Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Perrons maken

Gestart door Anarchy, 13 juli 2006, 19:21:38 PM

Anarchy

#45
Jan,

Op die site had ik al eens gekeken, maar:
1) zijn moderne borden
2) afmetingen kan ik er niet echt uit afleiden.

Maar zoals ik al zei heb ik bordjes die me bevallen, weliswaar nog in testfase.

Gerolf

#46
Het is alleen de hoogte van een bord dat een constante is, in werkelijkheid is dat 25cm, wat dus voor H0 neerkomt op 2,8 - afgerond 3mm. De dikte van een lichtbak-stationsbord is ook 25cm.
De lengte van het bord is afhankelijk van de lengte van de stationsnaam.

Die informatie haalde ik uit een ander, oud draadje op dit forum:
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=387
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dieter

#47
Zou het eens geen ideetje zijn om iedereen die in de gebure van een station woont eens een foto en/of de afmetingen van de stationsnaambord hier te posten?
Zo zal er een hele resem aan verschillende maten en uitvoeringen tevoorschijn komen. Niet?

Dieter.

Wat de warmte allemaal al niet voor ideeen geeft [8D]
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

Kedeng Kedeng

#48
Hallo Anarchy
Misschien ben ik er wat laat mee [:I]


eric

#49
@ Dieter
Hierbij ons station voor de renovatie.
Let op de plaatsnamen.
Op het station staat het in de oude spelling gerschreven en op het perron in de huidige spelling.
Gelukkig heeft Sicco het ooit op de gevoelige plaat vastgelegd.

En na de renovatie



Peter

#50
Hierbij het bord zoals het nu nog de perrons hier te zien is. Op het station hangt ongeveer hetzelfde, alleen veel groter bord
Ik vermoed dat deze borden kortelings ook "gerenoveerd" gaan worden. De nieuwe schuilhokjes zijn juist klaar.


Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

#51
Bedankt allemaal voor de informatie en foto's! Kedeng Kedeng je bent niet te laat hoor zeker niet [:D] ik moet nog wat werken aan de afmetingen nu ik er van Gerolf heb gekregen!

Anarchy

#52
Nog een vraagje, hier wordt altijd gesproken van "plasticard?. Wat is dat eigenlijk?

Havoc

#53
Plasticard is een algemene term voor voorgesneden stukken plastic plaatmateriaal, meestal styreen. Maw vellen plastic voorverpakt in de hobbywinkel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dieter

#54
http://members.lycos.nl/bravo014/keuze.html

Een link met foto's van stations. Foto's zouden van rond het jaar 1995 zijn.

mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

13erke

#55
toffe link, vooral omdat de foto's rond 1995 getrokken zijn . Kheb ook even het station van Houyet opgezocht , er is in 10 jaar tijd veel veranderd zeg! Dan denk ik alleen nog maar aan de elektrificatie en het verdwijnen van de 52, 53 en 54. Morgen ga ik eens naar daar om wat te gaan spotten. Vooral voor den 13 natuurlijk[:D], maar passeren daar ook class 66?

mark7758

#56
Reken er niet op(Class 66). Reeks 13 en 3000 zijn er vaste kost.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

#57
Juist gezien: Op de website van KAM-models wordt nu reklame gemaakt voor borden met stationsnamen. Staat nogwel geen prijs bij en ze zijn voor "binnenkort"
Met vriendelijke groeten
Peter

Bert Ossevoort

#58
Even aandacht,in het oude draadje dat Gerlof aangaf staat een foutje de hoogte van de naamborden zijn 35 cm !de breedte van 25 cm is wel juist.
Dus niet de aangegeven 25 [van de kopse kant gezien is het ook een rechthoek en geen vierkantje]dit volgens een nmbs document.
Sorry voor de late reaktie echter de computer had het afgelopen dagen te warm en had het even begeven .
Bert.

Anarchy

#59
Geen probleem Bert. Dit is ondertussen aangepast in het ontwerp [:)]

Alvast bedankt!

Jeroen