Perrons maken

Gestart door Anarchy, 13 juli 2006, 19:21:38 PM

Peter

#15
De lengte is afhankelijk van de stationsnaam. Boom is bv. heel kort Hoboken-Polder is heel lang.
De minimum hoogte (onderkant bord) is volgens mij 2 meter. Maar ik heb wel reeds gemerkt dat die hoogte nogal eens varieert van bord tot bord en van station tot station. Ook de kleur van de poten gaat van bordeaux naar groen (verschillende tinten)
Om een idee te krijgen, hierbij een link naar veel stations:

http://www.vlaki.com/

Klik eerst op foto's en dan op de Belgische vlag
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#16
Deze informatie is incompleet ,maar wellicht weet iemand meer vooral leveranciers,het principe is duidelijk.

Er bestaat licht gevend matreiaal in plaat vorm ,bij aansluiting op een spanning van circa 100 volt(ongevaarlijk)licht dit materiaal op als een soort neon.
Ik heb een aantal van deze lichtreclames van noch,is erg mooi.
Nu komt het waar koop je dit materiaal,ooit heeft ik meen in de miba een artikel hier over gestaan maar ik kan het niet meer vinden.
komen we er samen uit??

wim ysbeer

Anarchy

#17
Wel ik zou stationsnaam Gouvy nemen. Dus een lang bord zal dat al niet worden! [:D] T'is niet de bedoeling om het sporenplan van Gouvy te gaan nabouwen hoor. Mijn baan ligt er al geruime tijd en deze wil ik zo houden. Mijn station telt 3 sporen. Waarschijnlijk niet hetzelfde aantal als Gouvy zelf maar dat doet er voor mij niet toe. Als de naam leuk klinkt ist goed [:)]

Anarchy

#18
Ik heb even een probeersel gemaakt maar ik weet eigenlijk niet of dit conform is naar het voorbeeld in de tijd met de donkergroene paaltjes. Is het blauw en het lettertype enzo goed? Ik heb dit wel op een afmeting van 10x2cm gemaakt. Ik weet niet wat de echte en dus ook de modelafmetingen moeten zijn [xx(]

*edit* de link => http://users.telenet.be/marklinH0baan/foto/gouvy.jpg

*edit* Bij nader inzien is het 1ste probeersel zeker nog niet goed genoeg. Wat ik nog niet goed vind:

- Iets teveel blauwe ruimte voor en achter de naam denk ik
- Het lettertype lijkt wat te dun. Volgens mij is het dunnere    lettertype aan de orde bij moderne naamborden. Bij oude naamborden zijn ze vetter denk ik.

erik de noorman

#19
Veel hangt af van de  periode die je wil nabootsen. Is het bv. begin periode III dan kan een wit bord met zwarte letters ook. Een periode begint en eindigd niet van de ene dag op de andere in werkelijkheid.
Is het een station dat is gedoemd om te verwijnen daar werden ook geen kosten meer gedaan om deze te verfraaien en bleven de oude borden staan.

Erik

Anarchy

#20
Ik wil de borden nabootsen zoals ze staan op Antwerpen-Oost. Hetgeen ik me van die borden herinner is dat het donkergroene palen had, een donkerblauwe achtergrond met dikke witte letters. Heeft iemand er toevallig een foto van? Ik meen mij te herinneren dat hier ooit de perronoverkappingen van Anwterpen-Oost online hebben gestaan? Heeft diegene die deze foto's maakte toevallig op een foto het naambord staan?

Gerolf

#21
Een klein stukje van een bord van Antwerpen-Oost:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#22
citaat:
Er bestaat licht gevend matreiaal in plaat vorm ,bij aansluiting op een spanning van circa 100 volt(ongevaarlijk)licht dit materiaal op als een soort neon.


Ik weet wat je bedoelt. Farnell heeft dat in zijn gamma als "EL sheet" (EL van electroluminiscent). Hier een datasheetje ervan: http://www.farnell.com/datasheets/2570.pdf

Maar ik heb geen idee waar je dat zou kunnen krijgen als particulier.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

#23


Hoi Anarchy,ik ben ook even aan het knutselen geweest,ik heb deze naam zomaar even genomen om het eens te proberen,ik heb dit afgedrukt op etikettenpapier,d.w.z. dat ik het op een stukje plastic-card kan kleven en zo op mijn baan zetten,is het zoiets dat je bedoelt?

loebaske

#24
Dat is het simpelste, als je Coreldraw heb kan je van alles
maken en op schaal, en idd. afprinten op zelfklevende etiketten
zoals Erwin het al vermelde, de bordjes kun je gemakkelijk
namaken in plasticard.....

Tom

#25
Een andere oplosing kan zijn is om de Belgische stationsborden te gebruiken die op de dozen staan van het station en seinhuis van Kibri.
Tom

Anarchy

#26
Ja zo een zijn het Ervin! Welke lettertype heb je hiervoor gebruikt? [:I]
Bedankt Gerolf, dat stukje zegt meer als genoeg [;)] Het was zo'n bord dat ik in gedachten had

Fretbol

#27
citaat:
Geplaatst door Anarchy
Ps. Wanneer komt je nieuwe baan [;)]

Jeroen

*edit* Weet iemand eigenlijk waar ik de afmetingen van de paaltjes en borden van het echte voorbeeld kan vinden?



De nieuwe baan zal nog even moeten wachten. De oude baan is al voor meer dan de helf afgebroken, maar zolang de temperaturen tropische hoogten blijft halen ben ik genoodzaakt van de zolder weg te blijven [:)]

Het nieuwe sporenplan heb ik in gedachten al zo goed als af, dus de komende weken kan ik alles rustig uittekenen. Na de zomer wil ik dan starten met de bouw van de nieuwe modelbaan.

Groeten,

Fretbol [;)]

Anarchy

#28
Ok veel succes Fretbol.

Ervin, wat zijn de afmetingen van je naambord en lettertype? [:I]

13erke

#29
@anarchy
oei, het B-logo is nog wat te groot, kheb foto's gevonden van het station houyet , kga er nog aan werken en dan stuur ik het is door.

Kvind het idee met de lichtjes wel tof , maar in houyet zijn het allemaal plakaten , trouwens, gebruikt men nu niet meer en meer borden in plaats van lichtbakken? Hoewel , station Noorderkempen (op L4)heeft ook lichtbakken, weet er iemand wanneer men lichtbakken en wanneer men borden gebruikt?