HLE reeks 120 - 20 - 28

Gestart door pandur, 31 juli 2016, 19:42:39 PM

pandur

PIK-96540-3 by Eric, auf Flickr
Model;
Zeer mooi afgewerkt , zonder enige fabricage mankementen.
Strak gespoten en mooi gedetailleerd.
De loc is uitgerust met spaakwielen , en op het dak fijn afgewerkte pantografen.

Rijvaardigheden:
De motor draait geruisloos  en  heeft voldoende trekkracht voor een sleep van minstens zes rijtuigen.
Deze loc rijdt boterzacht door de wisselstraten, een lust voor het oog.

Elektrische uitrusting:
De Pcb (print) is professioneel en mooi overzichtelijk uitgewerkt, deze is voorzien van een Plux stekker en een ligplaats voor een ronde luidspreker, alsook voor een mogelijke power pack.
De zes afzonderlijk schakelbare uitgangen zijn; witte lichten voor- en achteraan, rode lichten voor- en achteraan en cabine verlichting aan beide kanten. Deze zijn uiteraard uitgerust met Led.
Deze Piko standaard heeft het voordeel dat met een decoder "zeer veel" mogelijke functies kunnen ingesteld worden.
De digitale rijders kunnen de rijeigenschappen nog bijkomend verbeteren, zoals de optrek- en afremvertraging en de lastregeling (cruse control)
Op de site van ESU kan je gratis de passende Sound downloaden, alsook het beeldje voor de ECoS rijders.

Bemerking:
Het is bijzonder lovenswaardig dat een fabrikant zich waagt aan een "onbekend" model waarvan er maar drie in werkelijkheid bestaan hebben, in evenveel livreien, dit voor een kleine modeltrein markt als de onze ! Dat opent perspectieven , niet ?

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

itchy

Eric bedankt voor de 'recensie' van deze lok, ik kijk al uit naar een blauwe tp IV-V versie :-)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

bollen neus

En als het een troost mag wezen, der staat er al eentje te koop op 2dehands, das snel dat lijkt Overtoom wel!
Den Eric.

loebaske

Bedankt voor de recensie Eric, is idd. een zeer mooi model, niet direct mijn tijdperk, de volgende modellen spreken me meer aan, tenslotte is het zeker gewaagd om dit model op de markt te brengen, alleen al voor de moedige prestatie van Piko zou men het kopen als waardering, al was het maar om in de vitrine kast te zetten...

eric

Ben er gisteren ook eentje gaan halen en kan aan Pandur zijn verslag niets extra toevoegen.
Prima werk dus van Piko.👍👍👍

Gerolf

Ik heb zo'n model van een vroegere fabrikant, maar die Piko is aanlokkelijk  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

#6
..."...Ik heb zo'n model van een vroegere fabrikant, ..."...                                                     

Deze HLE type 120 ?             (met wat öBB/BBö-trekjes...)

[ > LSM ]

SuSke

't is toch een schoon machien, maar we wachten wel op de blauwe versie met 4 cijfertjes  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

>  Enerzijds:    uit webstek van het  "Het Spoor" :   
citaat:      ..."...Deze nog nooit uitgebrachte locomotief type 120 van de N.M.B.S..."...

> Anderzijds:   Gerolf hierboven in deze forumrubriek:                               
citaat:      ..."...Ik heb zo'n model van een vroegere fabrikant, ..."...      ( LSM ?)

Zal wel simpele verklaring voor zijn ...  ( livrei / kleurstelling ? )


Houdini

Citaat van: Herwig op 02 augustus 2016, 14:13:56 PM

> Anderzijds:   Gerolf hierboven in deze forumrubriek:                               
citaat:      ..."...Ik heb zo'n model van een vroegere fabrikant, ..."...      ( LSM ?)

Zal wel simpele verklaring voor zijn ...  ( livrei / kleurstelling ? )

Vroegere fabrikant =  Verborgh?

oebr

Verborgh ?  dan is fabrikant wel een zeer gerekt begrip natuurlijk.
Denk niet dat de 120 al in tientallen, laat staan honderdtallen 'gefabriceerd' werd.
Eigenlijk zelfs niet in schaal 1 op 1 ;-) (daar gaat m'n theorie, dju !)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

loebaske

We wijken af van wat het is....is de oude versie en resin beter dan wat nu in de winkel ligt...
daar gaat het nu om.....en niet wat vroeger was....
Daar gaat Eric zijn  recensie over en niet over dat gelul van de eerdere versie !!!!

Houdini

Citaat van: loebaske op 02 augustus 2016, 20:21:52 PM
We wijken af van wat het is....is de oude versie en resin beter dan wat nu in de winkel ligt...
daar gaat het nu om.....en niet wat vroeger was....
Daar gaat Eric zijn  recensie over en niet over dat gelul van de eerdere versie !!!!

Woordkeuze..... :-\ :-X

loebaske

Dan is het duidelijk als je de juiste woordkeuze maakt...ze hebben het allemaal gelezen  ;) ;) ;)

Houdini