Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

PIKO/ESU SmartControl

Gestart door loebaske, 31 augustus 2016, 14:42:42 PM

loebaske


Heb het zelfde probleem Yanninck, kan met al die Duitse loc niets doen, ga eens de vraag stellen en als ik antwoord heb verneem je het wel.

celtjan

#16
Citaat van: dani op 02 september 2016, 08:45:51 AM
Eric,

ALs je wil kunnen we eens een test doen met een MS1  (Marklin Mobile Station 1).
Bij mijn ECOS-II   kan die met de adapterkabel worden aangesloten op de ECOSLINK bus, dus misschien lukt dat bij jou ook ?


Leuk! Kan ik de party compleet maken met m'n oude Bachmann Dynamis Wireless Probox? (d'r zit een Ecos link kabel bij)
Dit is een gelijkaardig systeem als de oude Esu Navigator. De Lilliput versie is exact dezelfde en Tillig had ook al es iets dergelijk aangeboden.
De behuizingen van de centrales zijn allen, net als die van de smart control zo goed als hetzelfde.
De nieuwe Ultima van Bachmann is nu wel een completer systeem geworden (en kan net als de oude tot 4 handbedieningen met lcd schermen en ontvangers aan) .


Eigenlijk ben ik (voorlopig toch) wel nog tevreden met m'n ouder systeem.
Maar ik kijk wel uit naar de ervaringen met de Piko Smart control versie, den Roco z21 en Digikeys.

Gr,
Jan(tje)

yannickvw

Citaat van: loebaske op 30 oktober 2017, 12:21:10 PM

Heb het zelfde probleem Yanninck, kan met al die Duitse loc niets doen, ga eens de vraag stellen en als ik antwoord heb verneem je het wel.

CiteerHi,

I'm sorry, it isn't possible.

For any further information please feel free to contact us.

With best regards

Zo weten we het dus. Toch een gemiste kans...zouden ze bij een update toch gemakkelijk kunnen doen...alsook de locs alfabetisch kunnen ordenen, want nu staat bij mij alles door elkaar: HLD, HLE,...

Voorts wel content van deze centrale; onlangs op ebay uit Duitsland uit een startset gekocht voor ne zachte prijs. Werkt heel intuïtief. Alleen loopt de Android soms wat traag op de controller.

bellejt

voor de wifi is een test in aankomst.Als dit werkt kan eric er mss een artikeltje over  maken met mijn hulp en kunnen we aan de gebruikers een uitweg geven op goedkope manier.December moet ik maar 1 weekje werken en daarna alles op verbouwingen en de spoorbaan.

loebaske



Heb antwoord ontvangen over de trein afbeelding op de PikoSmart...

Bij de PIKO Smart Controller is het helaas niet mogelijk om zelf de afbeeldingen aan te passen. Dat kan alleen maar gebeuren via update's die PIKO op haar website beschikbaar stelt. Helaas is daar dus geen eigen keuze in mogelijk.
Update pagina PIKO: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=5&vw_name=detail&vw_id=79


yannickvw

Iemand die weet hoe je de Smarbox aan een programma zoals Rocrail of Koploper kunt gangen om via je pc te besturen?

yannickvw

Mijn Piko Smartbox doet opeens zeer vreemd. Weet niet exact wanneer het probleem is opgedoken, maar ik wilde onlangs het adres van een loc wijzigen: melding geen loc on track... Dacht eerst dat het aan de decoder lag maar toen ik in een andere loc de cv's wou wijzigen: zelfde melding: kan niet wijzigen wegens geen loc op de sporen (zogezegd). De loc kon ik echter wel besturen. Dan heb ik zowel de smartbox als de android op de smartcontrol geupdated... Geen verbetering. Ik kan nu totaal niet meer mijn locs herprogrammeren. Sommige locs reageren dan weer wel, dan weer niet. Ook zoemen ze als ze op het spoor staan en bij sommige locs knipperen de lichten constant. Ik heb al alle mogelijke opties vd centrale en controler bekeken maar geen gevolg. Ook eens de box naar fabrieksinstellingen gewijzigd; alle locs eruit. Bovendien herkent de centrale nooit een nieuwe loc als ik deze op de sporen plaats (vroeger ook al niet), zou dit onder railcom niet moeten, ik heb bijna allemaal esu decoders?

Nu weet ik het toch even niet meer, wat zou dit toch kunnen zijn? De centrale komt van een winkel uit Duitsland uit een startset, dus veel garantie zal ik wel niet hebben?

Nog enkele filmpjes:

https://youtu.be/CUbfp7a0_JQ
https://youtu.be/XZab53UE0bol

Peter

Ook in Duitsland geldt de Europese wetgeving en dus heb je 2 jaar waarborg. Piko geeft die waarborg ook trouwens, dus het kan zijn dat je handelaar het naar Piko moet doorsturen. Ik heb dit jaren geleden gehad let mijn Uhlenbrock Intellibox. Kreeg zolang die in herstelling was zelfs een ander toestel in bruikleen. (handelaar was Hünerbein in Aachen)
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: yannickvw op 19 mei 2018, 15:35:10 PM
Nu weet ik het toch even niet meer, wat zou dit toch kunnen zijn? De centrale komt van een winkel uit Duitsland uit een startset, dus veel garantie zal ik wel niet hebben?

Yannick,
Met jouw probleem kan ik je niet helpen, maar ik dacht , als je het in een winkel gekocht hebt, en je hebt een kasticket of faktuur met datum waarop niet uitdrukkelijk vermeld staat dat het tweedehands is, valt het onder de Europese wetgeving die verplicht twee jaar garantie voorschrijft op nieuw aangekochte goederen, dus als er iets aan scheelt, zou ik toch maar de verkoper aan-spreken/schrijven...

;)