Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

ESU LokPilot Micro - ABC

Gestart door n/a, 14 juli 2006, 11:36:57 AM

n/a

Een aantal weken geleden heb ik een decoder Esu lok pilot micro met ABC-funktie (vaste remafstand)laten inbouwen.Na heelwat heen en weer geschrijf en postverzendingen stelt men vast dat de CV wel geaktiveerd is maar de vaste afstand-CV niet reageert op de impulsen.Mails naar Duitsland blijven zonder resultaat.Wachen en nog eens wachten is de boodschap.Ik heb zelfs de indruk dat deze bezigheid de essentie van de hobby aan het worden is.
Ik had graag jullie mening en eventuele ervaring gekend betreffende de lokdecoder van Esu Lokpilot Micro met ABC-funktie.

INFO

Toffe,

Ik heb net even de gebruiksaanwijzing van de LokpilotDCC micro gelezen, maar daar wordt met geen woord gesproken over de Automatic Brake Control (ABC) functie, dus het reageren op aan asymetrisch signaal door deze decoder. Dat is toch wat je bedoeld?


Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

Voor zover ik weet heeft alleen LENZ dit systeem op dit moment werkend
Weet je zeker dat het er in zit.op de esu site zie ik evenals INFO niks.
Lekker deskundig bedrijf dat hem in gebouwd heeft.

OF BEDOEL je de prorammeer bare stop curve (ik meen cv 65 e.v)????

wim

n/a

Hello ,
Ik bedoel CV51 en CV55.
Ik had gevraagd een Lenzdecoder in te bouwen maar op voorstel en een zachte dwang van het bedrijf(Trainte...y.eu)werd een Esu ingebouwd.Ik heb meermaals duidelijk gemaakt dat het een decoder moest zijn met een ABC-funktie (vaste remafstand/ assymetrisch...).Ik heb de indruk ietwat bedrogen en goedgelovig geweest te zijn.

TrainTechnology

Toffe,

Zo "tof" vind ik deze reactie nu ook weer niet, en vooral niet vermits wij ondertussen alles in het werk stellen om je te helpen.

De man van ESU die ons het antwoord kan verschaffen zit op dit ogenblik in de Verenigde Staten, dus is het niet abnormaal dat een antwoord wat langer op zich laat wachten. Dit is trouwens gisterenavond laat bij ons binnengelopen. Blijkbaar is men tegenwoordig gewend om op alle vragen meteen een antwoord te krijgen, en is geduld ver te zoeken...

De handleiding van ESU geeft geen volledig uitsluitsel over de ondersteuning van ABC of niet, er wordt enkel gesproken over een "Lenz brake section". Ondertussen kennen wij het antwoord op de vraag: een ESU LokPilot micro ondersteunt geen ABC, enkel het systeem met aparte rembooster van Lenz. Dit was tot op heden voor ons ook niet duidelijk.

Wij waren van plan om deze decoder gratis te vervangen door een Lenz die wel aan de originele vraag beantwoordt. Met fouten toegeven hebben wij geen probleem, maar dat moet dan wel gebeuren zonder dat wij onder druk gezet worden door publieke aanvallen.

Wij verplichten niemand om voor een bepaald product te kiezen, alleen maken wij onze eigen voorkeur kenbaar uit onze ervaring. Of je daar als klant mee akkoord gaat of niet, dat moet je zelf uitmaken.

Bovendien hebben wij zelfs v??r de beslissing om de ombouw uit te voeren, de locomotief in kwestie kostenloos teruggestuurd wegens op dat ogenblik niet leverbare ombouwonderdelen. Daarna werd die aan ons terugbezorgd om de ombouw uit te voeren, je had er toen even goed mee naar een ander service centrum kunnen gaan of zelf de gewenste decoder kunnen aanschaffen. Dat is nu eenmaal het voordeel van een vrije markt !

Hoe deze zaak verder afgehandeld wordt zal via persoonlijke communicatie geregeld worden.

Mattias Vermeulen
Train Technology

ysbeer

Sorry dit verweer maak het er ook niet beter op.
Als ik met mijn auto naar de garage ga verwacht ik daar 100% kennis
en zeker niet het verwijt je bent toch zelf gekomen.
Nee aan de kennis van de vakhandel valt in nederland en belgie nog heel wat te verbeteren.
Ik ben geen partij in deze,maar een dekoder inbouwen.
nee dank u.

wim ysbeer

TrainTechnology

Wim,

Niemand weet alles, maar fouten moet je kunnen toegeven. Heeft jouw garagist nog nooit een ontevreden klant over de vloer gehad ???

E?n klacht tegenover tientallen tevreden klanten is het einde van de wereld niet, alleen ga ik er in geen geval mee akkoord dat dit publiekelijk uitgespeeld wordt om er zijn voordeel mee te kunnen doen. Problemen zijn er om opgelost te worden, maar dat kost meestal wat tijd. Dat sommigen dit niet begrijpen is blijkbaar een probleem van deze tijd...

Er zijn op dit forum al genoeg dergelijke incidenten geweest, de meeste handelaars of importeurs reageren er gewoon niet op en laten alles maar zijn gangetje gaan, maar ik kies ervoor om dat wel te doen. Het blijft me opvallen dat er veel meer geklaagd wordt dan dat er constructieve voorstellen gedaan worden...

Groeten,
Mattias

INFO

citaat:
Geplaatst door TrainTechnology

Toffe,

De handleiding van ESU geeft geen volledig uitsluitsel over de ondersteuning van ABC of niet, er wordt enkel gesproken over een "Lenz brake section". Ondertussen kennen wij het antwoord op de vraag: een ESU LokPilot micro ondersteunt geen ABC, enkel het systeem met aparte rembooster van Lenz. Dit was tot op heden voor ons ook niet duidelijk.
Mattias Vermeulen
Train Technology



Zeer slechte zaak, als je de eigen producten niet kent en niet op de hoogte bent van de verschillende manieren voor het afremmen.

Er staat toch heel duidelijk in de handleiding dat de Lenz LG100 wordt ondersteund. Van mij hebben jullie een dikke onvoldoende verdiend.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Brunel

Tja, ik vindt het ook niet sterk. Ik begrijp niet wat er zo onduidelijk is aan de handleiding.
Maar als het je niet duidelijk is, dan probeer je het toch als handelaar voordat je een decoder inbouwt en tegen betaling meegeeft aan een klant.

n/a

Alhoewel ik hem helemaal niet ken, kan ik me goed vinden in de reacties hier van Mattias.

OK hij had misschien van te voren beter kunnen weten ivm de ESU decoder, maar stelt blijkbaar alles in het werk om Toffe te helpen nu. Wie overziet van te voren alles of maakt nooit een fout?

Mensen succes met de lok, het komt vast in orde, en ondertussen heb ik weer iets bijgeleerd over decoders die al dan geen ABC-funktie ondersteunen [;)].

Met vriendelijke groet,
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Spoor_H0

OK hij had misschien van te voren beter kunnen weten ivm de ESU decoder, maar stelt blijkbaar alles in het werk om Toffe te helpen nu. Wie overziet van te voren alles of maakt nooit een fout?

Met vriendelijke groet,
Peter



sorry dit heeft niets met fout te maken.
Foutje is vergeten schroefje 824 weer vast te draaien ,dat kan.
Maar hier is sprake van absolute onkundigheid van de leverancier.
Ook daar voor kun je begrip op brengen(met moeite)maar dat moet dan wel erkend worden.

wim ysbeer

TrainTechnology

Wim,

Ik dacht dat ik in mijn eerste bericht toch al gezegd had dat ik geen probleem heb om fouten toe te geven. Dit was er ??n, dat is wel duidelijk, dus waar zit dan het probleem van de erkenning ?

Maar ja, kritiek is natuurlijk snel gegeven, en als je daarmee dan nog de reputatie van een ombouwcentrum kunt proberen af te breken, dan heb je tweemaal gescoord.

Nou bedankt, ik weet dat wij alles in het werk stellen om onze klanten te helpen, en zij die daarover tevreden zijn zullen dit wel getuigen, al is dat misschien niet op dit forum.

Vermits uit deze hele discussie hier blijbaar toch niets anders dan negatieve kritiek zal voortvloeien, beschouw ik de zaak wat dit forum betreft als gesloten.

Mattias

PS: Peter, bedankt voor de blijk van begrip!

ysbeer

matthias

Ik heb er totaal geen belang bij je ombouw centrum af te breken,dat wil ik ook niet.
Het enige waar ik me tegen verzet is het"we maken een foutje,dat kan toch iedereen gebeuren".
Weet je wat het vertrouwen in iets zoek maakt?
Dat is het net naast de waarheid gaan zitten.
De gene die de decoder heeft ingezet en verkocht heeft geen foutje gemaakt,hij was niet deskundig genoeg.
Dat weet je zelf ook wel ,maar zeg het dan ook gewoon.
Zeg eerlijk pietje of jantje was die morgen of middag net even weg,en toen heeft keesje info gegeven die, goed bedoeld was maar, niet deugde.
Misschien vind je het vreemd maar daar voor hebben de meeste mensen best begrip.
Het steeds maar weer terug spelen van,we maken toch allemaal wel eens een fout,wekt alleen maar ergernis.
Ik geloof dat jullie hier van zeker geleerd hebben,en ik denk dat iedereen rustig door julie een decoder kan laten inbouwen.
dit soort dingen zijn incidenten en als je er goed mee omgaat is het negatieve effect bijna nul.

veel succes verder,discussie gesloten wat mij betrefd

wim ysbeer