Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Een knap gebouw op een knappe baan.

erik de noorman

Tussen al mijn ander gefrutsel een twee standen armsein in elkaar geprutst op basis van een oud Märklin voorsein. Is nog wel wat werk aan zoals katrollen, tegengewichten en de draden wegwerken als het sein wordt ingeplant.

DSC04867 by erik de boeck, on Flickr

DSC04868 by erik de boeck, on Flickr

DSC04871 by erik de boeck, on Flickr

Erik

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Een kleine update. Veel is er visueel niet veranderd ik ben vooral bezig geweest met kleine euvels in de schaduwstations weg te werken en hier en daar wat scenery te herstellen.

Het armsein dat toegang geeft naar de ondergrondse remise is ingebouwd en functioneel enkel de verlichting moet nog worden aangesloten.

DSC04872 by erik de boeck, on Flickr

DSC04875 by erik de boeck, on Flickr

De smederij/wasserij waar de wielen van nieuwe wielbanden worden voorzien en andere onderdelen grondig worden gereinigd  bij een groot onderhoud is ook ingebouwd. Wordt nog voorzien van verdere details.

DSC04880 by erik de boeck, on Flickr

DSC04883 by erik de boeck, on Flickr

De te herstellen wielen en onderdelen worden geleverd met een open platte wagon en gelost met een kraan. Door de plaatsing en de ligging van het gebouw is er geen geen rechtstreeks aansluiting op de sporen.

DSC04885 by erik de boeck, on Flickr

De afstel/opstelsporen die naar de draaischijf en het kolenpark leiden zijn ook deels aangekleed.

DSC04888 by erik de boeck, on Flickr

DSC04889 by erik de boeck, on Flickr

Het wisselmechanisme wordt ook nog weg gewerkt.

Erik.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

erik de noorman

#546
De 5 m. lange muur waar het schaduwstation op niveau -2 achter ligt is volledig. Verwering van sommige stukken moet nog gebeuren en verdere aankleding zoals afvoerpijpen ,ladders enz. is voor later. Voorlopig laat ik het even links liggen.
Enkele sfeerbeeldjes.

DSC04901 by erik de boeck, on Flickr

DSC04905 by erik de boeck, on Flickr

een beetje variatie onderaan natuursteen (moet nog een wash krijgen) boven steunmuur in beton

DSC04907 by erik de boeck, on Flickr

ander zijde met kanaalstrook met ondergrondse doorvoer naar het losdok

DSC04911 by erik de boeck, on Flickr

nog een andere betonstructuur

DSC04913 by erik de boeck, on Flickr

Ondertussen begonnen met de aanzet van de uitrit (deels verborgen/open schaduwstation) van de ondergrondse remise op niveau -1 (verborgen achter de betonmuur).
Op n. -1 vertrekken en komen elec's van of naar n. -2 na een eventuele lokwissel. Niveau -2 ligt ergens aan de Duitse grens. Duitse stomers komende van n.-2 haken op n.-1 hun wagons af en worden opgepikt door een B. loc. Daarna kan de D. loc naar het kolendepot.
Omdat het een grensgebied is wordt het beveiligd door deels D. seinen en B. seinen (zoals de vehnbaan). Laat het ons maar dichterlijke vrijheid noemen. Mocht het niet passen in het geheel kan het later altijd aangepast worden. De M rails worden nog ingebed en weggewerkt.

DSC04931 by erik de boeck, on Flickr

DSC04932 by erik de boeck, on Flickr

DSC04935 by erik de boeck, on Flickr


chef garde

Knap Erik!  Zie dat de elektrische loks hun intrede doen ook!? ...

erik de noorman

Hier wordt ook rustig verder gebouwd. Ik zal waarschijnlijk de komende weken wel wat meer vrije tijd krijgen.

Verwering van  steunpilaren en draagbalken van de uitrij portalen komende van de ondergrondse remise.

DSC04995 by erik de boeck, on Flickr

DSC05003 by erik de boeck, on Flickr

DSC05005 by erik de boeck, on Flickr

De verweerde portalen over de gehele lengte

DSC05009 by erik de boeck, on Flickr

DSC05014 by erik de boeck, on Flickr

De boven zijde heeft ook zijn basis aankleding gekregen wat groen en vuiligheid.

DSC05018 by erik de boeck, on Flickr

Roco code 83 tweedehands gekocht van Peter en omgebouwd naar 3 rail.

DSC05023 by erik de boeck, on Flickr

Omdat foto's plaatsen geen geld kosten

Van 2 rail naar 3 rail omgebouwde roco 90 op de voorgrond

DSC05024 by erik de boeck, on Flickr

DSC05021 by erik de boeck, on Flickr

DSC05022 by erik de boeck, on Flickr

DSC05020 by erik de boeck, on Flickr


Erik.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Ja Erik, je bent weer prachtige dingen aan het maken  ;).
Elke keer weer genieten van de mooie verweringen, natuurlijke landschappen, ...
Als de Coronatijd voorbij is, moeten we nog eens afspreken. Ik wil dit wel eens in realiteit zien.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Koen ,

Je weet iedereen is altijd welkom. Eerst wel een seintje geven.

Erik.

Koen

Citaat van: erik de noorman op 02 november 2020, 10:41:46 AM
Koen ,

Je weet iedereen is altijd welkom. Eerst wel een seintje geven.

Erik.

Bedankt, Erik. Doen we  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

#553
Citaat van: Koen op 02 november 2020, 11:41:11 AM
Citaat van: erik de noorman op 02 november 2020, 10:41:46 AM
Koen ,

Je weet iedereen is altijd welkom. Eerst wel een seintje geven.

Erik.


Mvg
Koen
aléz dan spreken we daar af  ;D ;)  Ik vergat nog iets te vermelden dat het prachtig is ;)

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1