Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

VTG LAAPS Wagens

Gestart door Wim66, 04 augustus 2016, 19:37:39 PM

Wim66

Sinds 24/02 dit jaar komt er wekelijks een hout trein naar Courtil (=Gouvy) Deze worden hier gebracht met de NMBS diesels reeks 77/78. In de nacht komen deze met drie diesels en overdag vertrekt deze met een diesel loc.

De wagens zijn de VTG LAAPS. Wat LAAPS betekend zou ik niet weten misschien dat iemand hier dat weet. Er is een mix van Franse wagens (Paris) welke ook met Nederlandse tekst zijn voorzien maar ook Duitse (Hamburg). Gelet op de interesse in het hout bedrijf zou ik graag willen weten of er ook VTG LAAPS wagens op HO bestaan en zo ja bij welk merk?  En zo ja zijn deze alleen Frans of Duits of zijn beide leverbaar. En waarom rijden ze altijd als een paar dus altijd met twee wagens?







Ik hoor graag

Wim

Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Metpetergaathetbeter

wagons van de Franse afdeling van VTG maar ingeschreven(gehuurd?) in Duitsland !

eve

LAAPS <> Laaps

UIC mnemonics voor classificatie van goederenwagens

L : vlakke wagon met enkelassen, bijzondere bouwreeks
aa : => 4 assen (dubbelwagon)
p : zonder wanden
s : toegelaten voor treinen tot 100 km/u.

Liliput Bachmann heeft ze in hun programma.

Erik

Wim66

Peter & Eric

Dank voor jullie reactie

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Peter

#4
CiteerLiliput Bachmann heeft ze in hun programma.

Inderdaad oa.onder nummer liliput L235240
Schrik wel niet van de prijzen tegenwoordig bij Liliput
Deze Laaps kosten bij MSL (Modellbahnshop Lippe) normaal 75,00 euro (momenteel niet in voorraad)
Met vriendelijke groeten
Peter

Wim66

Citaat van: Peter op 05 augustus 2016, 09:59:07 AM
CiteerLiliput Bachmann heeft ze in hun programma.

Inderdaad oa.onder nummer liliput L235240
Schrik wel niet van de prijzen tegenwoordig bij Liliput
Deze Laaps kosten bij MSL (Modellbahnshop Lippe) normaal 75,00 euro (momenteel niet in voorraad)

Peter

Inderdaad ben ik heftig geschrokken van de prijzen. Op de website van deze staan ze "afgeprijsd" van 115 voor 85 euro Sorry maar dat iets boven mijn pet. Maar dank voor je reactie

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Michael

Wordt wel een mooie sleep zo'n setje of 6 achter mekaar (=schrikbarend duur), maar dan heb je wel wat aparts.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Ik kan nu wel geen Duits, maar als ik goed kan lezen is het de prijs voor 2 wagens en niet per stuk, dus dan valt het al bij al toch nog mee?  ;) Prijs fabrikant 89€, nu 75.95€
CiteerSet besteht aus 2 Wagen für den Holztransport.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Liliput/6-4-002030-219158-0-0-0-49-11-2-0-gatt-nl-h-0/ein_produkt.html


evan

Bestaat idd. uit 2 wagens  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be