Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waarschuwing

Gestart door PeterVG, 31 augustus 2016, 14:12:29 PM

PeterVG

Geleerd uit de praktijk



Pas op met verzendingen per post. Voor U het weet bent U de dupe van diefstal.
In deze doos zou een pakket van VBV moeten zitten. Helaas is het pakket tijdens transport gestolen. De onderzijde van de doos werd open gemaakt.
TIP:
Controleer voor U het pakket aftekend dat de doos niet is opengemaakt en uw pakket verdwenen is.

Waarschuwing!! by Pim Van Gestel, on Flickr

bollen neus

Dit heb ik 2x meegemaakt toen ik zelfs onderdelen had laten maken bij GOOVER Models, de dieven weten perfect waar ze moeten zoeken om aan mooi materiaal te kunnen komen. In sommige gevallen is het echt geen voordeel om een zeer bekende winkel te hebben.
Den Eric.

Houdini

Jammer dit te moeten lezen Peter.

Citaat van: PeterVG op 31 augustus 2016, 14:12:29 PM
TIP:
Controleer voor U het pakket aftekend dat de doos niet is opengemaakt en uw pakket verdwenen is.

Onlangs had de vriendin ook iets online gekocht (geen modeltreinen helaas ;) ). Pakket komt hier toe, helemaal beschadigd.
Kwam van Nederland, hing een sticker op van PostNL dat ze hun excuseerden voor wat er met het pakket was gebeurd.

Ik zeg tegen de postbediende: oei dat ziet er niet goed uit, ik zal toch maar eerst even nakijken of alles in orde is.

Zijn reactie:  oh maar dat heeft geen zin, ik mag er toch niks mee doen. Als je klachten hebt, moet je nadien naar het
postkantoor gaan.

?????
Wat als er nu effectief dingen uit het pakket zijn verdwenen?
Dan kan ik toch nooit verhaal halen in het postkantoor?

Ik dacht dus ook altijd dat je éérst moest controleren. Bij aangetekende zending gaat dat natuurlijk wel, maar
als het niet aangetekend is verzonden.....

ward

Om die reden ga ik graag alles afhalen.
Wel wat duurder dan verzenden, maar je bent zeker.
Hopelijk komt alles toch nog in orde voor u!

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

patatje70

Citaat van: bollen neus op 31 augustus 2016, 14:31:22 PM
Dit heb ik 2x meegemaakt toen ik zelfs onderdelen had laten maken bij GOOVER Models, de dieven weten perfect waar ze moeten zoeken om aan mooi materiaal te kunnen komen. In sommige gevallen is het echt geen voordeel om een zeer bekende winkel te hebben.
Den Eric.

neutrale verpakking alleen helpt niet vrees ik... meestal staat de afzender er ook op....en als ze weten wat ze  zoeken.. eigenlijk triest verhaal :(

doomslu

Waar gebeurt dan de diefstal?
Is de vervoerfirma hier niet schuldig aan? Je betaalt toch om een pakje mét inhoud bij iemand af te leveren?

Ik ben wel benieuwd om te horen hoe het gaat aflopen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Er loopt een onderzoek dus ik ben benieuwd.
Maar volgens voorlopige onderzoeksresultaten zou het pakje verkeerd geleverd zijn bij een bedrijf!?
Tja, ik hoop maar dat de post en dat bedrijf niet naar mekaar gaan beginnen wijzen.
Afwachten wat er uit de bus komt.
De afzender is alvast een enorme hulp om tot een goede oplossing te komen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: PeterVG op 31 augustus 2016, 20:57:26 PM

Tja, ik hoop maar dat de post en dat bedrijf niet naar mekaar gaan beginnen wijzen.
Afwachten wat er uit de bus komt.
De afzender is alvast een enorme hulp om tot een goede oplossing te komen.

vandaar ik het eigenlijk een beter idee vond in bv Leuven je forumloc af te halen, je moet maar die enkeling zijn waarbij er onderweg iets gebeurd :-\

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 augustus 2016, 21:00:55 PM
Citaat van: PeterVG op 31 augustus 2016, 20:57:26 PM

Tja, ik hoop maar dat de post en dat bedrijf niet naar mekaar gaan beginnen wijzen.
Afwachten wat er uit de bus komt.
De afzender is alvast een enorme hulp om tot een goede oplossing te komen.

vandaar ik het eigenlijk een beter idee vond in bv Leuven je forumloc af te halen, je moet maar die enkeling zijn waarbij er onderweg iets gebeurd :-\
Het is ten eerste al heel moeilijk om een jaar op voorhand te voorspellen of de loc zal klaar zijn, en ten tweede is gebleken in 2014 dat er héél veel mensen hun loc niet hebben opgehaald en dat zorgt voor extra werk om na te zenden. Je vraagt je af hoe het komt dat echte modelspoorliefhebbers niet naar de belangrijkste expo van het jaar gaan...  :-\ Maar, dat is een ander verhaal.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

misschien hebben de meesten tegen die tijd van het jaar misschien al veel te veel uitgegeven en om de verleiding niet te kunnen weerstaan .....

loebaske

Citaat van: PeterVG op 31 augustus 2016, 20:57:26 PM

Afwachten wat er uit de bus komt.
De afzender is alvast een enorme hulp om tot een goede oplossing te komen.

Dit zat ik te denken gisteren dat de afzender er zeker iets ging aandoen, denk niet dat er zo veel fabrikanten/winkels zijn die dat zouden doen...TOP


Idd.Luc, ik begrijp het ook niet dat men de moeite niet doet om zijn koopwaar af te halen..
er zijn omstandigheden die het niet mogelijk maken om het zelf te komen ophalen (wat mij over kwam)
derden ingeschakeld om het toch tot aan men bed te brengen, was ook zo voor de aankoop van Mark...




3rail

Ik heb ook zo iets mee gemaakt.

Diverse onderdelen besteld bij Brawa.
Kom ik op zaterdag thuis, ligt er een briefje in de brievenbus. " Uw pakketje ligt in de papier container"
Helaas heeft de buurvrouw de papier container bij de weg gezet, je snap natuurlijk al dat die geleegd is. >:(
Het pakket je kwam via DHL, dus ik DHL gecontacteerd, zij zijden dat ik de claim moest leggen bij Brawa.

Omdat ik niet getekend had voor het pakket, kreeg ik de goederen opnieuw toe gezonden.
Ditmaal aangetekend. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

PeterVG

Eind goed al goed.
De gestolen loc werd uiteindelijk na een vijfde klacht bij B-Post vergoed door de verzekering van de afzender.
Vroegere pogingen voor vergoeding werden steeds door B-Post van tafel geveegd met niet steekhoudende argumenten.
De ombudsman van de posterijen heeft het dossier kunnen openbreken.
Nu kan de loc op de valreep van 2016 nog onder de kerstboom :)

vyncky

Gelukkig!

Prettige feestdagen, en een volle doos onder de kerstboom ;-)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)