Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Ik hoop dat je ook op de MSM-Expo staat

Koen, als ik uitgenodigd word wel.

Erik.

doomslu

Citaat van: erik de noorman op 15 april 2018, 20:37:58 PM
Ik hoop dat je ook op de MSM-Expo staat

Koen, als ik uitgenodigd word wel.

Erik.
... Uittreksel uit m'n to-do lijstje voor zondag 22 april in St-Niklaas:
- kijken of Erik de noorman naar Leuven kan/wil komen...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 15 april 2018, 21:09:21 PMUittreksel uit m'n to-do lijstje voor zondag 22 april in St-Niklaas

ik heb zo'n idee dat je een lang lijstje hebt. Succes ermee !
En ... ik hoop dat je Erik ook kan "strikken" voor Leuven  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Three times a bridge komt dit jaar niet naar Leuven.

Erik.

Floris

zund, had dit graag bekeken daar...

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

Een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb.

Na ons uitstapje naar mobexpo heb ik besloten voor het terug plaatsen van 3 times a bridge in mijn vaste baan om de oude keerlus met wegzet sporen en tevens inrit naar remise en scene aan te passen.
Bij de oude versie was het dubbelspoor direct verbonden met een keerlus met meerdere opstelsporen.
Het schaduwstation op niveau -1 en -2 kon enkel bereikt worden via de enkelsporige aftakking.
Voor mobexpo had ik een tijdelijk schaduwstation gebouwd waar het dubbelspoor zakte naar niveau -1.                                                                                Via een wissel gaat het van dubbel naar enkelspoor dat aansloot op  de enkelsporige zijlaan zodat ik rondjes kon rijden.
Ik heb het sporenplan op tijdelijk schaduwstation behouden maar het dubbelspoor heeft nu  een rechtse wissel gekregen en heeft nu een rechtstreeks aansluiting  naar de schaduwstations op -1 en -2 waar de enkelsporige zijlijn ook naar toe gaat.
Voor het dubbelspoor zakt heb ik  een aftakking gemaakt met 3 wegzet sporen en inrit naar het ondehoudsdepot. Bij het binnen komen kan een loc zijn rijtuigen afkoppelen en door rijden naar het onderhoudsdepot.
De afgekoppelde rijtuigen zullen worden gerangeerd via een wisselstraat (geen lus meer) naar de andere zijde van  het dubbelspoor waar ze worden klaar gezet om een nieuwe loc te krijgen die van het depot komt.  Dit gedeelte is voorlopig nog een gapend gat en moet nog gebouwd worden.
Alles nog in ruwbouw.

DSC02909 by erik de boeck, on Flickr
t5wy]DSC02861[/url] by erik de boeck, on Flickr

Erik.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


sdz1976

Echt jammer dat ik ze in Sint-Niklaas gemist heb.


grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

Het vorige gedeelte van de uitbreiding Kapelle op den Bos: THREE TIMES A BRIDGE is zo goed als afgewerkt op een of twee thema's na.
Na gaan we verder met de aansluiting van remise en scene act I en II.
Dit gedeelte zullen we dan maar de pauze noemen mits er nog een act III staat gepland (ooit).
In vorige post heb ik al vernoemd dat de oude inrit naar remise en scene is aangepast.
De nieuwe inrit heeft 3 inrijsporen gekregen waar lok's hun rijtuigen kunnen afhaken om dan verder naar het depot te rijden.
De losgekoppelde rijtuigen worden dan via een wisselstraat naar opstelsporen gerangeerd waar een nieuwe lok ze aanpikt en vertrekt.
Een van de inrijsporen ga ik gebruiken  als wasstraat voor het poetsen van de rijtuigen het wordt niks ingewikkeld.
Dank voor de info die ik heb gekregen in een ander draadje.
Omdat het de voorbije weken zo heet is geweest is er geen sprake van om aan de baan zelf te werken dus maar in de schaduw wat knutselen.
Ik had nog een paar muurdelen liggen van het Kibri station naar B. voorbeeld. Na wat scratch building heb ik dit al resultaat.
Het gebouw gaat dienst doen als kantoor voor de administratie onderhoud rijtuigen en administratie rangeerbewegingen voor de rijtuigen.
Het gebouw gaat vooraan aan de inrit geplaatst worden maar dat is voor later.









Enkele dingen moeten nog bijgewerkt worden na het inpassen in de baan zie ik.

Erik.

loebaske


Een knap gebouw, maar ja..... dat zijn we gewoon van je  ;)

Floris


PeterC

Erik,
Mooi!  ...Mooi, mooi, mooi  ;)
Groetjes, Peter


erik de noorman

Dank voor de lovende woorden wat je met een beetje overschot en rommel kan maken.

Nog een paar detail foto's.
De fiets moet nog een stuur krijgen
DSC03252 by erik de boeck, on Flickr

Het vat moet nog gevuld worden met water.

DSC03251 by erik de boeck, on Flickr

De grasplukken moeten ook nog ingekort worden en bijgewerkt met aarde en zand zie ik.

Erik.