Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terug beginnen

Gestart door Cas, 20 juli 2016, 14:21:49 PM

Cas

Geachte forumleden, kan iemand mij vertellen of ik met een Lima transfo 2057 twee rijdende treinen kan bedienen?
Alvast dank en vriendelijke groeten,
Cas

Steam.N

Welkom op ons forum, Cas !
Hier zitten zeker mannen die je kunnen helpen  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ik heb je vraag even afgesplitst, Cas - zodat het een nieuw (apart) topic werd

Vertel eens - ik vermoed dat je twee oude (analoge) treinen bedoelt ?
Met 600 mA is dat voor schaal H0 erg krap ...

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cas

#3
Gerolf, inderdaad voor 2 oudere analoge treinen.
En wat bedoel je met erg krap? Afhankelijk van de lengte van het circuit?

Gerolf

Als je zorgt voor degelijke bedrading, heeft de lengte van je spoor weinig invloed

Met krap bedoel ik "genoeg stroom"
Een loc heeft wat stroom nodig, en nog wat meer als er wagons aan hangen
Zo een lima-trafootje is meestal OK voor één trein, niet voor twee
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

59erke

Ik reed vroeger in mijn beginperiode met  3 treinen op een Marklin transfo van 10VA, en dat ging heel goed.
Bovendien zaten er ook nog eens de sturingen voor wissels, ontkoppelrails, seinen en verlichting van huisjes ook op.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gaspar

Een oude Roco (met dikke motor) lok trekt gemakkelijk 500mA; dus veel overschot heb je dan niet meer.
Met de nieuwere loks van LSM zal dar wel lukken.
 

Cas

Citaat van: Gerolf op 22 juli 2016, 00:22:15 AM
Als je zorgt voor degelijke bedrading, heeft de lengte van je spoor weinig invloed

Met krap bedoel ik "genoeg stroom"
Een loc heeft wat stroom nodig, en nog wat meer als er wagons aan hangen
Zo een lima-trafootje is meestal OK voor één trein, niet voor twee

Volgens de specificaties van Lima zou een Lima transfo 2057 en een Lima transfo 2058 twee rijdende Lima-locomotieven (met uiteraard wagons) aankunnen.
Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk hou van snel rijdende treinen.

Thommy

dat lukte mij vroeger wel...En met die grote 2058 kon je er zelfs 3 laten rijden  ;D de lima 2058 gebruik ik nog voor een mini boormachientje (van voor de dremel er was en die blijf ik gebruiken daar ze ook maar een fractie weegt van de dremel om bv gaatjes voor relingen te boren)
Greetz

Thommy