Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

OPEN DEUR WEEKEND MSC HET SPOOR SINT NIKLAAS

Gestart door erwin9, 20 augustus 2016, 16:28:11 PM

gunmax1


evan

Ik moet passen tot de volgende keer.

Het to do lijstje voor Oevrsijde is me te groot.

Morgen nog veel succes gewenst mannen!

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DIORAMABOUWER

Ik had heel  graag een bezoekje gebracht maar ik heb elk vrij moment nodig om HALTE STRAND tentoonstellingsklaar te krijgen,het zal voor de volgende editie zijn,gr Marc
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

mnieuwlaet

Het was een leuk en interessant namiddagbezoekje. Leuke gesprekken gehad en mooie projecten gezien. Één vraag bij project met station Sint-Niklaas... waarom een vaste baan en geen modules? Ifv toekomstige verhuizen enz (hopelijk is het nooit meer nodig)
Mijn zoontje had alleszins een heerlijke stoomtreinnamiddag!  ;D


59erke

voor wie er niet bij kon zijn zou een fotoreportage wel leuk zijn ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

renstimpie

Citaat van: mnieuwlaet op 10 september 2016, 22:18:59 PM
Het was een leuk en interessant namiddagbezoekje. Leuke gesprekken gehad en mooie projecten gezien. Één vraag bij project met station Sint-Niklaas... waarom een vaste baan en geen modules? Ifv toekomstige verhuizen enz (hopelijk is het nooit meer nodig)
Mijn zoontje had alleszins een heerlijke stoomtreinnamiddag!  ;D

Ik neem aan dat je lijn 71 wil bedoelen?   Station Sint Niklaas is een prive project.     Lijn 71 loopt parallel aan de spoor 1 baan.   Deze keuze is gemaakt door de werkgroep.   Grote club,  grote diversiteit.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

OlivierV

#21
Citaat van: 59erke op 10 september 2016, 22:20:28 PM
voor wie er niet bij kon zijn zou een fotoreportage wel leuk zijn ...
Fototoestel was plat. :D

Ben trouwens ook even komen binnen waaien. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Vandaag een aangename voormiddag doorgebracht in jullie ZwijgersHoek.
Plezante treintjes, in welke schaal dan ook en
smakelijke   ééntje-met-hesp-en-ééntje-met-kaas   mét koffie.
Plus zeker een goeie babbel met de Spoorders.

SuSke

Ben er gisteren tussen het knutselen en modelbouwen door ook even binnen gesprongen.
Was een gezellige boel met een boel gekende gezichten en de steeds even goedlachse leden.

Keep up those projects guys, want ze zijn zeker de moeite om verder te volgen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

aan het Spoor,                                            12sept16,
Die zéér schattige    "fijner-dan-fijn"- zelfbouw-wagentjes
van de Belgische StaatsSpoorwegen (pré-NMBS,dacht 'k toch)
verdienen, onverwijld, een MSM-artikel met fotootjes.
(Proto87 ~ FineScale)

Tschäggata

De diversiteit aan schalen sprak me enorm aan in deze club, het was dan ook men eerste bezoek sinds ze op de nieuwe locatie zitten.
Een paar aangename babbels gehad met bekenden en minder bekenden, kortom het was voor mij een geslaagd bezoekje. :D

Webbie

Citaat van: mnieuwlaet op 10 september 2016, 22:18:59 PMÉén vraag bij project met station Sint-Niklaas... waarom een vaste baan en geen modules? Ifv toekomstige verhuizen enz (hopelijk is het nooit meer nodig)

Maarten,
het lange "been" van de baan bestaat uit een aantal segmenten die bij een verhuis (gemakkelijker) uit elkaar kunnen. De opstelsporen en keerlus achteraan zijn inderdaad vast; de combinatie met de spoor 1-baan is te ingewikkeld om hier segmenten van te maken :). Een aantal stukken zoals de wisselstraten zitten op aparte bakken die we kunnen recupereren.
En als we ooit zouden moeten verhuizen (ik hoop van niet), denk ik niet dat we een lokaal vinden waar we deze baan "gewoon" kunnen binnendragen en terug monteren.

philippe_007

Als we moeten verhuizen dan hebben we weer nieuwe projecten dat we kunnen starten  ;D ;D ;D
Elk nadeel heeft zijn voordeel  ;) ;) ;) ;)
Maar laten we eerst onze banen afwerken, nog enkele 10 tallen jaren er van genieten en dan zien we wel...