uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

perk


mahtoska1

CiteerEen paar overzicht foto's van mijn geknutsel (deels opgestoken hier op het forum) verstreken over de jaren. Let niet op de rommel daar moet ik eens deftig in huis houden.

Dit geeft een goed zicht op hoe groot de baan wel is. Indrukwekkend tot in de kleinste details.

rgp

Erik,

Prachtig, de sfeer is er !

Roland

Metpetergaathetbeter

gastronomie op verschillende vlakken ......

Jappy

Wat een gigantisch project! Leuk om zo het eens in een geheel te zien. Heb je toevallig ook een plannetje van de baan? Ik ben benieuwd naar het sporenverloop  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Nooit gedacht dat deze zo groot was in totaliteit, chapeau !
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

DFS


Geert

Citaat van: erik de noorman op 29 december 2022, 15:10:39 PM
DSC05944 by erik de boeck, on Flickr

Indrukwekkend groot, die fiets is dan wel handig om rond je baan te rijden  ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Floris

Blijft toch een heerlijke baan he...

erik de noorman

Citaat van: Geert op 30 december 2022, 10:38:31 AM
Citaat van: erik de noorman op 29 december 2022, 15:10:39 PM
DSC05944 by erik de boeck, on Flickr

Indrukwekkend groot, die fiets is dan wel handig om rond je baan te rijden  ;)

Geert
Inderdaad vooral als ik iets moet zoeken een kat vindt er zijn jongen niet in terug tussen al de rommel.   ;D  Ik moet dringend opruimen en eens de achtergrondwanden (nog niet volledig) en de ontbrekende muurdelen (schaduwstation) eens terug plaatsen.

Citaat van: Jappy op 29 december 2022, 20:35:31 PM
Wat een gigantisch project! Leuk om zo het eens in een geheel te zien. Heb je toevallig ook een plannetje van de baan? Ik ben benieuwd naar het sporenverloop  :)

Als ik ooit eens even tijd heb zeker. ;) Zal eens een poging wagen maar geduld is een schone deugd.  :)

Het zijn niet de beste foto's zijn vluchtig geschoten ik zal proberen scherpere foto's te nemen.

Erik.

erik de noorman

Na de joanna (kempenaar), de marcel (motorvrachtschip) nu de morris een spits.

Bouwmateriaal, karton, aluminium en olasticprofielen.

DSC05975 by erik de boeck, on Flickr

DSC05974 by erik de boeck, on Flickr

DSC05973 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

SuSke

Ja, wat moet je daar op zeggen...

Knap werk Erik met basic materialen.
Een evaluatie van de schepen laat ik aan de kenners ter zake, maar het is in ieder geval knap modelbouwwerk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

oh kijkaan, hij ligt lekker diep! Heb t idee dat je weer wat naar een artitec-kit hebt gekeken, ik zou zeggen ga voor de ramen in de kajuit niet uit van t artitec-ding (ronde patrijspoortjes), die zijn wat ongewoon. Een paar rechthoekige raampjes zoals hier is gebruikelijker. https://www.debinnenvaart.nl/binnenvaarttaal/index.php?afbeeldingen3=spits_westropa

erik de noorman

Is deels gebaseerd op de artitec-kit maar ook op het grote voorbeeld. Voor de ramen is het te laat er zitten al patrijspoorten in.
Patrijspoorten zijn makkelijker en het ineen knutselen gaat vlugger. Ik wil er eerlijk gezegd niet te veel tijd insteken. Ik ben er gisteren aan begonnen en tegen het einde van de week moet de klus geklaard zijn.
De morris zal beladen worden met graan en zal met een graanzuiger (vaste installatie loskade) gelost worden. Enfin dat gaan we proberen uit te beelden. Het dok (expobaan) is voor 95% klaar en het wordt tijd ik ben het een beetje beu. Tijd voor iets nieuw op de uitbreiding.

Erik.

erik de noorman

De MORRIS is zo goed als klaar om te water te laten. Hier en daar nog een kier weg werken, voorzien van een belading, een schipper en een sloep. Volgende stap de boten netjes inwerken in het dok.

DSC05977 by erik de boeck, on Flickr

DSC05980 by erik de boeck, on Flickr

Erik.