Nieuws:

Nu in MSM 258: Actualiteit grootbedrijf

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

Floris

vind dat artisanale júíst kicke, ook al doe ik zelf veel op de computer tegenwoordig. Als je nog zin hebt blijf dan gerust posten! Zonder het artisanale werk te beheersen bak je van een geprint model ook nooit veel trouwens

SuSke

Duidelijker kan het niet Erik, iedereen blijft van jou 'artisanale' scheppingen genieten.

Dus voor jou blijft er weingi over dan ze ook te posten  ;D  ;D
(anders kan ik je niet meer betrappen op constructiefouten  ::) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Suske,

Ge meot stoppen met controleren, ge zijt met pensioen  ;D

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

SuSke

klopt, maar niet met het ingenieur zijn  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

CiteerHet project begint stilaan tot zijn einde te komen dus ook tijd om dit draadje stilletjes te laten uit bollen.
Tussen door zal ik nog een foto plaatsen wanneer er een stukje is afgewerkt. Bouwverslagen zelf ga ik niet meer plaatsen. Met alle nieuwe technieken die er nu zijn zoals 3D printen, laseren enz. heeft het nog weinig zin om artisanale modelbouw te tonen. Begrijp mij niet verkeerd met de nieuwe technieken is niks mis mee maar persoonlijk heb ik er geen feeling mee.
Wie wil kan nog steeds volgen op mijn flickr account.

Als je besluit vaststaat, zal ik je updates zeker missen. Hopelijk kan je hier nog eens over nadenken.

Metpetergaathetbeter

Sommige modelbouwers beschouwen artisonale modelbouw als de enige echte modelbouw........

Jappy

Ik doe zelf artisanaal modelbouw en volg je draadje altijd met veel bewondering! Het zou een gemis zijn als je dat zou stopzetten!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erik de noorman

Mannen ik blijf tussen door wel foto's plaatsen had ik ook geschreven. Hier en daar een bouwverslagske zal dan ook nog wel lukken. Trouwens een ingenieur op pensioen moet hem ook nog wat kunnen bezig houden zeker.  ;)

Erik.

PeterVG

Het is hier al zo triestig geworden de laatste tijd wat modelbouw betreft. Laat uw gouden handen maar op tijd ook eens het klavier betokkelen zodat we kunnen meegenieten. ;)

erik de noorman

filmke van remise en scene act IV te zien op Pennula. Gefilmd tijdens de expo in Wieze.

Erik.

erik de noorman

Zoals beloofd wat foto's van de verdere opbouw van mijn baan.

Een globaal zicht van het mini dorp in opbouw. Sommige gebouwen zijn voorzien van een inrichting en verlichting deze moet echter nog aangesloten worden.

DSC06476 by erik de boeck, on Flickr

DSC06472 by erik de boeck, on Flickr

SONY DSC by erik de boeck, on Flickr

DSC06468 by erik de boeck, on Flickr

Station gedeelte in opbouw

DSC06462 by erik de boeck, on Flickr

DSC06470 by erik de boeck, on Flickr

DSC06477 by erik de boeck, on Flickr

DSC06445 by erik de boeck, on Flickr

DSC06439 by erik de boeck, on Flickr

Gepland:

DSC06478 by erik de boeck, on Flickr

DSC06480 by erik de boeck, on Flickr

Up date volgt.

Erik.

mahtoska1

Jappy

Heel mooi gemaakt! Welke materialen gebruik je voor je woonhuisjes?  :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

erik de noorman

Citaat van: Jappy op 27 februari 2025, 13:01:43 PMHeel mooi gemaakt! Welke materialen gebruik je voor je woonhuisjes?  :)

De huizen zijn deels van plasticcard en karton gemaakt. De voorgevels zijn gemaakt uit plasticcard en bekleedt met texturen van redutex (meestal metselwerk in vlaams verband). De zijgevels en achtergevels bestaan uit karton bekleed met geprint steentjes motief van scalescenes.
Dat de voorgevels en zijgevels een ander steenmotief hebben is typische voor vroege Belgische woningen. Voor de voorgevel werd een duurdere gevelsteen gebruikt en voor de zij en achtermuren meestal een goedkopere baksteen (wij noemen deze steen  boerekes).
De huizen zijn in een warmere ruimte gebouwd dan waar ze nu staan opgesteld. Het temperatuur verschil is vrij groot. Daar door is er een zekere krimp van de kartonnen gevels waardoor het een beetje gaat rimpelen zoals te zien op de foto's. Geen nood zodra het warmer is krijgen ze hun normale vorm terug.
Ramen en deuren zijn gemaakt van reepjes schilderstape bekleedt met karton en behandeld met secondelijm.

Erik.