Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

piko wisselstroom digitaal

Gestart door Catje, 04 september 2016, 00:50:06 AM

Catje

Geachte medeforumleden,
Op mijn zoektocht naar een ho~ digitaal treinstel welke in oostenrijk öbb rijdt,
Zag ik op de site van piko onder artikelnummer 52235 een 2 delig treinstel staan.
Echter ik heb totaal geen enkele ervaring met het merk piko.
Heb tot nu toe enkel märklin locs.
Zijn er op dit forum leden die piko in wisselstroom digitaal uitvoering gebruiken?
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Alvast dank.
Gr. Willy


Houdini

Mijn Piko reeks 28 rijdt hier perfect, soepel, zacht.....zeker niet over te klagen!
De overige locs nog niet kunnen testen. Bij de 74 of 82 waren wel wat meer problemen (zie ander draadje op dit forum). Maar denk dat dat een algemeen probleem was, dus niet specifiek voor 3rail.

Metpetergaathetbeter

#2
ik ken een aantal 3 rail forumleden en die boffen allemaal op Piko(en zeker op die modellen van de laatste jaren)soms in die mate dat ze die soms verkiezen boven M.....,niet alleen voor de prijs! ;)

Ben

Een algemeen antwoord is er niet want Piko heeft 3 productlijnen:

Classic: hoogste kwaliteit, veel details en daarom het duurste segment.
Expert: middensegment, best fraaie modellen tegen een nette prijs.
Hobby: robuust, weinig details, goedkoopste segment.

Het is dus maar net welke kwaliteit je wenst tegen welke prijs. Het genoemde treinstel 52235 valt in het hoogste segment: binneninrichting, binnenverlichting, front en sluitseinen, veel details etc.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-007003-79856-0-0-0-7-10-1-0-gatt-de-p-0/ein_produkt.html

Gr, Ben.

Catje

Jelle, Peter en Ben, bedankt voor uw antwoord.
Zal mij dit model nog eens goed overdenken.
Wellicht dat ik het ga aanschaffen.

dani

Ik heb een aantal Piko AC Digitaal lokomotieven uit de expert en hobby reeks en die rijden (voorlopig) toch mooi.   Niet te veel motorlawaai, netjes optrekken en afremmen, en  vrij vlot.
Natuurlijk rij ik niet dagelijks dus ja, mijn ervaring is beperkt.   Wat ik wel ondervonden heb met de "hobby" reeks is dat die decodertjes wel eens durven op hol slaan.   Als je ze een paar sekonden op volle snelheid laat rijden, dan willen ze niet meer terug vertragen tenzij je even de baanspanning onderbreekt met een noodstop.  Dan reageren ze weer normaal.   Het zijn enkel de Piko's die dat fenomeen hebben.   Hoogstwaarschijnlijk is daar wel een oplossing voor met combinatie van enkele  CV instellingen maar ik heb het nog niet zitten uitpluizen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Catje

Dani,
hartelijk dank voor uw reactie.
Gr.Willy

railtravelmanager

dag Willy,

zelf heb ik een Piko "Expert reeks"  Traxx BR 186 van BLS Cargo in dienst op mijn baan digitaal wisselstroom, ik rijdt ermee over M rails en ben daar bijzonder tevreden van  ;)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Catje

Erwin,
Ook u bedankt voor uw reactie. 8)