Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

wagons type Fals

Gestart door BD1701, 13 juli 2006, 17:43:51 PM

BD1701

Beste forumgenoten ik ben op zoek naar nog info, en vooral ook foto's van de verschillende wagons type Fals en Falns. Ik weet dat er redelijk wat verschillende types daaronder bestaan zoals: 1000F7, 1000F9, ... er zijn er nog een paar, maar wat zijn daar eigenlijk de verschillen van. Waar vershillen die van uiterlijk ten opzichte van elkaar? Dus foto's zijn ook zeker meer dan welkom, en ik ben er zeker van dat er mensen al foto's genomen hebben van deze wagons.

Alvast hartelijk dank hiervoor.
 

mark7758

Hier een paar foto's van die wagons.





Tevreden?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN

JA,ik ben h??l tevreden.[:p]

mark7758

Graag gedaan. Nog meer verzoekjes?[^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

BD1701

Hartelijk bedankt voor deze prachtige foto's, dit is dus een nederlandse wagon, maar in gebruik door B-cargo, als ik het nie mis heb, enfin toch aan de foto's te zien he. Mark7758 als je nog zo van die foto's hebt, maar van adere type's Fals, laat maar komen he. Want ik zoek dus verschillende foto's ervan zodat ik kan uitmaken wat de onderlinge verschillen zijn bij deze wagons he.

Prachtig en snel werk
 

rixke rail

citaat:
Geplaatst door BD1701

Hartelijk bedankt voor deze prachtige foto's, dit is dus een nederlandse wagon, maar in gebruik door B-cargo, als ik het nie mis heb,


Net andersom, beste Bj?rn : de NS (en ook de DB) hebben deze wagons van B-Cargo gehuurd.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

mark7758

Zal eens kijken wat ik kan vinden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

matti


?k zal mijne scanner ook nog eens in gang trappen . Ik heb redelijk wat verschillende types steenkoolwagens op foto .

 [8]Matti

dgrr57


BD1701

Beste Mark, alvast dank voor al het opzoekingswerk, buiten die Fals wagons waarvan ik foto's zoek, zoek ik nog foto's van andere Belgische goederenwagons ook, omdat ik werkelijke treinsamenstellingen zo goed mogelijk wil nabouwen in model, ik heb wel heel wat foto's van de volledige treinen, maar ik heb er maar een paar van de verschillende types wagons, waar de wagon alleen op foto staat dus. Daarom had ik gevraagd heb jij dan ook soms goede foto's van wagons type: Ks, Uapps, Sdkmss, Sgns, Rs, Res, Remms, ketelwagons en dergelijke.
Ik weet het dat is misschien allemaal veel gevraagd, maar zou zouden bij mij heel welkom zijn, je kan ze altijd naar mijn E-mail adres sturen he.
En als ik eens iets terug kan doen, moet je het maar vragen he.

Groeten, Bjorn
 

BD1701

Matti, heel tof dat je da wil doen voor mij en waarschijnlijk ook nog voor veel anderen, alvast hartelijk dank
 

mark7758

BD1701 mail me even je wensen? Dan zet ik ze in de mail.
Ieder keer een paar.[V]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

ERVIN



Hoi BD1701,mss kan je hier ook iets mee doen?



matti

Eens kijken








enkele types Falls, de verschillen zijn wel duidelijk denk ik . En de rest van het gevraagde :

een Ks

een Rs

een Sdkgmss

een Res

een Remms

een Uapps met rechte zijden
een Uapps met bolle zijden

Twee-assige ketelwagens

en een vier-assige ketelwagen

BD1701

Mark 7758, zou ik dan even je E-mail adres mogen hebben, want ik vind het nergens terug bij je profiel.
In ieder geval het zijn zo'n foto's dat ik zoek zoals Matti er al een pak hierop geplaatst heeft. Dus een beetje van alle moderne goederenmateriaal in diverse uitvoeringen en kleuren, zoals ze nu nog rijden bij de NMBS