LS Models Memling

Gestart door eve, 19 juli 2016, 13:38:19 PM


Svendw

Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Svendw op 19 juli 2016, 17:40:41 PM
Dure wagons 
helaas zal dat de prijs zijn dat ze nu ongeveer aangeboden zullen worden, heb de samenstelling 2 X I10b- rest.-2XI6b-2XI6A ik denk eens over te slaan, heb ergens een leuk assortiment gekocht voor een veelvoud !

bellejt

als je ze wil zou ik aan die prijs niet twijfelen.Is nog geen 70 euro per wagon.Tegenwoordig gaat de bistro al het dubbele op internet.Is een normale prijs voor goedrijdende wagons met een mooie detaillering.Als ik ze al niet allemaal had dan bestelde ik ze op voorhand om zeker te zijn van een mooie set waar je trouwens verschillende locs kan voor zetten.

Metpetergaathetbeter

die prijzen zijn binnenklort verleden tijd en 't is zelfs meer als 70 euro

stoomlokje

Een beetje minder detaillering , en de prijs 20 € minder per stuk , dan zouder er wel meer van gekocht worden.
Nu zijn dat gouden wagens die je best alleen in een vitrinekast plaatst en er nooit meer uithaalt.

bellejt

zo blijft men zeuren.Beste voorbeeld is M6.Mooi en model off the year maar mag niks kosten.Kijk dan naar de aartslelijke modellen van hetzelfde van de ander producent die voor geen meter rijden maar wel goedkoop waren.Als we allemaal zo doorgaan dan zeggen alle fabrikanten dank U en stoppen ermee.Beste voorbeelden zijn de modellen van VBV.Details kosten nou eenmaal wat extra.Zijn er geen genoeg is het voor de modelbouwer geen goed model.Of je kan er wat aan besteden om mooie modellen te hebben (desnoods 1 maal kopen per jaar) of je blijft bij hobby met low quality.
Dit is mijn mening.Je kan ook geen dacia vergelijken met een echte renault.

OlivierV

Allemaal wel waar maar €70 voor een rijtuig is nogal veel hoor ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

ik heb ook niet gezegd dat ze niet goed moeten bollen.
Maar de overdetaillering waarbij je angst hebt om ze ook maar eventjes vast te nemen laat staan op de baan te laten rijden heb ik dan wel bij zo'n dure modellen .
Het materiaal dat ik bezit is voor een deel van oudere generatie en heeft dan wat minder slangetjes en remleidingen op de bodem ( die je toch niet ziet ) en binnenin geen gedetailleerde bagagerekken,
maar deze ogen toch ook mooi en die durf je dan tenminste wel laten rijden , zonder te moeten vrezen dat er ergens op de baan onderdelen achterblijven , of bij een toevallige ontsporing er stukken afbreken.
Ik heb ook nieuwer materieel en ik verzeker je dat al die bijgeleverde kleine onderdeeltjes mooi in de verpakking zullen blijven.

grtjs,
Saskia

doomslu

Je kunt als fabrikant blijkbaar niet voor iedereen goed doen.
Of toch... supermodellen maken aan super lage prijzen.
Helaas lukt dat niet, dus moeten we ofwel diep in de portefeuille tasten, ofwel tevreden zijn met minder details...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

dit is wat ik juist bedoel.Maar dan komen die beschreven commentaren er dat ze maar een oplage moeten maken van enkele duizenden stuks aan een belachelijk lage prijs.Busines is nog steeds geld verdienen voor de volgende nieuwe reeks.En laat dit nou meestal opgaan met een heel mooi model en beperkte oplage.Van de critici die in de boekskes zulks een model met de grond gelijk maken niet gesproken.
Niet vergeten dat Marklin als grootverkoper ook de hobbyreeks stilaan minder en minder aan het ontwikkelen is.Dit juist om zulke redenen want die modellen hadden plots geen volledig werkende verlichting meer.En de 10 euro die dat zou kosten wilden een deel van de modelbouwers niet bijbetalen.Ik zeg dan  : eigen schuld dikke bult.
Als men modellen wil die een beetje hedendaags zijn dan zal die prijs helaas niet meer zakken.Anders maar een groot compromis en lima treintjes laten rijden :)

stoomlokje

Luc,
Supermodellen maken?
Als ik zie dat LS b.v.b bagagerekjes in de wagens maakt , bijna echt, dan vraag ik mij toch af welk nut dit heeft daar je ze alleen ziet als je het dak van de wagen neemt.
Eveneens al die leidingen onderaan, die zie je als ze op de baan staan ook niet.
Dit zijn toch allemaal details die alleen maar goed zijn voor , en sorry dat ik het woord gebruik , de klinknageltellers onder ons die deze modellen alleen in een vitrinekast willen.
Het zijn echter al die meestal overbodige details die de prijs wel erg opdrijven en waardoor al dat nieuwe materiaal voor ons stilletjes aan financieel onbereikbaar wordt.
IK heb 27 jaar aan de spoorlijn gewoond, heb daar alle dagen de 51 'ers en de 59 'ers zien en horen voorbijrijden .
Het model van de 59 van VBVL voor MSM is een prachtige loc ( heb hem trouwens ook ) maar ik heb ook de oude Roco's.
Ik kan je verzekeren dat ik na al die jaren toch mij al die speciale detailkes niet kan herinneren , waardoor een model minderwaardig zou zijn ( de 59' er- Roco's ,genoemd door sommige leden op het forum ).
Ik vindt dat zelfs die oude Roco's evengoed een beeld geven van de loc's op schaal 1/1
Verder gaat het toch om de indruk en het plezier van ze te zien rijden dacht ik.
Bij mij zouden allen op de baan moeten kunnen en niet in een vitrinekast staan.
Zo bekijk ik het.

Saskia

doomslu

Saski, ik geef je grotendeels gelijk.
Wat ik wou zeggen is dat om voor iedereen goed te doen je heel goedkope modellen moet maken, maar ze moeten wel super zijn, want anders is de ene helft niet tevreden. Sorry dat ik niet duidelijk was.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

#13
Luc,
De tijd van de Lima's jaren 60-70 hoeft voor mij ook niet meer, maar als je bvb de Roco's van de jaren '90 bekijkt , vindt ik , zijn deze toch zeker niet mis.
Ik heb zelfs nog veel 1/100 materiaal van Roco , en het is zelfs zo dat je hiermee een grotere samenstelling kan opbouwen dan met de 1/87 'ers van nu.
Als je een trein-samenstelling van alleen 1/100 hebt , mag deze echt wel gezien worden ,vindt ik toch .
Je kan natuurlijk géén personenrijtuigen van beide schalen in dezelfde trein mixen want dat valt natuurlijk wel op. en daarmee ben ik het wel eens.

Als ze nu spreken over 80 Eurokes ,doen ze alsof dat niets is, en ja ik weet dat de jeugd er geen benul meer van heeft , want het is "maar " 80 , maar het is in onze oude belgische frankskes toch weeral 3200 Bfr. voor 1 rijtuig.(dat is wel een ganse dag werken hiervoor ) en als ze over deze prijzen 10 jaar geleden zouden gesproken hebben, en zefs nu , dan verklaren de mensen ons voor zot.
Dan moet je ook niet verschieten dat de jongeren die zouden willen beginnen met onze hobby, snel afhaken. (En voor de andersdenkenden , die ik trouwens niets kwalijk neem , ja ik ben misschien nog van de oude stempel maar dat heeft soms ook zijn voordelen )

grtjs,
Saskia

Metpetergaathetbeter

trouwens dat rijtuig Memling heg ik dubbel12035 heb ik dubbel(helaas in een verkeerde doos), ik zou graag ruilen voor hetzelfde rijtuig12031 waar die Memling is weggehaald  ;), ik alvast proberen het juist deksel te recuperen :-\