Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Genk in een nieuw jasje

Gestart door modeltreinbart, 13 september 2016, 18:28:22 PM

ward

Modern materiaal?
De desiro van vbv, de 18 van ls models, de break van olaerts (new look) en de toekomstige MR96 van Coves models.. :)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

modeltreinbart

Ik bedoel van één van onze buurlanden. Frankrijk, Nederland, Duitsland of Luxemburg.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

philippe_007

Om eerlijk te zijn betwijfel ik dat je op de maten van een minibaantje een station gaat kunnen bouwen met 2x 4 sporen...
Het project klinkt leuk, zeker een bouwwerf , dus een stuk bruikbaar station, een ander stuk dat wordt verbouwd en ondertussen treinverkeer... Dat bied ontzettend veel mogelijkheden..
Enkel de oppervlakte, voor personen vervoer en zeker heden ten dage heb je toch lange opstelsporen nodig, en dat is juist wat je niet hebt op een minibaantje... Zelf al gebruik je de 2meter, dan mag je slechts 35cm diep gaan om niet boven de opgegeven oppervlakte te gaan... en dan heb je nog geen bocht om naar uw schaduwstation te gaan.
Maar dat maakt natuurlijk de uitdaging des te groter...
succes, ik blijf volgen

modeltreinbart

Het is inderdaad een uitdaging en dat maakt net de uitdaging zo spannend .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Ik heb een beslissing genomen. En heb besloten om het station van genk in een nieuw en modern jasje te steken. Mits het station van genk aan bepaalde criteria voldeed leek mij dit een leuk idee.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

raf

#20
Ha ok ons station in HO maar dat heeft maar 3 sporen Bart en geen 4
of je moet voor het oude station gaan maar dan heb je weer geen overspanning


dit kan je misschien een beetje helpen met het zoeken naar plannen van het station
ik blijf dit wel volgen
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modeltreinbart

Ik ga wel enkele aanpassingen doen zodat het station een nieuwe look krijgt. Zo wil ik dus het dak dat boven het buffet is afbreken en het dak boven de sporen ook en deze vervangen door een meer transparanter en open exemplaar , dat zowel over de perrons als het buffet overkoepelt. Ook het gedeelte waar de loketten en het buffet zich nu bevinden krijgt een meer transparantere look. Dus meer glas.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modelbouwpatrick

je gaat de NMBS nog op ideeen brengen.

raf

Is het dan nog wel het station van Genk mijn gedacht
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modeltreinbart

Laat jullie verrassen. Het word gewoon een modernere versie. Mits dat het stadsbestuur gevraagd heeft om de naam van het station te veranderen in Genk - centrum. Kan er altijd Genk - centraal van gemaakt worden. De naam zou aangevraagd zijn omwille van Genk - Bokrijk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Even off topic : weten jullie of je foto's van een gsm naar photobucket kan krijgen of zijn er andere mogelijkheden om hier foto's te plaatsen?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

59erke

Citaat van: modeltreinbart op 21 september 2016, 21:32:35 PM
Even off topic : weten jullie of je foto's van een gsm naar photobucket kan krijgen of zijn er andere mogelijkheden om hier foto's te plaatsen?

gsm aansluiten aan uw pc (via kabel van oplader), in photobucket "choose photo's" klikken en uw mapje foto's van uw gsm zoeken in de lijst van mappen (normaal gezien DCM). foto aanklikken en klaar...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

philippe_007

er zijn nog enkele opties:
-stuur uzelf een email met uw foto(s) in bijlage, ge kunt ze dan van uw PC opladen
-zet uw foto's op een google drive, installeer daarvoor de app op uw gsm. Dan log je in IE aan op google en uw bestanden zijn op alle mogelijke toestellen beschikbaar.


modeltreinbart

Of ik geef me met oudjaar een cadeau voor een pc en een nieuw fototoestel. Of ik laat mijn dell repareren.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Bij het tekenen van het plan ben ik tot de constatatie gekomen dat de ramen boven het spoor telkens 2,5m of 3cm op schaal bij 5m of 6cm zijn .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)