eric schreef onder de foto :
"Er zit ook een blauwe in !" Ja hoor, de blauwe konden wel in dieselstellen, maar de gele niet in electrische stellen.
[;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Verdorie Doomslu, je hebt gelijk. Ik heb enkel het onderschrift van de foto gelezen. [:I]
Zal van de warmte zijn zeker? [:I][xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Verdorie Doomslu, je hebt gelijk. Ik heb enkel het onderschrift van de foto gelezen. [:I]
Zal van de warmte zijn zeker? [:I][xx(]

De warmte ? De drank ? Of de combinatie van die twee? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

Ha die Luc,
Was jij dat niet, aan wie ik die files over de M2-stuurstanden doorgemaild had ? Hoe staat het met de ombouw ?
(Sorry, even off-topic !)
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ha die Luc,
Was jij dat niet, aan wie ik die files over de M2-stuurstanden doorgemaild had ? Hoe staat het met de ombouw ?
(Sorry, even off-topic !)
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/



Dat was ik, Eric.
De ombouw is redelijk geslaagd, maar niet af. Ik moet decals vinden/maken alvorens ik kan afwerken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

Heb jij mss M2 stuurtstanden gemaakt? Heb je daar foto's van?

doomslu

(nog steeds off-topic)
Voor foto's vraag ik nog even geduld. Er is eerst nog wat werk aan de winkel alvorens ik iets kan/durf tonen.[:I]
Maar, Eric had me een copie bezorgd van een uiterst interessant artikel, met foto's, van zo'n ombouw. Ik ben zeker dat hij dat jou ook kan doorsturen (als je dat wil kan ik het ook). Het is wel in 't frans.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

citaat:
Geplaatst door doomslu

(nog steeds off-topic)
Voor foto's vraag ik nog even geduld. Er is eerst nog wat werk aan de winkel alvorens ik iets kan/durf tonen.[:I]
Maar, Eric had me een copie bezorgd van een uiterst interessant artikel, met foto's, van zo'n ombouw. Ik ben zeker dat hij dat jou ook kan doorsturen (als je dat wil kan ik het ook). Het is wel in 't frans.



Tr?s oui ! [;)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Wel jullie mogen mij altijd die informatie over M2 stuurstanden doormailen!

Jeroen

Anarchy

Ik heb een vraagje wat betreft deze M2-rijtuigen. Konden diesels met zowel stuurstanden met een "platte" neus als met die iets "gebogen" neus rijden?

*edit* het zou vooral om de groene M2's gaan

mark7758

Volgens mij wel. Heb een foto dat ze staan op Luxemburg opstel met een 55er.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Ik heb een vraagje wat betreft deze M2-rijtuigen. Konden diesels met zowel stuurstanden met een "platte" neus als met die iets "gebogen" neus rijden?

*edit* het zou vooral om de groene M2's gaan



De "platte neuzen" (met gele lijnen op de hoeken) zijn voor diesel.
De "gebogen neuzen" (met blauwe lijnen) voor electrische tractie.
Dit gold voor zowel de groene als de rode M2's.
Modelspoorse groeten,
Eric.


Edit : beste Anarchy, ik zoek de artikels terug op, scan ze in en stuur ze u door !

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN