Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Duidelijk verschil

Gestart door eve, 30 augustus 2016, 08:46:15 AM


NielsVV

En de meerwaarde van deze post is...?
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

ERVIN

Inderdaad , een groot verschil , zoals zo vaak reeds gezegd , het zijn de details die het hem doen , ook de verwering van de huizen maakt het allemaal " echter ".  ;)

Michiel

Mij lijkt hier de boodschap: "overdaad schaadt", en "pastel maakt echt". De overvolle straat met een overdaad aan straatmeubilair per vierkante centimeter, met gesatureerde, plastiekerige kleuren, doen afbreuk aan het onderwerp. De tweede foto met pastel tinten een een rustig straatbeeld geeft meteen meer "leven" en realisme. "Minder is meer" is zo dikwijls de richtlijn.

Althans, dat is wat ik zie.  ::) ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Ik vindt een combinatie van beide eigenlijk het mooist als je een stedelijke omgeving wil uitbeelden, tenzij het om een nachtscène gaat natuurlijk, maar dan nog zijn het alleen de mannelkes en vrouwkes die veranderen/verdwijnen.

de verwering geeft meer leven aan de gebouwen, de enscenering geeft meer leven aan het geheel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Hoe kan je dat omschakelen tussen die twee beelden stoppen? Ik zou wel eens langer dan 1 seconde naar een beeld willen kijken.
Ik zie zo al twee dingen die me onlogisch lijken. Het ronde bouwsel op de linker stoephoek heet in Amsterdam een peperbus. Dat is een transformatorstationnetje. Maar dat staat hier op een onhandige plaats, zo midden in de loop. Normaal worden die op een rustiger plekje gezet.
Op de rechter stoephoek staat een paal met straatnaamborden. Die worden normaal tegen de gevels geschroefd, dat is een obstakel minder.

Gerolf

Mij lijkt de pastel-foto "work in progress". Inderdaad mooier mits wat verwering,
maar ik durf wedden dat er toch nog straatmeubilair en mannekes voorzien zijn   :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ben

Als je de afzonderlijke plaatjes even op slaat zie je dat de verwering van de modellen op beide foto's gelijk is. Van die met het straatmeubilair is de kleur van de foto met een bewerkingsprogramma opgehaald waardoor het warmer is.

Details als kentekens op de voertuigen zijn wel weer leuk.

Gr, Ben.

Houdini

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 augustus 2016, 10:41:56 AM
Hoe kan je dat omschakelen tussen die twee beelden stoppen? Ik zou wel eens langer dan 1 seconde naar een beeld willen kijken.

Asjeblief:







oebr

het ideaal zal allicht tussen de twee liggen, de bovenste scène aangevuld met nummerplaten, wat kleine details, straatlampen en een verdwaalde Preiser zou
een levendiger maar niet zo druk beeld (als in de 2e foto) opleveren. 
En wat vuil op de straat misschien, ik woon in een gelijkaardige straat en hier slingert wel wat afval rond, al zal dat allicht in de jaren 50 niet zo erg als
nu geweest zijn.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Klaas Zondervan


raf

ik vind het nu niet over dreven druk in de straat
die naam borden links aan de gevel rechts op een paal
ik vind dan links in een stad veel overtuigender
die telefoon cel ??? maar die schakelkast zou ik tegen een andere muur uit de weg gezet hebben
maar ach kunnen en doen we het beter is maar de vraag
ik vind het geslaagd en over de kleinigheden die anders zouden kunnen lig ik niet van wakker

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Martin Welberg

Thanx Jelle, werd een beetje misselijk van dat geknipper  ;)

Houdini

Graag gedaan Klaas en Martin!   ;)
Gelukkig dat je geen epilepsie hebt...!  ;D :-[


ERVIN

Volledig mee eens Raf , ik zou al blij zijn moest ik zulk een straatscene kunnen maken. :(

Maar we zijn er mee bezig , maar nog véél werk. ;)