Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Märklin fmx loc 37675 probleem

Gestart door Catje, 09 augustus 2016, 23:08:19 PM

Catje

Geachte mede forum leden,
Ik heb een probleem met mijn Märklin fmx loc 37675 serie 1800 CFL.
Deze loc nieuw gekocht bij Olaerts in oktober 2014.
Op mijn eigen nieuwe mobile station ( en ook mijn oude m.s.2) heeft deze loc zich zoals het hoort normaal automatisch aangemeld, en functioneerd ook zoals het hoort.
Echter als ik deze loc naar de clubavond meeneem om hem op de clubbaan te laten rijden, dan meldt deze zich niet aan ook nadat ik handmatig het locadres 72  invoer, lukt het niet om deze loc aan te melden.
Ik ben met deze loc al terug gegaan naar Olaerts, daar laten testen en ook daar geen enkel probleem.
Hij melde zich zoals het hoort normaal automatisch aan.
Heeft iemand een idee hoe dit kan, zou het kunnen dat de loc toch een defect heeft?

Groeten,
Willy

Catje

Sorry, ikwas vergeten te vermelden dat er op de clubbaan gebruikt wordt gemaakt van de C.S.1.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 10 augustus 2016, 08:34:28 AM
misschien de firmware van de CS1 ?

Ik dacht dat Märklin er altijd voor zorgde dat alles compatibel was, zowel naar toekomst toe als naar het verleden. In theorie zou de software dus niet het probleem mogen zijn.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de update op de CS1 niet goed geïnstalleerd werd en daardoor problemen geeft.

Verder zou ik geen idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

755philippe

Hallo,
Heb je al eens geprobeerd om de loc te verwijderen uit de loclijst. Kijk ook eens of die er niet 2x in staat want dit kan een konflikt geven zodat CS1/2 niet weet welk adres hij moet aansturen. Ik heb in het verleden ooit een loc gehad die ik niet kon aansturen. Loc uit de lijst verwijderd, hem terug laten aanmelden en het werkte terug. Ook 2 locs met zelfde naam of adres geven ook wel problemen.
Hopelijk helpt dit.
Mvg

755philippe

Johnnytrein

Volgens mij betreft het geen fmx loc maar een MFX loc en zoals reeds gezegd misschien staat hij 2 maal in de lijst.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

755philippe

Hallo,
Volgens mij is er geen verschil tussen mfx en MFX. Je hebt verschillende dataformaten hierin en dat is FX, MFX en MFX. Het verschil is het volgende. FX zijn enkel funkties en wordt meestal in stuurstanden en wagons gebruikt als extra funktie(s). Rijden is onmogelijk met Enkel deze decoder (is geen lokdekoder).
Mfx is het dataformaat van een lok met verschillende geluidsfunkties.
Mfx+ is een dataformaat met uitgebreider geluidsfunkties dan het vorige en funkties voor speelwereld die met de andere decoders niet aanstuurbaar is. Hiervoor moet je trouwens ook nog de nieuwste centrale van Märklin hebben als ik mij niet vergis. Dit was even achtergrondinfo.

Mvg

755philippe

sn00zerman

Philippe,

Wat Johnny bedoelde is dat je de hele tijd fmx typt i.p.v. mfx (zelfs in je topictitel)
hoofdletters of kleine letters maakt idd niks uit, maar volgorde van de letters wel :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...