Even weg

Gestart door doomslu, 30 september 2016, 21:50:44 PM

PietB

Citaat van: doomslu op 08 oktober 2016, 20:38:49 PM
Verdorie vandaag 6 uur alles offline en die gasten van de provider totaal onbereikbaar.
Ik denk er sterk aan om over te stappen naar een andere provider.  :-[
Jeetje weer al dat werk van database overzetten.........heb je niks anders te doen?
Maandag die providerbellen en zeggen dat je het beu bent, tenzij ze je een 100% beschikbaar alarm nummer geven.
Je bent tenslotte wel goed voor het nodige netwerk verkeer en geen kleine hobby klant.

Maar ik denk dat je niet de enige site met problemen was, ook het 3 rail forum was er enige tijd uit.

grt Piet.

loebaske

Of eens wat meer opkuis houden ?? op het forum, ik heb er geen verstand van...maar eens horen waaien dat er niet veel plaats is en bijna aan het limiet zijn...
Piet zal er wel meer van weten dan ik, maar zo voortdurend foto's kopieren om maar wat kommentaar te geven bij een item?? Onnodig denk ik??

We horen het wel van IT mensen....

Metpetergaathetbeter

#17
ik dacht dat Loebas te geweldig gekuist had ;D ;) (Eric tot morgen, je é-mail daarnet gelezen en beantwoord)Leuk is anders van dat wegvallen  :-\!
Voordelen met de nadelen eens tegen elkaar laten opwegen en dan .......... :-\  Trouwens een ander provider gaat dat beter zijn ?

PietB

Citaat van: loebaske op 08 oktober 2016, 20:47:36 PM
Of eens wat meer opkuis houden ?? op het forum, ik heb er geen verstand van
Dat gaat dit 'probleem'niet verhelpen.
Het was beide keren een netwerkprobleem.
En dat los je niet op met opkuisen. Was het maar zo simpel.

grt Piet.

Gerolf

Opruimen op het forum is alleen nuttig voor de leesbaarheid en de zoekfunctie.
  Het gaat in wezen alleen om tekst op ons forum, en dat zijn relatief kleine hoeveelheden data. Ik kan me voorstellen dat de rest van de website van MSM (met de afbeeldingen en zo) evenveel datavolume inneemt als heel het forum.

Netwerk en internetprovider is een ander probleem.
Ik dacht dat het over dezelfde ging als diegene ik gebruik, maar nu twijfel ik. (hier zijn er weinig problemen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Het gaat om Flexwebhosting in Nederland.
Ze zetten op hun website als reclame:
- Wij zijn bereikbaar via telefoon en e-mail
- 24/7 bereikbaar
- Netwerk uptime garantie van 99.9%

Ik heb gisteren om 13 uur een ticket geopend, een uur later een mail gestuurd en in de late namiddag gebeld.
Geen enkel teken van leven. Ook nu nog niet!

Op hun 'meldingen'-pagina staat al de ganse tijd: Op het moment zijn er geen actuele meldingen.

Storing?
Ons netwerk wordt 24/7x365 dagen gemonitored.
Zodra er een storing is wordt er direct een melding geplaatst op deze pagina.


Ja hallo!  :-\

Eric, het heeft niks met het forum te maken. Het zijn de servers van de provider die onbeschikbaar waren.

Het is niet alleen vervelend voor de fora, maar vooral voor de expo.
Op vrijdagavond vertrok er een betalende reclamecampagne naar duizenden modelspoorliefhebbers in Nederland. Leuk als die op de link gaan klikken.  :-\

Wie kent interessante alternatieven en heeft hier goede ervaringen mee?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Ah, toch een andere dan ik gebruik - bij mij is het one.com. Pakweg 75,- per jaar voor 100 Gb + domeinnaam.
Net website gecheckt: "Professional plus" aan slechts 40,- voor 200 Gb (dan zijn forum-foto's misschien mogelijk ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Ik heb goede ervaring met combell. Hangt er natuurlijk vanaf welke jullie vereisten zijn maar vanaf 10€/maand heb je al een redelijk pakket.

Michael

Citaat van: Gerolf op 09 oktober 2016, 08:50:16 AM
Ah, toch een andere dan ik gebruik - bij mij is het one.com. Pakweg 75,- per jaar voor 100 Gb + domeinnaam.
Net website gecheckt: "Professional plus" aan slechts 40,- voor 200 Gb (dan zijn forum-foto's misschien mogelijk ...)

+1
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

Citaat van: Gerolf op 09 oktober 2016, 08:50:16 AM
Ah, toch een andere dan ik gebruik - bij mij is het one.com. Pakweg 75,- per jaar voor 100 Gb + domeinnaam.
Net website gecheckt: "Professional plus" aan slechts 40,- voor 200 Gb (dan zijn forum-foto's misschien mogelijk ...)

Heb ook one.com voor m'n website. Tot heden geen problemen mee gehad....

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Ronald

Citaat van: doomslu op 09 oktober 2016, 08:40:48 AM
Het gaat om Flexwebhosting in Nederland.


Luc, ik heb ze een aantal jaren gehad voor mijn eigen site en heb via hen alleen nog mijn domeinnaam. Eigenlijk nooit gehad dat mijn site eruit lag en het verbaasd me dat ze zo slecht bereikbaar zijn en storingen hebben.

Als dit zo vaak voorkomt is een overstap naar een ander misschien een goed idee al zou ik wel even de moeite nemen telefonisch contact op te nemen met Flexweb en het probleem voor te leggen. Dat werkt meestal veel beter :)

Houdini

Citaat van: Ronald op 09 oktober 2016, 10:30:27 AM
(...) al zou ik wel even de moeite nemen telefonisch contact op te nemen met Flexweb en het probleem voor te leggen. Dat werkt meestal veel beter :)

Dan moeten ze wel opnemen natuurlijk  ;D

doomslu

Citaat van: Houdini op 09 oktober 2016, 10:35:41 AM
Citaat van: Ronald op 09 oktober 2016, 10:30:27 AM
(...) al zou ik wel even de moeite nemen telefonisch contact op te nemen met Flexweb en het probleem voor te leggen. Dat werkt meestal veel beter :)

Dan moeten ze wel opnemen natuurlijk  ;D
Klopt "we zijn niet bereikbaar buiten de kantooruren, maak een ticket aan...". Gisteren om 13u19 gedaan. Wacht nog op antwoord.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Ik bedoelde dan ook bv morgen, tijdens kantooruren. Het zal jullie misschien verbazen maar dan zijn wij in Nederland gewoon overdag bereikbaar ;)

just4fun

Citaat van: Michael op 09 oktober 2016, 08:55:52 AM
Citaat van: Gerolf op 09 oktober 2016, 08:50:16 AM
Ah, toch een andere dan ik gebruik - bij mij is het one.com. Pakweg 75,- per jaar voor 100 Gb + domeinnaam.
Net website gecheckt: "Professional plus" aan slechts 40,- voor 200 Gb (dan zijn forum-foto's misschien mogelijk ...)

+1

Hier ook +1.
En voor de weinige hulp die ik nodig heb gehad (eerder met login en cloud-toestanden), is er elke keer zonder lange wachttijd snel adequate assistentie geweest.
Groet,
Paul