uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

Metpetergaathetbeter

#330
deze avond het idee van een stelling om wagons te wassen eens nagevraagd aan iemand toch toch vrij veel kent van de geschiedenis van den B,deze betwijfelde het toch of die er ooit zouden geweest zijn !  :-\


Wel zouden her en der (brand/water)slangen zijn gebruikt in combinatie met grote borstels met heel lange stelen

mahtoska1


Pierre

Groet Pierre.


erik de noorman

Met de laatste muurdeeltjes die ik nog over had van het B. station van Kibri nog een gebouwtje in elkaar geflanst.
In dezelfde stijl als het andere gebouw mits ze niet ver van elkaar geplaatst gaan worden.
Het gebouw doet dienst als een soort pomphuis van een soort smeerpijp van ik weet niet wat.















Erik.

loebaske


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Metpetergaathetbeter

met oog voor detail, ik zie zelfs waarvoor dagbladen naast gelezen nog voor voor dienden(waar ze eindigden) vandaar die Vlaamse uitdrukking ;" 't is goed om U gat aan te vagen !"

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets heb geplaatst wat niet wil zeggen dat er niet verder wordt gewerkt.
Ik heb de inrit naar de sporen waar de rijtuigen worden afgekoppeld die tevens als manuele wasstraat gaat worden gebruikt een beetje aangepast  voor een vloeiender rijdgedrag van de treinen.

De inrijbundel bevat slechts 3 sporen maar er kunnen twee tot drie korte stammen na elkaar geplaatst worden.
De inrijbundel nog in ruwbouw aan de voorzijde van de baan.

DSC03380 by erik de boeck, on Flickr

De opstelsporen waar de stammen worden naar toe gerangeerd na aankomst om later opgepikt te worden door een loc die het depot heeft bezocht.

DSC03384 by erik de boeck, on Flickr

Het doorgaande dubbelspoor vertakt naar een enkelspoor dat aansluit op het nevenspoor richting niveau -1 met opstelsporen en een aftakking naar niveau -2.
Via het uiterste rechtse spoor rijden de loks die op niveau-1 hun wagons hebben afgekoppeld naar de inrijbundel en worden via de inrijbundel naar het depot gerangeerd.

DSC03383 by erik de boeck, on Flickr

Een overzichtfoto van inrijbundel, doorgaande sporen en opstelsporen aan de voorzijde van de baan.

DSC03387 by erik de boeck, on Flickr

Overzicht langs de achterzijde.

DSC03399 by erik de boeck, on Flickr

Ondertussen de brug ingebouwd  die vroeger de waterval overspande. Onder de brug ligt het knooppunt waar de nevenlijn aansluit op het hoofdspoor en de aftakking naar de inrijbundel voor de loks die van niveau-1 komen.  Via de brug rijden de loks na een bezoek aan het depot naar de opstelsporen om een stam rijtuigen op te pikken.

HPIM0898 by erik de boeck, on Flickr

DSC03428 by erik de boeck, on Flickr

DSC03436 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

erik de noorman

Ondertussen de poetsploeg aan het werk gezet.
DSC03460 by erik de boeck, on Flickr

DSC03464 by erik de boeck, on Flickr

DSC03474 by erik de boeck, on Flickr

Eerder gebouwd bouwval ingebouwd.

DSC03458 by erik de boeck, on Flickr

DSC03489 by erik de boeck, on Flickr

Langzaam maar zeker geraken we er.

Erik.

Metpetergaathetbeter

inderdaad Erik zo zag het er inderdaad uit toendertijd !  ;)

55erke


Cozzy

Zalige foto's en dito sfeer!
Knap!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Johnnytrein

He die ladders blijven staan met figuurtjes op zelfs al is het rijtuig reeds weg leuk hoor ;)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about