Eperon d'or krijgt een nieuwe naam: Quartier d'abattoir

Gestart door renstimpie, 10 juli 2016, 20:22:01 PM

renstimpie

Hehe,  na een heftig verhuisje staat de vorige modulebaan van MSC het spoor, Eperon d'or eindelijk op een vaste plaats in de kelder.
Tijd voor een nieuwe aankleding en naamsverandering.   Quartier d'abattoir.

Ik heb de baan overgekocht zonder de gebouwen,  enkel de houtbouw, sporenplan en aanwezige elektronica. 
De aankleding kan dus beginnen.

Een voorlopige planning:

Juli:  opstellen van de baan en testrijden.  (dit lukt fantastisch goed...)

Augustus:  plaatsen nieuwe achtergrond en Fiddle yard.  (plan komt eraan)

September:  schilderen van de nieuwe achtergrond (eens kijken of ik nog alles weet van de workshop vorig jaar.. ;))

Nu ga ik proberen de bestaande lege delen terug een vulling te geven.  Omdat mijn voorliefde gaat naar NMBS TIII en SNCF TIII ga ik proberen de nieuwe gebouwen geen specifiek karakter te geven, zodoende dat ik met al mijn materiaal kan rijden.
Toch kan ik me wel vinden in de sfeer van Duinkerke en alle kleine dorpjes tot aan Belgische grens.   Een puur industrieel karakter.

Zoals de nieuwe naam het zegt,  komt er een slachthuis op, met veemarkt.   Dit stuk zal op de uitbreiding komen.  Ja hoor!   In het oorspronkelijke plan van de club, was er een uitbreiding voorzien,  spijtig genoeg is deze er nooit gekomen. 

Geen rondrijden op deze baan,  maar met een mooie gemengde trein, rijden tot aan de bundel op de uitbreiding en vandaar uit, alle wagons verdelen naar de juiste industrie aansluitingen.  Na een klein tijdsverloop,  komt er een nieuwe trein aan en gaan we alle geloste wagons halen en klaarzetten en de nieuwe terug verdelen.   Mogelijkheid om te rangeren genoeg.

Eerst nu alles uittekenen en toch proberen wat online te plaatsen.

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

renstimpie

#1
De eerste tekening komt eraan... Module 1 herbekeken...
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

sdz1976

Leuk eens een baan met een slachthuis  8)

Gtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Snobby Crash


renstimpie

#4
Alles aangepast en de bestaande gebouwen opzij gezet!  De naam en het thema blijft bestaan.  Maar ik was niet tevreden van het gebouw.  Dus terug naar de tekentafel voor invulling en sfeer.  >:(
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026