uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

In een ander draadje heb ik al aangegeven dat ik met de uitbreiding van mijn vaste baan Kapelle op den Bos en de integratie van Remise en scene bezig ben.
Mits het over een vrij groot project gaat vind ik het aangewezen om er een apart draadje voor op te starten. De werkzaamheden zijn zo makkelijker te volgen voor wie interesse heeft.

Zoals eerder getoond heb ik een aftakking gemaakt op mijn vaste baan. In werkelijkheid is er op deze lijn ook een aftakking richting Willebroek (St. Niklaas). De aftakking gaat naar rechts wanneer je van Mechelen naar Dendermonde spoort (richting Willebroek). Op mijn baan gaat ze echter naar links als je van Dendermonde naar Mechelen spoort. De zijlijn is dus geheel fictief. De aftakking gaat via een stuk met verdekte opstelspoor (liggen onder remise en scene en een keerlus) naar de ontvangstsporen van mijn depot remise en scene.
De ontvangstsporen liggen lager dan het depot. Goederentreinen kunnen daar de wagons afhaken, en via een omloopspoor naar het depot voor een onderhoudsbeurt.
Later is er nog een uitbreiding voorzien naar een klein rangeertrein en een paradespoor met elektrische tractie.

DSC00123 by erik de boeck, on Flickr

DSC00282 by erik de boeck, on Flickr

Erik.





erik de noorman

#1
  >:(

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash


Koen

Knap Eric,

Net zoals het eerste gedeelte weer prachtig. Ik blijf dit draadje ook volgen.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

vyncky

LEUK!

Blijven posten Eric  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

erik de noorman

#6
De zolder waar de baan vroeg stond had een lengte van 20 m. De baan kon daar vroeger in een rechte lijn worden opgesteld.
Via 2 bochtmodules werden de treinen weg gezet in een open schaduwstation.
Om de overgang van de baan naar het schaduwstation te maken moesten de treinen via een tunneluitgang over een metalen brug die een riviertje met sluis overspande.

HPIM0822 by erik de boeck, on Flickr

HPIM0909 by erik de boeck, on Flickr

HPIM0898 by erik de boeck, on Flickr

Mits dit stukje van de baan maar stof lag te vergaren heb ik besloten om er de schaar in te zetten en de sluis in te bouwen in het nieuwe gedeelte van de baan.
De waterloop krijgt een nieuwe overspanning in de vorm van een  kleine ijzeren brug. De oude brug wordt ook nog wel ergens ingebouwd.

Nieuw landhoofd

DSC00328 by erik de boeck, on Flickr

Nieuwe metalen brug opgebouwd uit karton en aluminiumplaat.

DSC00301 by erik de boeck, on Flickr

DSC00304 by erik de boeck, on Flickr

Voorlopige inbouw nadat de brug in grondverf is gezet.

DSC00322 by erik de boeck, on Flickr
Wordt vervolgt.

Erik.

loebaske

Heel mooi opnieuw aangepast en vooral weer uw zelfbouw brug...mag gezien worden.

PeterVG

Een tijdperk III baan met prachtige zelfbouw scenery.
Dit wordt likkebaarden.


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik volg ....   mooi werk zo te zien !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

erik de noorman

#11
De brug is in het donker groen gespoten ( te donker naar mijn zin) en verweert met waterverf.

DSC00332 by erik de boeck, on Flickr


Eerste aanzet voor de volgende stap. Het riviertje verder  laten stromen (opwaarts) tussen de twee bermen. Verder op verdwijnt hij onder de spoorwegberm via een ondertunneling.

DSC00320 by erik de boeck, on Flickr
Erik



sdz1976

Coole dinges 8) 8) die je daar doet Eric.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

Knap! Doe je binnenkort geen opendeur  :D ?


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Johnnytrein

Nog een volger geweldig mooi wat ik reeds zag.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about