Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

INKOM LEUVEN

Gestart door argilla, 09 september 2016, 10:30:02 AM

Koen

@Roland,

Het is niet eenvoudig om altijd te moeten zeggen dat het niet gaat omwille van de financiën (en ik spreek uit ervaring in mijn naaste omgeving). Je hebt als individu toch ook ergens een eergevoel, niet?

Afgezien van deze discutie, hoop ik dat we Marc kunnen helpen en er voor hem een mooie dag van kunnen maken  ;).

@ Marc,

Je hebt een PB.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

#31
Als organisator, en dus ook verantwoordelijke voor de prijsverhoging met 1 euro, kan ik de kritiek begrijpen.
Ik moet ook zeggen dat de reacties mij een hart onder de riem steken, en ook heel erg goed verwoorden wat het 'probleem' is.
Enerzijds zijn er de hogere kosten: de Brabanthal is flink duurder geworden. Ik heb dat gisteren aangekaart en men vertelde me dat deze prijsverhoging slechts om de 4 à 5 jaar gebeurt. We hebben dus de pech dat het net tussen onze twee evenementen is gebeurd.
De kosten van het hotel voor de deelnemers zijn ook flink gestegen en een aantal kleinere onkosten (bvb bewaking) zijn ook een beetje de lucht ingegaan.

Kortom: het totale kostenplaatje loopt op. Om diegenen die hiervan geen enkel idee hebben wat ze zich hierbij moeten voorstellen: je koopt er een zeer mooie wagen mee.

We hebben 3 bronnen van inkomsten:
- de handelaars. Hier zijn er enkele die afhaken, maar ook heel wat nieuwe (waarmee ik zeer blij ben). De totale oppervlakte in de zaal aan handelsruimte is lichtjes gestegen(*), maar toch zijn de opbrengsten lichtjes gedaalt... Het is inderdaad crisis, zoals hierboven al aangehaald.
- de verkoop van drankjes aan de bar. Hier hebben we beslist om de meeste prijzen niet te wijzigen, ondanks een stijging van ongeveer 10% van de inkoopprijs.
- de verkoop van tickets: onze grootste bron van inkomsten, als het publiek talrijk opkomt. Hier nemen we een groot risico, want als er niet genoeg bezoekers zijn wordt het een financiële kater... En de andere expo's tonen een dalende lijn. We wachten bang af, maar ik ben optimistisch omdat we op gebied van banen en handelaars een héél mooi aanbod hebben.

(*) door een efficiënter gebruik van de ruimte zijn er enkele standen bijgekomen zonder dat de plaats van de banen aan ruimte heeft ingeboet, het is ongeveer 50/50, dus ruim 3000 m² banen!  :)

Vergeet ook niet dat in de 13 of 15 euro die je betaalt ook:
- een gratis drankje zit
- deze keer gratis toiletgebruik is inbegrepen
- er nu ook gratis wifi is in de hal
- gratis busvervoer van en naar het station

Wij willen graag met de expo's doorgaan in de toekomst, maar het ligt in jullie handen..  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Denk dat je nog iets bent vergeten, namelijk GRATIS vervoer heen/terug station voor de mensen die met de trein komen...
Ik probeer zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat ze naar Leuven moeten afzakken (voorspel hun dat het toch slecht weer gaat zijn  ;) ;) ) dat ze ook voor die
prijs een hele dag meer kunnen genieten dan naar een of ander pretpark te gaan....


doomslu

Citaat van: loebaske op 10 september 2016, 09:33:05 AM

Denk dat je nog iets bent vergeten, namelijk GRATIS vervoer heen/terug station voor de mensen die met de trein komen...
Ik probeer zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat ze naar Leuven moeten afzakken (voorspel hun dat het toch slecht weer gaat zijn  ;) ;) ) dat ze ook voor die
prijs een hele dag meer kunnen genieten dan naar een of ander pretpark te gaan....
Klopt, is voor ons ook niet gratis hé...
Ik heb het toegevoegd. Bedankt Eric.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Het in mijn ogen belangrijkste wordt dan hier nog niet vermeld, namelijk de unieke gelegenheid zoveel handelaars op een plaats samen te hebben.
Ik weet dat er ook hier in Belgie andere beurzen bestaan, maar die hebben niet de ruimte en de hoeveelheid handelaars.
En wat kan er nog beter zijn dan zoveel modelspoorders/lotgenoten? samen te hebben. Voor Luc en MSM hoop ik alvast op een zeer grote opkomst.
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citeer- er nu ook gratis wifi is in de hal

Muy importante!! Kun je gelijk de buitenwereld laten zien dat ze toch moeten komen.

Om eerlijk te zijn als Luc mij niet had uitgenodigd om demonstraties te geven was ik zeker een dag gekomen, 15 euro en een rit van 3,5 tot 4 uur of niet. Hier staat een aanbod van banen die je nergens in Belgie dan ook maar ziet. En het aantal banen met een Belgisch thema of een Belgische bouwer zie je ook niet op beurzen in het buitenland..

En de 2 koppen koffie die ik laatst in Zwitserland aan de snelweg in Basel heb genuttigd waren bijna net zo prijzig als een ticket  ::) Gelukkig weten de Zwitsers wel wat koffie is..Tijden veranderen en jammer genoeg de lonen van onze pensionado's veranderen niet mee.

Marc/ Argilla, neem Dani's aanbod svp aan. Ik wil ook wel bijdragen aan de inkom als het moet..

Kautenbach

T mooie van dit forum, af en toe een kritische noot, maar wel met zn allen over te algemeen de blik op vooruit en respect voor elkaar, tof ;)

Goed voorbeeld doet volgen ;D

Thommy

is er geen idee om te carpoolen? Bedoel, ik ga de zondag (ja, der gaat al 1 iemand mee die niet op dit forum zit en die kan enkel de zondag), en kan nog 5 andere mensen meenemen... (normaal 6 maar er blijft een kinderzitje staan). En kan vanuit Brugge => Gent =>... wel volk meenemen eventueel. En wss zijn er nog mensen die zo met een volle auto rijden.
Greetz

Thommy

SirGresley

#38
Zoals al door verschillende is aangehaald, stijgen de kosten de pan uit.
Tegenwoordig is het inderdaad moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen. :'(
Als ge zelfs maar € 1,- per maand aan de kant legt dan heb je € 24,- dus nog geld over! Of per week is dan al € 104,-.
Ik heb de laatste paar jaar ook geen loc's of grote stukken gekocht WEL zelfs verkocht omdat ik andere dingen beter kan gebruiken dan iets wat "toch maar in de kast staat" te kopen. Zeker als ge digitaal gaat!!! :P
Ik heb geen I-pod/pad, super smartphone, XXL Hd en wat nog allemaal. Ik zou dat ook wel willen maar heb het niet echt nodig!
Ik heb meer aan een carport, en die kost ook wat, of iets waar ik bijna elke dag plezier aan heb! ==> gebruiksmateriaal.
Dan nog maar te zwijgen als ge problemen met de auto of uw huis krijgt en wat het geld op de bank NIET opbrengt.
Een mens moet ook leven, als ge morgen uw koppeke legt, hebt ge er ook niks aan. 8)
Ik ben alleenstaande dus moet ook alles wikken en wegen.
Maar ik kan de rekening van iemand anders niet maken.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

factageklerk

Citaat van: SirGresley op 15 september 2016, 09:38:18 AM
Zoals al door verschillende is aangehaald, stijgen de kosten de pan uit, daarom stopt de Hoeseltse Treinclub met de grote expo. Meer nieuws komt er later wel.
Tegenwoordig is het inderdaad moeilijker om de eindjes aan elkaar te knopen. :'(

Dat is jammer , ik kwam er wel graag. Alleen vond ik het jammer dat er sommige handelaars nooit een stand hadden.....
Geen trip meer naar Genk dus
 

Ronald


DIORAMABOUWER

Hallo,een paar vrienden van mij(geen modelbouwers) zouden graag de expo wel eens bezoeken,maar 13 euro vinden ze ook te veel. gezien zij geen interesse hebben in het handelsgedeelte komen ze de sfeer opsnuiven na 14 u aan het gereduceerd tarief(hoeveel is het tarief eigenlijk),gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

VBS

#42
zondag middag na 14.00 uur is de entree €8,-...[voor die gene met iets minder geld te besteden hebben tijd zat, hoeven niet langs de handelaren]
even klikken en je weet het ;
http://www.modelspoorexpo.be/index.php/nl/praktische-info/item/60-tickets
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

dani

Citaat van: milocomarty op 10 september 2016, 10:38:09 AM
Marc/ Argilla, neem Dani's aanbod svp aan. Ik wil ook wel bijdragen aan de inkom als het moet..
Marc reageert niet meer...   Ofwel is hij het gewoon beu ofwel misschien te "trots" om er op in te gaan.  Dat laatste zou stom zijn, maaj aan de andere kant ook wel begrijpelijk.

Ach, "it is what it is"...   ik heb het geprobeerd.  Als er niet wordt toegehapt, dan is dat jammer.  Dan ga ik wel gewoon samen met mijnen met "Bompa Trein".
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

erik de noorman

Ik zie het nut van dit draadje niet in.
Alles heeft zijn prijs ook een inkomkaartje. De tering naar de nering zetten is voor niemand leuk.
Maar de kostprijs van een inkomkaartje aan het inkomen van een persoon linken is niet correct. Het een heeft met het ander niets te maken. En wees eens objectief. De beurs wordt om de twee jaar georganiseerd dat zijn dus 24 maanden.
Een kaartje in voorverkoop kost €13 gedeeld door 24 maanden is €0.55/maand dat je kan sparen. Lijkt mij toch niet zo onoverkomelijk.
Vergeet de verminderde prijs niet op zondagnamiddag.

Erik.