Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 162 enkele Memling

Gestart door PeterVG, 02 oktober 2016, 21:12:35 PM

PeterVG


In mijn diacollectie zitten enkele exemplaren met een andere kijk op eenzame memling rijtuigen in reguliere treinen.

Tussen Gouvy en Trois-Ponts spoort op schooldagen een ochtendtrein om de lokale scholieren naar school te brengen.
Deze trein was lange tijd de kortste reizigerstrein op het net omdat deze slechts één rijtuig bevatte.
Zoals U kan zien werd deze in het verleden wel eens met een memling kleurig rijtuig gereden.



Met als tractie 5505 in Vielsalm



De lege terugrit nabij Cierreux. Men maakte van de gelegenheid gebruik om achter de ledige schooltrein ledige houtwagens mee te voeren naar Gouvy.

PeterVG

Dezelfde Scholierentrein gesleept door een reeks 15




PeterVG



Het eenzame memling rijtuig hangt in derde positie.

Cozzy

Mooie foto's van een erg mooie lijn Peter!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

tonycabus

Ik herinner me uit mijn kinderjaren dat de 603's (latere reeks 43) uit Hasselt werden weggehaald, waar ze hoofdzakelijk dienst deden op de lijn naar Antwerpen, naar Eisden en naar Landen. We woonden vlakbij lijn21 (nu station "Kiewit") en de AR's werden vervangen door een 201 of een 210 met één L rijtuig, vaak zelfs geen AB maar meestal een BD. Ik spreek dan over de jaren 1958-1960!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.