Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Topic verwijderen?

Gestart door Bolje, 23 juli 2016, 08:07:19 AM

Houdini

Citaat van: Jurgen op 05 november 2016, 13:09:15 PM
Citaat van: Houdini op 05 november 2016, 07:45:34 AM
Want eerlijkheidshalve mis ik de verkochte aanbiedingen nu toch wel wat, al is het maar voor een prijsindicatie, wie welke nummer nu weer verkocht, ...


Daar heb je toch niet veel aan? Achter de schermen kan een totaal andere prijs afgesproken geweest zijn en dan zit je er met de prijsindicatie ook faliekant naast.

Als je echt een prijsindicatie wil hebben, gebruik dan Ebay. Daar zie je hoeveel geboden werd voor een bepaald model en vermits de verkoop daar "bindend" is kan je er voor 98% vanuit gaan dat het model ook voor die prijs verkocht werd.
Een mooi Excel-lijstje bijhouden en voor je het weet heb je een lijst met duizenden artikelnummers en denk je "amai, da's een dure hobby"!  ;D

Ik bekijk ebay ook regelmatig, maar de prijzen die daar gehanteerd ofbgeboden worden, swingen soms de pan uit. Dus of je dat steeds al referentie kan gebruiken.....dat betwijfel ik.
Maar voortd heb je uiteraard volledig gelijk dat er toch een andere prijs afgesproken is. Maar meestal wijkt die niet zo hard af van de initiële vraagprijs ;).

Dat het een dure hobby is, wisten we wel al hé ;)