verouderen materiaal

Gestart door Dirkh, 30 juni 2016, 11:15:01 AM

Dirkh

Ik had op Station N spoor enkele wagons voor een paar euro kunnen kopen en die wou ik gebruiken om eens een eerste test te doen met het verouderen van materiaal vooraleer ik aan mijn andere wagons begin.

Een eerste testje



en een vergelijking met het origineel



Het mag misschien nog iets meer hebben maar ik ben voorzichtig begonnen.

loebaske

Goed bezig Dirk, op zo tweede hands materiaal heb ik ook leren verweren....

Dirkh

Nog een beetje verder. Hier ben ik niet zo gelukkig over, ik heb een beetje overdreven met de  roest denk ik.





Hopelijk krijg ik het deze avond nog een beetje terug ondergestopt.

Dirkh

Nog wat verder geprutst



Ik wil deze opstelling op de baan gaan maken dus heb ik al enkele wagons proberen te voorzien van een ander kleurtje



En dit is het voorlopige resultaat. Er is nog werk aan maar het komt al in de buurt










SuSke

Ziet er zeker al goed uit Dirk, vooral als je je realiseerd dat dit N-schaal is, dus een beetje kleiner dan we normaal gewend zijn en veel kleiner dan sommige andere voorbeelden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gledina

Goe bezig  Dirk,

als dit je eerste testen zijn, zou je niet zeggen.
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

Dirkh

Bedankt allemaal, maar er is nog werk aan, telkens ik een macro foto neem zie je ineens fouten. nu met het blote oog zie je die wel niet.
Ik moet nog eens terug over enkele stijlen gaan met een heel fijn penseel om hier en daar nog wat bij te werken en die platte wagen moet ook nog eens terug onder handen genomen worden.
Het was nog eens plezierig om nu eens geen draadjes te solderen of servo's onder de baan te monteren.

Wordt vervolgd.

Herwig

N-schaal, klein & fijn:  ziet er goed uit, niet makkelijk, want verfjes nog dunner aan te brengen dan in H0 .

Wat wég mag, denk 'k, zijn die horizontale gietnaden op de zijkanten van de buffertjes. Zoals u zegt, zichtbaar op macro-foto's

Johnnytrein

Ik zou je willen adviseren om in een wasstraat te investeren zo vieze wagons bah.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Dirkh

Citaat van: Herwig op 01 juli 2016, 13:39:56 PM
Wat wég mag, denk 'k, zijn die horizontale gietnaden op de zijkanten van de buffertjes. Zoals u zegt, zichtbaar op macro-foto's

Dat is een van de dingen die pas echt opvallen als je er een laagje verf overzet. Die moet ik nog bijwerken en terug een laagje verf geven. Dat is iets wat ik moet onthouden bij de volgende wagons.
Die macro opnames laten wel het kleinste foutje zien zo is er de middelste stijl die niet volledig donker is gekleurd, die moet ook nog bijgewerkt worden. Uiteindelijk als de wagonnetjes op de baan gaan staan, op ongeveer en 40 cm van de rand en dan nog gedeeltelijk verborgen door de bomen ervoor, ga je er wel niet veel meer van zien. Maar ik ga nog proberen wat kleine foutjes weg te werken.
Morgen is het weer maar eens slecht weer dus modelbouw tijd hoop ik.

Verder nog wat treinbielsen maken van stukje hout en een laagje donkere verf erover om de lage wagon te voorzien van een lading en zo de lelijke binnenkant wat te verbergen.
Mogelijk ga ik ook de koppelingen verwijderen en er met een ijzerdraad proberen een meer realistischer koppeling aan te zetten omdat het statische modellen gaan worden.

SuSke

Citaat van: Dirkh op 01 juli 2016, 19:00:21 PM
Morgen is het weer maar eens slecht weer dus modelbouw tijd hoop ik.

Vermoedelijk zijn wij de enige mensen die gelukkig zijn met dat regenweer  ;) :D ;D 8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Daar heb je een punt Frans...

stoomlokje

Toch niet ,
want zelfs in onze serre verrotten de groenten door te natte ondergrond,
en dat is ook de eerste keer dat ik dat meemaak.

59erke

Dirk, nu pas dit draadje gezien  ;)

Knap werk, ga je nog nieuwe opschriften aanbrengen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan