INKOM LEUVEN

Gestart door argilla, 09 september 2016, 10:30:02 AM

argilla

nu moet er iets van mijn hart zie......( of van de lever kan ook) maar 13€ in VV nog wel..sorry hoor beter als zo goedkoop kon niet zeker , aan de kassa 15 €
Laat maar.....passeren voor mij . Wat gaat het volgend jaar zijn €15 in VV  en 18€ aan de kassa ?? man ..man....

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Martin Welberg

Daar krijg je dan wat voor te zien ;) Ga voor de verandering eens een concert bezoeken, dan ga je lachen om deze prijzen...

Kautenbach

Tja... zo kun je er tegenaan kijken......

Wat zijn de kosten van een expositie, risico's dat uitgaven hoger uitvallen dan inkomsten, er zit al veel vrijwilligerswerk in


Wat betreft je kwijt voor een gemiddeld etentje?

Alles heeft z' n prijs he  ;)

Floris

ja hallo voor de onkostenvergoeding om die twee daagjes met mn roestmeuk in Leuven te staan wil ik wel minstens een maserati kunnen kopen anders blijf ik wel thuis... en Luc wil daarna natuurlijk nog wel 3 maanden vijf sterren op de bahama's gaan zitten om bij te komen van de inspanningen. Voor niks gaat de zon op...

Ja flauwe reactie van mij maar kosten gedeeld door verwachte bezoekers komt blijkbaar niet anders uit, wil je rijk worden dan zou ik geen modelbouwshows gaan organiseren...

stevend

#4
Is een beurs om de 2 jaar .
13€ delen door 2 ? ja , 7.5 € per jaar !
Dat valt toch dik mee ?!

Met een ganse dag model plezier en babbels .
Met nieuwe ideeën , of materiaal , ...


Klaas Zondervan

Van die 15 euro inkom lig ik niet wakker. Om in Leuven te komen met de trein gaat me een veelvoud kosten. Ik zou natuurlijk op de fiets kunnen gaan, maar vanwege de afstand kost me dat minstens 3 overnachtingen op een camping voor 15 euro per nacht.
Je kan natuurlijk als exposant gaan, dan krijg je waarschijnlijk een vergoeding en hoef je geen inkom te betalen. Maar zelfs dan moet je er geld bij leggen is mijn ervaring.
Het kost nou eenmaal wat het kost. Alle expo's die ik ken hanteren ongeveer hetzelfde tarief. En als je wegblijft is dat weer een bezoeker minder en gaat de inkom volgend jaar inderdaad nog hoger worden.

dani

ga anders eens een bezoekje brengen aan de bioscoop om een filmpje mee te pikken...   en erger je nog wat meer ...

Het is inderdaad allemaal duur an het worden, maar de trend is algemeen !
2,5€ voor een cola op een terrasje...  stel je voor dat je in 1999 100 Bfr zou betalen voor ne cola ipv 20 .....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eddy

Ja t'is hoe ge het beziet. Bij sommige is €5 nog te veel.Denk dat deze prijs vergelijkbaar is met andere modelspoor beurzen.€15 voor een ganse dag plezier is toch niet te veel,en neem U bokes mee,een drankje zit in de prijs inbegrepen.

groeten eddy

755philippe

Hallo,
Toch even een reaktie. Als 13vv/15€ aan de kassa te veel is voor je hobby dan heb je toch niet veel interesse in de hobby. Volgens mij is de kostprijs van een loc, wagon of eender wat er in je treinkamer staat veel hoger dan die 15€. Waarschijnlijk weinig interesse wat andere bouwen. Ga maar eens naar Eurospoor in Utrecht : 17€ inkom + ongeveer 5-10€ parking en het zit STAMPVOL enthousiaste modelbouwers.
Voor 7,5€ per jaar kan je niet sukkelen en neen ik zit niet in het bestuur maar steun de hobby.
Mvg

755philippe

Kautenbach

Luc,

De inkom snel wat opschroeven,  gezien de topmannen meer dan de moeite waard 8) 8)

Ach nee, prima zo, mooi prijsje voor superdag... ;D

PeterVG

Marc denk hier eens over na.
Alle grote expos hebben te kampen met dalende bezoekersaantallen. De vergrijzing van de hobby zal hier niet vreemd aan zijn. De organisatoren krijgen vanuit de overheid meer veiligheidsmaatregelen opgelegd. Iets waar geen zinnig mens tegen kan zijn. Maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.
Als organisator heb je de keuze. Ofwel stop je ermee. Zoals Euromodelbouw moest doen want de kans op verlies was te groot geworden.
Ofwel verhoog je je prijs in de hoop dat de opbrengst voldoende zal zijn om alle kosten te dekken.
Nee, naar mijn mening is de prijs niet te hoog.
Afhaken als bezoeker om deze reden zou zeer jammer zijn. De expo kan elke betalende bezoeker gebruiken om in de toekomst nog kans te maken op volgende edities.
Aan jullie de keuze.

oebr

raar draadje dit. De inkom is met 13 euro toch mooi op de mediaan ( Intermodellbau is een euro goedkoper,
maar je moet er wel een rit naar Dortmund, de parking en 3 euro per - overigens wel zeer lekkere - koffie bij rekenen ), maar het is ieders goed recht om dat enkele euro's teveel te vinden en thuis te blijven natuurlijk.
Maar het is zoals met een bedevaart, de ene gelovige heeft daar meer voor over dan de andere zeker  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

marctje

Je moet ook rekening houden met de onkosten naar exposanten toe.
Een buitenlandse baan is mooi maar de bedieners of makers moeten wel 2 nachten opgevangen worden en dit kost ook geld voor organisatie. Lunchpakketten en drankbonnetjes voor deelnemende banen is ook geld dat ergens vandaan moet komen. En sommige banen krijgen een vergoeding om te komen. En er is een personeelskost voor de organisatie van dergelijk evenement.
Dus 13, 15 of zelfs 20 euro gaat nog en anders ga je maar met een gezin van 2 kinderen naar de cinema of dagje pretpark en zie je hoeveel je dan kwijt bent.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

evan

Iedere keer hetzelfde topic vlak voor een expo.  bzzz...

Ik ga gestaag voortbouwen aan Oeversijde zodat ik kan meedingen naar een Maserati :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Snobby Crash

Hey Marc,

ik snap je wel, dat je 15 euro veel vindt.
15 euro is namelijk niet voor iedereen evident om te kunnen betalen er zijn heel
wat mensen die de touwtjes bij elkaar moeten knopen om het einde van de maand te halen.

Maar niemand verplicht je natuurlijk naar de expo te gaan he ! Daar beslist
iedereen voor zich voor. Ik koop zelf nooit een fles wijn van een paar honderd euro's,
maar er zijn er heel veel die dat wel doen.
Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij het budget heeft om de expo te bezoeken.

En Marc, dat je mail hier heel wat reacties losmaakt is natuurlijk te begrijpen,
en daar had je je zelf wel aan kunnen verwachten he !

In elk geval geef ik met plezier die 15 euro uit, je krijgt er zoveel voor terug...
Een hele dag lekker lui mooie modelbanen bekijken, snuffelen bij de handelaars, leuke
babbels met forumleden en andere bekenden, workshops enz...
En daarmee kan je uiteindelijk toch je gehele zondag vullen...
Een ritje op de Sinksenfoor in een attractie kost je ook 15 euro voor ocharme 5 minuten lol !

Tevens organiseren wij ook als club elke twee jaar de MobExpo, en als je ziet hoeveel tijd en
mensen daarvoor moeten meewerken om alles in goede banen te lijden ! Ook heb je geen idee
wat voor onkosten de organisatie met zich meebrengt ! Ik hoop van ganse harte dat de organisatie
van de expo nog iets overhoudt (centjes) aan hun geleverde inspanningen !

Allee, laat je niet beinvloeden door de ingangsprijs, en kom gewoon een lekker dagje ontspannen !

Geert