Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS Models Memling

Gestart door eve, 19 juli 2016, 13:38:19 PM

chef garde

Steek vanaf nu dagelijks 1 euro in een grote pot.  Tegen dat LSM de set werkelijk op de markt brengt heb je geld om de set te kopen en gegarandeerd overschot om een LSM 18 (I) of een Vitrains 16 te kopen ...

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

#32
Citaat van: chef garde op 21 juli 2016, 10:16:02 AM
Steek vanaf nu dagelijks 1 euro in een grote pot.  Tegen dat LSM de set werkelijk op de markt brengt heb je geld om de set te kopen en gegarandeerd overschot om een LSM 18 (I) of een Vitrains 16 te kopen ...
je mag dan niet in de streek van Gent wonen want daar zouden die centjes daar rond deze tijd van het jaar ook wel eens gebruikt voor kunnen worden ! ;D ;)

chef garde

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juli 2016, 13:48:34 PM
Citaat van: chef garde op 21 juli 2016, 10:16:02 AM
Steek vanaf nu dagelijks 1 euro in een grote pot.  Tegen dat LSM de set werkelijk op de markt brengt heb je geld om de set te kopen en gegarandeerd overschot om een LSM 18 (I) of een Vitrains 16 te kopen ...
je mag dan niet in de streek van Gent wonen want daar zouden die centjes daar eond deze tijd van het jaar ook wel eens gebruikt voor kunnen worden ! ;D ;)
Begint dan vanaf de 25ste juli!

celtjan

Prachtige modellen om te zien, die dingen van LSM, tegenwoordig! Maar minder leuk voor de geldbeugel.
Het is de liefhebbers van het genre gegund.
Maar voor mij geen modellen meer in die prijsklasse, ik haak af. En ook hier dus een klant minder.
Ik blijf wel tevreden met de vroegere uitgebrachte, maar minder fijn afgewerkte, (nog vanuit de Heris stal) uitgebrachte rijtuigen.
Al vind ik de Roco stam toch nog iets mooier.

Gr,
Jan

TBCédric

Citaat van: Kris op 20 juli 2016, 20:07:56 PM
Hallo,
Ik denk dat Roland de nagel op de kop slaat , moesten de vitrinekopers er niet zijn dan zouden er ook geen modellen meer zijn wegens een veel te lage oplage , en als een model uitkomt zit iedereen er met de loep op
Ik denk dat Cedric eens goed dit draadje moet lezen voor hij aan zijn AM96 begint , details zoals LS kan je niet bekomen als kleinseriefabrikant , en lees hier wat ze maar wensen te betalen voor een minder afgewerkt model
Kris

Ik vind het deels jammer en begrijp het ook niet volledig waarom je mij hierin moet vermelden. Het gaat duidelijk over LS Models. Dat je in mijn eigen draadje probeert te waarschuwen en dat je genoeg ervaring hebt, kan ik mee inkomen maar na één keer weet ik het ook wel hoor!  ;)

Goh, de prijs. Ik zal waarschijnlijk rond de 100 euro minder zitten dan de verkoopprijs van LSM én dat met binnenverlichting inbegrepen... En het is denk ik wel normaal dat ik niet zal kunnen tippen aan de kwaliteit van LS of VBV. Die hebben immers middelen genoeg om in China en andere te produceren. Ik kan alleen zo dicht mogelijk in de buurt komen.

En eerlijk gezegd: 70 euro vind ik voor een rijtuig ook veel te veel. Ik vond 50 euro al op het randje voor een rijtuig. Dus ik kan volgen met de rest. Roco doet met zijn I6 rerun een zeer goede zet en verkoopt een deftig en voldoende gedetailleerd model voor 40 euro. Daarmee trek je ook mensen aan. En ik vind de prijs die ervoor gevraagd word zéér gunstig voor wat je krijgt. LS zal meer detail uitbrengen dat je waarschijnlijk amper of niet zal zien en de prijs zal waarschijnlijk zo'n 20 euro hoger liggen. Eens raden naar wie ze zullen trekken?

*Naam wordt zonder "e" tussen "d" en "r" geschreven. Naam kan je rechtstreeks van mijn nickname of echte naam achterhalen....  :-X
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

stoomlokje

We hebben natuurlijk één chanse, uit het verleden is er geleerd dat LSM wel veel beloofd , zie bvb maar naar de belgische rangeerders ,maar dat er uiteindelijk toch weinig van terecht komt ,of anders in sets die dan onbetaalbaar zijn, zo dus plaats gespaard in de portomonee ,en ons er geen zorgen meer over maken , het komt toch niet, en het gewoon vergeten. beter voor ons hartje dat toch al zoveel te verduren heeft de laatste tijd.

i11

Ik denk dat je gewoon moet afwegen wat je wilt verzamelen. Zo verzamel ik NMBS materieel van de tijd dat ik in België studeerde. Enkel de treinen die heb gezien of een goede herinnering aan heb komen erin. en zeker geen spul met speciale bestickering (de exoten) zoals de reeks 13 met Tuc-rail of reeks 21/27 met Eurad en Belvetica stickers.  Zo koop ik verder geen Sprinter (zelden of nooit in de regio waar ik verbleef), geen M5 (zit niet lekker  >:( ) en twijfel ik aan M4 (als ik in M4-zat was meestal IC-A buiten bedrijf en had ik dus vertraging  ::)). Alles van na mijn vertrek uit België in 2007 komt er ook niet in. Als je zo te werk heb je meestal wel genoeg voor het materieel dat je wel wilt kopen.   

Dus LSM doet maar met die Memling en die andere EC's, ik hoef ze niet. Ik wacht wel op de I6-ligrijtuigen en de AM96.
 

OlivierV

Ergens een beetje dom dat ze deze in zo'n grote set van 7 uitbrengen.

De EC Memling is hier reeds compleet.

NMBS SNCB HLE 1604 met EC Memling (Oostende-Dortmund Hbf)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#39
en soms durfde al eens een wagon meer er tsshangen(kon zowel (C1 I6 of I10 2de klasse zijn) ;)

oebr

Same idea Olivier...  heb hier ook al de Roco I6'n en de LS I10'n liggen. En die stam is imho heel mooi, alleen de geschilderde lampen op de I10'n zijn misschien wat minder, maar mits een kleine 'zonde', namelijk de I10'n in het midden van de sleep hangen, is daar eigenlijk niks van te zien.
Wel handig dat reclameprentje van LS voor de documentatiemap ;-)  Het is een leuke bij-activiteit van het sleepjes verzamelen om van elke sleep ook alle mogelijke documentatie te vergaren....
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

Citaat van: oebr op 06 augustus 2016, 15:21:23 PM
...alleen de geschilderde lampen op de I10'n zijn misschien wat minder...

Je kan ook de modellen van Heris aankopen van na de split met LS, deze hebben wel gewoon ingewerkte "glaasjes" als sluitlichten. Worden of werden aangeboden in setjes van 2 rijtuigen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

ah voila, interessantere oplossing dan zo'n dure set. merci !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ward

Kwaliteit van de heris is dan ook niet wat het moet zijn van de huidige modellen..
Zowel van afwerking als rij eigenschappen..
Die vind ik dan pas echt te duur voor wat je krijgt..
Modellen van juist achter de splitsing met LSM waren wel veel beter..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 06 augustus 2016, 16:24:36 PM
Citaat van: oebr op 06 augustus 2016, 15:21:23 PM
...alleen de geschilderde lampen op de I10'n zijn misschien wat minder...

Je kan ook de modellen van Heris aankopen van na de split met LS, deze hebben wel gewoon ingewerkte "glaasjes" als sluitlichten. Worden of werden aangeboden in setjes van 2 rijtuigen.
of de I6'en achteraan hangen ;)