Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

PIKO/ESU SmartControl

Gestart door loebaske, 31 augustus 2016, 14:42:42 PM

loebaske


Heb sedert enige tijd deze besturing, men vraag was als er nog mensen zijn die met deze Controller werken ?

SuSke

ik niet Eric, maar ik hou je niet tegen om je bevindingen hier neer te pennen  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Tot op heden ben ik er super kontent van, natuurlijk ben ik geen top smart(telefoon) gebruiker en geraak wel al eens in de knoei met al die apps,
daarmee dat ik die vraag stelde, indien er iemand was die ook zo een Controler heeft en er kan mee spelen(apps en toestanden)

centauri167

Eric, klopt het dat je er enkel een andere startcontrol kan op aansluiten als je met een gastrijder wil rijden en dus terug een 300 euro kwijt bent ?
( spijtig dat ik ze nog nergens in een winkel gezien heb of kunnen testen )

loebaske


Ben effe niet mee Paul, bedoel je het volgende: dat je met uw Controler wil rijden op bvb mijn Smartbox, uw controler niet zou kunnen gebruiken ?

loebaske


Eens een foto van Smartcontrol



en van de Smartbox




centauri167

Citaat van: loebaske op 31 augustus 2016, 15:28:10 PM

Ben effe niet mee Paul, bedoel je het volgende: dat je met uw Controler wil rijden op bvb mijn Smartbox, uw controler niet zou kunnen gebruiken ?

Nee, als je met 2 personen wil rijden, elk met een controller, kan je dat enkel als je een 2de startcontroller koopt van Piko of kan je bv. ook gewoon een roco mouse meenemen en aansluiten op de piko ?

Een vriend van me wil zo'n centrale kopen, hij is al in enkele winkels ten rade gegaan maar krijgt altijd het antwoord dat het alleen kan met een andere piko startcontroller erbij en met niets anders.

loebaske


Klopt Paul, enkel de SmartControler(ESU/PIKO is compatibel met de Smartbox en niets anders, is zoals bij Roco, je kan er ook geen andere op aansluiten...

centauri167

Citaat van: loebaske op 31 augustus 2016, 16:37:35 PM

Klopt Paul, enkel de SmartControler(ESU/PIKO is compatibel met de Smartbox en niets anders, is zoals bij Roco, je kan er ook geen andere op aansluiten...

Ok bedankt Eric maar je hebt het wel mis, bij de neuwe roco centrales kan je wel degelijk andere merken zoals lenz of dergelijke op aansluiten.

Brunel

Klopt. Maar volgens mij zie ik een Loconetbus op dit apparaat en daar zijn best veel regelaars voor.

loebaske

Maar goed dat ik een foto heb genomen van de mogelijke aansluitingen, want in de vertaalde versie van de handleiding is daarover weinig terug te vinden of ik heb er over gekeken, als je daar verder nieuws over heb post het hier maar gerust.

Verder blijkt dat Bernard en ik zo een besturing hebben in ons landje.
Kan er best inkomen dat het wel wat geld kost, maar een ECOS kost ook geld en vind het even waardig of misschien beter, het is bijna
een Smartfone, alle internet mogelijkheden staan erop, enige dat je niet kunt mee doen is bellen, kan geen sim kaart in  ;) ;)

dani

Eric,

ALs je wil kunnen we eens een test doen met een MS1  (Marklin Mobile Station 1).
Bij mijn ECOS-II   kan die met de adapterkabel worden aangesloten op de ECOSLINK bus, dus misschien lukt dat bij jou ook ?





http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42082.0
(hier staat een schema van hoe mijn "setup" ontworpen was)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske


Een goed voorstel Dani, we spreken eens af als men kleine ingreep aan de voet hersteld is...

dani

oei... operatie ?   allee dan, spoedig herstel hee !!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

yannickvw

Iemand die weet of en hoe je een eigen afbeelding van de loc kan toevoegen/editen buiten de standaard afbeeldingen die Piko hierop heeft gezet? Heb al ééns in de folder aan't kijken geweest als ik hem aan de pc hang maar vind niet direct een mogelijkheid om zelf afbeeldingen te selecteren bij het toevoegen van de loc.

Zou graag foto's van deze site gebruiken voor mijn loc's op de controller weer te geven: http://pc.pxtr.de/